Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som vet jeg får ikke så mye hjelp fra sonans eller lånekassen🌸

Ønsker å ta opp vider studie, men må først fullføre sonans. Er visst 73 studiepoeng forsinket og som jeg har skjønt det så må man være 60 poeng eller under for å få støtte. Jeg mangler 5 fag hos sonans. Vet noen hva som skal til for å få studiestøtte? Må jeg ta alle 5 fag for å bli 60 poeng forsinket eller holder det med 1 eller 2?

Anonymkode: c2026...a0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel ta nok studiepoeng til å være mindre enn 60 poeng forsinket for å få støtte. Hvor mange poeng er ett fag?

Men hvorfor ble du forsinket? Dersom det var på grunn av sykdom mener jeg at det går an å få ordnet, med sykemelding eller noe sånt. Du må sjekke vilkår på lånekassen.no, evt. om noen andre vet.

Anonymkode: 90cf4...f4a

Skrevet

Du må produsere 13 studiepoeng før du får lån hos Lånekassen. Men Lånekassen bryr seg ikke om hvor du studerer eller hvilke studier du tar. Dermed kan du søke deg til et studie på universitetet og avgi eksamen til jul, som da vil dekke de 13 studiepoengene du mangler og gi deg ny rett på studielån i januar 2023. (Forutsatt at du søker studier som starter til høsten.) 

Anonymkode: 37007...06e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...