AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Er det noen som har erfaring med tverrleie og fødsel? Alt er så usikkert i forhold til fødselen her at jeg blir gal… Den lille ligger enda i tverrleie. Hun har vært slik i lang tid nå. De har håpet på at hun skal snu slik at jeg kan føde vaginalt. Men var hos jordmor i går som var usikker på om hun blir å kunne snu seg i det hele tatt da hun ligger veldig fast allerede og har dårlig plass.. skal til ultralyd og forløsningssamtale med fødselslege neste uke. Da skal det avgjøres om det blir keisersnitt, eller om de tror at hun kan klare å snu seg før eller evt under fødselen, da er det altså snakk om å la meg gå i en naturlig fødsel og håpe hun blir presset i riktig retning av riene, hvis det ikke funker blir det akutt keisersnitt. Det er jeg absolutt ikke interessert i, høres skummelt og veldig usikkert ut og jeg håper de ikke kan tvinge meg!? Hvis vannet mitt går når hun ligger i tverrleie må jeg legge meg rett ned på gulvet og ringe ambulanse for å bli kjørt inn pga faren for kvelning av navlestrengen.. syns det er så mye usikkerhet nå og jeg blir så redd for at noe skal gå galt med babyen! Jeg vil bare ha den lille ut i trygghet nå Er i dag 36+2 i følge ordinær ultralyd, jeg mener jeg er 37+0. På forhånd takk for svar! Anonymkode: d900b...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Stå på ditt og krev KS om baby fortsatt ligger i tverrleie. Går ikke an å behandle deg sånn her! Legge deg ned, vente på ambulanse, og så HÅPE at hun blir dytta i riktig retning av riene…… Og deretter eventuelt akutt keisersnitt.. Helt hårreisende spør du meg. Anonymkode: f04f5...197 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Skjønner godt du ikke vil ha vanlig fødsel i dette tilfellet. Det høres ut som oppskriften på en vanskelig fødsel. Jeg hadde selv baby i tverrleie i 2018. Bor i Bergen og var på kontroll på Kvinneklinikken på Haukeland ganske ofte de siste månedene. Tverrleiet endret seg ikke. Overlegen jeg gikk til sa de likevel var pålagt å vente til tett opp mot termin for å se om barnet snudde seg, før de evt bestemte planlagt keisersnitt. Jeg ga imidlertid beskjed om at dette var en stor påkjenning for meg å vente på. Hun tok det derfor opp med sine kollegaer, og etter at ingen av de trodde babyen ville snu seg fikk jeg time til planlagt keisersnitt ca. 2 måneder før termin. Det planlagte keisersnittet gikk helt etter boken både for meg og baby. Anbefaler deg derfor å ta det opp med sykehuset snarest. Legg vekt på den store psykiske belastningen det er å gå i slik uvisshet og at selve situasjonen med vanlig fødsel med barn i tverrleie virker skummel. Jeg tror du får det innvilget. Anonymkode: 8f057...9d1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner godt du ikke vil ha vanlig fødsel i dette tilfellet. Det høres ut som oppskriften på en vanskelig fødsel. Jeg hadde selv baby i tverrleie i 2018. Bor i Bergen og var på kontroll på Kvinneklinikken på Haukeland ganske ofte de siste månedene. Tverrleiet endret seg ikke. Overlegen jeg gikk til sa de likevel var pålagt å vente til tett opp mot termin for å se om barnet snudde seg, før de evt bestemte planlagt keisersnitt. Jeg ga imidlertid beskjed om at dette var en stor påkjenning for meg å vente på. Hun tok det derfor opp med sine kollegaer, og etter at ingen av de trodde babyen ville snu seg fikk jeg time til planlagt keisersnitt ca. 2 måneder før termin. Det planlagte keisersnittet gikk helt etter boken både for meg og baby. Anbefaler deg derfor å ta det opp med sykehuset snarest. Legg vekt på den store psykiske belastningen det er å gå i slik uvisshet og at selve situasjonen med vanlig fødsel med barn i tverrleie virker skummel. Jeg tror du får det innvilget. Anonymkode: 8f057...9d1 Presisering: Fikk 2 mnd før termin innvilget planlagt ks. Selve ks ble tatt ca.2 uker før termin Anonymkode: 8f057...9d1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Trodde keisersnitt var mer eller mindre obligatorisk ved tverrleie. Jeg kan aldri tenke meg det blir noe problem. Det er vel greit å vite at om du har et sterkt ønske om å prøve vaginal fødsel så fins muligheten, men jeg tviler sterkt på at noen vil pushe deg mot det om du er tydelig på at du heller vil ta snitt i dette tilfellet. Anonymkode: 3152d...c4f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Hvis baby fortsatt ligger i tverrleie ville jeg bare sagt veldig tydelig at du på ingen måte ønsker å prøve å føde vaginalt, da du er redd for sikkerheten til babyen din. Anonymkode: e7b26...2b6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 Min lå i seteleie og det var da ingen problem å få innvilget ks. Dette var på riksen. Her ville jeg stått på mitt. Dette virket jo bare helt unødvendig farlig. jeg ønsket ks ved baby nr 2 også. Fikk da beskjed om at de aldri tvinger noen til å føde vaginalt. Dette var på Ullevål. Anonymkode: 04538...988
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 Tusen takk for svarene! Setter stor pris på det. Skal stå på mitt så håper jeg det ordner seg og at lille ankommer trygt med keisersnitt, hvis hun ikke mot all formodning plutselig skulle snu seg da Ts Anonymkode: d900b...a8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå