AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Lille på 5 uker må faste i 6 timer før operasjon. Hvordan gjøre det minst mulig ubehagelig for han? Han blir ordentlig hangry og jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig til fastingen. Anonymkode: 47bff...a65 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Spør helsepersonell. Helsestasjonen. legen, sykehuset. Anonymkode: 4e978...054 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Har vært gjennom det. Trodde det skulle bli verre enn det faktisk ble. Lykke til😊 Anonymkode: 924a8...76b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Morsmelk er regnet som klar væske og kan gis frem til 2 timer før! Anonymkode: ccbd6...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: Har vært gjennom det. Trodde det skulle bli verre enn det faktisk ble. Lykke til😊 Anonymkode: 924a8...76b Tusen takk, det var godt å høre at det ikke ble like ille som forventa. ☺️ 51 minutter siden, AnonymBruker said: Morsmelk er regnet som klar væske og kan gis frem til 2 timer før! Anonymkode: ccbd6...6e7 6 timer er grensa sykehuset her forholder seg til for MME. Anonymkode: 47bff...a65
Akvarium85 Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): ☺️ Endret 8. februar 2022 av Akvarium85 Feilpost
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk, det var godt å høre at det ikke ble like ille som forventa. ☺️ 6 timer er grensa sykehuset her forholder seg til for MME. Anonymkode: 47bff...a65 Mme er ikke regnet som klar væske, men morsmelk er. Så hvis du ammer kan du ammer frem til 1-2 timer før operasjonen (samme regel som vann, kan du gi vann så kan du amme!). Sykehuset bør vite forskjell på mme og morsmelk i forhold til fordøying håper jeg, ellers er det virkelig tragisk. Anonymkode: ccbd6...6e7 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 Mye hud mot hud, og sukkervann hjelper litt når den lille er sulten som verst ❤️ Anonymkode: 2686d...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Mye hud mot hud, og sukkervann hjelper litt når den lille er sulten som verst ❤️ Anonymkode: 2686d...8f8 Men hvis baby skal faste er sukkervann ikke greit. Det stimulerer fordøyelsen og produksjonen av magesyre, akkurat det man vil unngå med faste... Anonymkode: 6ca77...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvis baby skal faste er sukkervann ikke greit. Det stimulerer fordøyelsen og produksjonen av magesyre, akkurat det man vil unngå med faste... Anonymkode: 6ca77...d1b Klare væsker kan inntas inntil 2 t før operasjon. Hos oss er det inntil 1 t hos barn. Men mme regnes som fast føde og er 6 timer. Anonymkode: fe281...163 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mye hud mot hud, og sukkervann hjelper litt når den lille er sulten som verst ❤️ Anonymkode: 2686d...8f8 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Klare væsker kan inntas inntil 2 t før operasjon. Hos oss er det inntil 1 t hos barn. Men mme regnes som fast føde og er 6 timer. Anonymkode: fe281...163 Ja, bare påpekte at sukkervann ikke nødvendigvis kan brukes hele tiden. Anonymkode: 6ca77...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men hvis baby skal faste er sukkervann ikke greit. Det stimulerer fordøyelsen og produksjonen av magesyre, akkurat det man vil unngå med faste... Anonymkode: 6ca77...d1b Vel, sjukt rart at de ga babyen min det og anbefalte det på nyfødt intensiv imens han måtte faste fordi han måtte operere? Anonymkode: 2686d...8f8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Klare væsker kan inntas inntil 2 t før operasjon. Hos oss er det inntil 1 t hos barn. Men mme regnes som fast føde og er 6 timer. Anonymkode: fe281...163 Tusen takk for oppklaring! Anonymkode: 2686d...8f8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 Det kommer til å gå fint😊Min har blitt lagt i narkose over 30 ganger nå. Som nevnt ovenfor klar væske som vann og eplejuice 2 t før. Når er operasjon satt? De pleier å operere små barn ganske tidlig på morningen. Anonymkode: 1aa8c...425 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mme er ikke regnet som klar væske, men morsmelk er. Så hvis du ammer kan du ammer frem til 1-2 timer før operasjonen (samme regel som vann, kan du gi vann så kan du amme!). Sykehuset bør vite forskjell på mme og morsmelk i forhold til fordøying håper jeg, ellers er det virkelig tragisk. Anonymkode: ccbd6...6e7 Nå faster man ikke pga fordøyelsen, men for å ha tom magesekk, og hindre oppkast og påfølgende aspirasjon til lungene ifm intubering. TS forhold deg til det sykehuset sier, ikke det ørten folk på KG mener de har gjort, hvordan de gjør det på sin arbeidsplass ect. Noen operasjoner tillater ikke klare vesker inntil 2 timer før, andre gjør det. Snakk med sykehuset om tips mtp barnets ve og vel i fastetiden, de har garantert vært med før, og kan nok gi deg råd her. Anonymkode: c3d74...b2d 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå faster man ikke pga fordøyelsen, men for å ha tom magesekk, og hindre oppkast og påfølgende aspirasjon til lungene ifm intubering. TS forhold deg til det sykehuset sier, ikke det ørten folk på KG mener de har gjort, hvordan de gjør det på sin arbeidsplass ect. Noen operasjoner tillater ikke klare vesker inntil 2 timer før, andre gjør det. Snakk med sykehuset om tips mtp barnets ve og vel i fastetiden, de har garantert vært med før, og kan nok gi deg råd her. Anonymkode: c3d74...b2d Poenget mitt er at morsmelk regnes som klar væske, selv om mme ikke gjør det. Så man kan amme så lenge man kan gi vann! Om det er væskestopp 1 eller 2 timer før operasjonen er ulikt fra situasjon til situasjon, men morsmelk fordøyes og absorberes like raskt som vann. Desverre er det fortsatt mennesker som sidestiller morsmelk med MME, f.eks tannleger som tror nattamming gir karies fordi flaskemating med MME gjør det. De to er helt ulike ting som har helt ulike funksjoner i kroppen til babyen. Derfor presiserer jeg at morsmelk er klar væske, så dersom sykehuset sier at man ikke kan amme senere enn 6 timer før operasjon, men gi vann 2 timer før, så er det feil, og de sidestiller feilaktig morsmelk med MME. Anonymkode: ccbd6...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 Det kommer til å gå fint, blir kanskje litt slitsomt for deg bare. Men om baby bare er 5 uker så er dere nok en av de første i køen😊 Lykke til💛 Anonymkode: 1ddbc...e16
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Det kommer til å gå fint, blir kanskje litt slitsomt for deg bare. Men om baby bare er 5 uker så er dere nok en av de første i køen😊 Lykke til💛 Anonymkode: 1ddbc...e16 Tusen takk. Han er førstemann ut den dagen. ☺️ 6 hours ago, AnonymBruker said: Nå faster man ikke pga fordøyelsen, men for å ha tom magesekk, og hindre oppkast og påfølgende aspirasjon til lungene ifm intubering. TS forhold deg til det sykehuset sier, ikke det ørten folk på KG mener de har gjort, hvordan de gjør det på sin arbeidsplass ect. Noen operasjoner tillater ikke klare vesker inntil 2 timer før, andre gjør det. Snakk med sykehuset om tips mtp barnets ve og vel i fastetiden, de har garantert vært med før, og kan nok gi deg råd her. Anonymkode: c3d74...b2d Forholder meg selvfølgelig til det sykehuset sier. Ville egentlig bare suge til meg noen tips for å komme oss gjennom fasten med mest mulig godt humør igjen på slutten, men glemte tydeligvis at KG er KG. 🙈 Anonymkode: 47bff...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå