Gå til innhold

Telefon- hva var den lyden???

Fremhevede innlegg

Skrevet

Venner/familie som ALLTID skal kommentere hvert minste lille pip fra telefonen gjør at jeg ofte setter mobilen på lydløs. Noen ganger vibrering  hvis jeg venter en viktig beskjed. 

Så hender det at jeg glemmer å sette på lydløs. Da smeller det fra de samme menneskene hver gang det piper bare brøkdelen av et sekund før jeg rekker å slå av" "HVA VAR DET/ DEN LYDEN ?

Jeg er ikke en person som terroriserer andre med plinging fra telefon i hytt og pine. Men sensitive mennesker som HØYLYTT gir uttrykk for " HVA VAR DEN LYDEN????" er blitt en sann plage.  De forlanger svar på noe en ikke har lyst til å svare på.  Plageånder av verste slag.

Måtte bare få det ut.

Anonymkode: ac69c...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har så mange hemmeligheter altså?

Anonymkode: 5e42d...f0f

• Liker 1
Skrevet

Jøss, hva slags folk er det du omgås da? Forstår de ikke at lyden kommer fra telefonen og de har da ikke krav på å vite hva slags beskjed du får og fra hvem. Skru av både lyd og vibrering når du omgås de nysgjerrigperene og sjekk telefonen diskret av og til. Så viktig er vel ikke meldingene du får at du må svare på sekundet? 

Skrevet
jukkapalme skrev (11 minutter siden):

Jøss, hva slags folk er det du omgås da? Forstår de ikke at lyden kommer fra telefonen og de har da ikke krav på å vite hva slags beskjed du får og fra hvem. Skru av både lyd og vibrering når du omgås de nysgjerrigperene og sjekk telefonen diskret av og til. Så viktig er vel ikke meldingene du får at du må svare på sekundet? 

Ja jeg slår jo av lyd men hender jeg glemmer  det og kjenner at jeg orker ikke hører de kommenterer en j**** gang til.

Jeg tenker at de enten er psykopstiske eller litt mindre begavede når de setter himmel og jord i bevegelse og ja  ganske maktsyke mennesker som ønsker å kontrollere en.

Skrevet

Hahah, hørtes kjent ut.

Anonymkode: f35c1...e79

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Venner/familie som ALLTID skal kommentere hvert minste lille pip fra telefonen gjør at jeg ofte setter mobilen på lydløs. Noen ganger vibrering  hvis jeg venter en viktig beskjed. 

Så hender det at jeg glemmer å sette på lydløs. Da smeller det fra de samme menneskene hver gang det piper bare brøkdelen av et sekund før jeg rekker å slå av" "HVA VAR DET/ DEN LYDEN ?

Jeg er ikke en person som terroriserer andre med plinging fra telefon i hytt og pine. Men sensitive mennesker som HØYLYTT gir uttrykk for " HVA VAR DEN LYDEN????" er blitt en sann plage.  De forlanger svar på noe en ikke har lyst til å svare på.  Plageånder av verste slag.

Måtte bare få det ut.

"HVA VAR DEN LYDEN"

"Det var bare jeg som fikk en melding. Det går bra, det er ikke russerne som kommer og tar oss😄"

Det kan du svare. Har du en veldig uvanlig melding/varsel/ringelyd? Er den objektivt lav, eller mener du at den er lav? 

Hvorfor gar du ikke lyst til å svare på hva lyden er? De vil sikkert ikke vite hva selv meldingen inneholder, men at det var fra din telefon og ikke brannalarm, flyalarm, deres egen mobil eller dørklokka.

Anonymkode: 9e098...65d

Skrevet

Jeg har også et par sånne i familien. Utrolig slitsomt. Men de er sånn på alt annet også. 

- Hva var det? Hva da? Om alt som ikke har noe med dem å gjøre. Kommer gjerne snikende inn i samtaler ol.

Slitsomt.

Anonymkode: 895a5...7b6

• Liker 1
Skrevet

Skjønner de ikke at lyden kommer fra en telefon?

Skrevet
minister-mio skrev (4 minutter siden):

Skjønner de ikke at lyden kommer fra en telefon?

Klart de gjør - tror ikke de spør fordi lyden er Sååå spesiell heller. De er bare uintelligente og gjør det for å fylle ethvert tomrom MED tomprat  floskler og intetsigende snakk. Kontrollerende personligheta.Men gudbedre for en nysgjerrighet. 

Skrevet

Kanskje det er et ikke-så-diskret hint om at de syns det er irriterende at du ikke skrur av lyden når du er sammen med dem? (De burde selvfølgelig bare si det, da.)

Anonymkode: 7d84b...04d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg slår jo av lyd men hender jeg glemmer  det og kjenner at jeg orker ikke hører de kommenterer en j**** gang til.

Jeg tenker at de enten er psykopstiske eller litt mindre begavede når de setter himmel og jord i bevegelse og ja  ganske maktsyke mennesker som ønsker å kontrollere en.

Huff, det høres fryktelig slitsomt ut. 

Skrevet

For et kjempeproblem... :roll: 

Anonymkode: 58ffe...4a4

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

De hører vel at det er telefonen? Aldri opplevd noen sier «hva er den lyden?» 

Til meg har noen sagt «nå plinger det igjen» eller «hvem er det nå som skriver til deg?» De vet det er telefonen min og de vet de ikke får svar hvem det var ;) men det er bare sånn de sier og de forventer ikke svar heller. 

Skjønner godt du blir irritert når de høylydt spør hva den lyden er og forlanger svar.

Endret av Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje det er et ikke-så-diskret hint om at de syns det er irriterende at du ikke skrur av lyden når du er sammen med dem? (De burde selvfølgelig bare si det, da.)

Anonymkode: 7d84b...04d

Må tåle deres lyder.  Prøver alt jeg kan å begrense mine. Slikt går ikke over tid. Jeg tar hensyn og de spesielt hun ene prøver å få meg til å gå på nåler. Kun to mennesker jeg kjenner.  Hun e ne er desidert verst

Vi kan samtale men piper det fra mobilen min som ligger i vesken i gangen svak lyd får det alt fokus. Meg etter hennes utbrudd: å ja jeg glemte å sette på lydløs. 

Slik sett tar hun regien  og skjønner ikke hvorfor jeg sjelden besøker henne

Skrevet

Sant å si hører de sjelden etter hva jeg egentlig prøver å si heller.  Alt skal foregå  på deres premisser.

Snakker til meg som til et barn. " HVA VAR DEN lyyyden???????

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sant å si hører de sjelden etter hva jeg egentlig prøver å si heller.  Alt skal foregå  på deres premisser.

Snakker til meg som til et barn. " HVA VAR DEN lyyyden???????

Kan du ikke bare si "Hørte du ikke at det var en mobiltelefon? Du må vel klare å kjenne igjen den lyden etter hvert."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...