AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Hei jeg har møtt en helt fantastisk fyr som jeg har nå datet i 1 mnd. Han er kjempe snill og bryr seg ikke om at jeg har barn fra før. Han sier ting som at han føler at jeg er drømmedama hans, og at han tror dette forholdet kan vare livet ut. Nå har han vært hos meg i 2 uker (barna er hos barnefar i en mnd) og han skal være her 2 uker til før barna kommer hjem. Til valentines dagen har han planlagt noe stort, vet ikke helt hva det er men jeg vet han planlegger overraskelse. Er dette for godt til å være sant? Det som bekymrer meg litt er at han gikk fra samboeren hans når han møtte meg for 1 mnd siden. Han sa til henne dagen etter han traff meg at han hadde fått interesse for ei annen (meg) og flyttet rett ut fra henne og bor nå hos foreldrene sine (hos meg når jeg ikke har barna). Hun ringer konstant og er fortvilet, og jeg hører på mens han forteller henne at han har mistet følelsene for henne og at han liker meg veldig godt. Synes også det er irriterende at hun ringer så mye men jeg forstår henne. De har vært sammen 7 år og samboere i 5 år men hadde en del problemer siste halvåret. Han er heller ikke vant til barn, og vet ikke noe om hvor mye ansvar det er. Jeg snakker ikke så mye om barna med han da jeg ønsker å bruke mest mulig tid til å bli kjent med han. Foreldrene mine bor i nærheten og kan passe barna mens han er hos meg. Men er det dumt? Bør jeg gjøre han bevisst på hvor mye ansvar det er med små barn? At hverdagen ikke blir det samme som det er nå hvis det her blir mer seriøst? Han er vant til å ta ting som det kommer og ikke ha så mye ansvar. dette er første gang jeg dater noen etter bruddet med barnefar og vet ikke helt hvilken måte som er best å gå frem på. Jeg er redd han skal trekke seg unna når han ser at forholdet ikke er likt med 2 små barn til stedet. Jeg kan heller ikke la foreldrene mine passe på barna hele tiden, det er jo bare nå i starten. redd for at han skal angre og gå tilbake til henne. Jeg er 28 og han er 30. takk for alle svar, trenger virkelig tips her. Anonymkode: c4eb6...141
Juniper Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 La meg oppsummere. Dere møttes for en måned siden. Han dumpet umiddelbart samboer gjennom 7 år. Etter 14 dagers bekjentskap flytter han inn for en måned! Jeg føler for å si mye her, om vingling, rebound, blindet av følelser og mer. Men i korte trekk, tror svaret på det du spør om er NEI! Det er mye her som skurrer! Og mange røde flagg! 21
Juniper Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Dere skulle jo omtrent vært på kaffe-date stadiet enda, ikke «liksom-samboere»! 11
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Han flyttet ut etter et forhold på syv år, dagen etter at han traff deg?! Snakk om drømmemann. 😅 Anonymkode: 15164...035 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Blir feil å la han "venne seg" til at det kun er dere to, han kan fort bli sjalu og ekkel mot barna dine når de kommer inn i bildet. Anonymkode: d71db...164 2
Ulven Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Sånn bortsett fra at dere går alt for fort frem, og han dumpet sin samboer for deg noe som er et lite sympatisk trekk etter min mening, så vil forhold hvor den ene har barn og den andre er barnløs ofte by på utfordringer. Så jeg ville ha trukket meg tilbake og tatt dette veldig mye saktere enn det dere gjør nå. 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 Juniper skrev (1 minutt siden): La meg oppsummere. Dere møttes for en måned siden. Han dumpet umiddelbart samboer gjennom 7 år. Etter 14 dagers bekjentskap flytter han inn for en måned! Jeg føler for å si mye her, om vingling, rebound, blindet av følelser og mer. Men i korte trekk, tror svaret på det du spør om er NEI! Det er mye her som skurrer! Og mange røde flagg! HI her har tenkt litt på det men han sa jo de har hatt masse problemer siste halvåret og at følelsene hans for henne forsvant lenge før han traff meg. I tillegg har vi kjent hverandre i 6 mnd (de hadde en pause når problemene startet og vi møttes på dating app). han har snakket med meg hver dag siden da. Var først nå vi møttes for 1 mnd siden men har jo kjent han siden august egentlig. Anonymkode: c4eb6...141
Juniper Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): HI her har tenkt litt på det men han sa jo de har hatt masse problemer siste halvåret og at følelsene hans for henne forsvant lenge før han traff meg. I tillegg har vi kjent hverandre i 6 mnd (de hadde en pause når problemene startet og vi møttes på dating app). han har snakket med meg hver dag siden da. Var først nå vi møttes for 1 mnd siden men har jo kjent han siden august egentlig. Anonymkode: c4eb6...141 Det er jo veldig enkelt for han å si det nå, at det var mye problemer og sånn. Høres ikke ut som om eksen hans er enig om hun ringer hele tiden og prøver å forstå hva han holder på med. Som et minimum må dere roe ned! Gi dette litt tid. Få tid for dere selv til å tenke! 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 Det du bør spørre deg selv om er: Hva skjer neste gang han treffer "drømmedama"? Det svaret forteller deg alt du trenger å vite. Anonymkode: ea191...271 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 Høres ikke ut som en mann du kan utsette barna dine for. Og neste gang er det selvfølgelig deg han forlater på dagen. Anonymkode: bb111...d3e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 HI her jeg skjønner at folk tror dette er kødd og at vi går fort fram men det faller oss veldig naturlig inn å være med hverandre så mye som mulig når vi har så sterke følelser for hverandre. Det har han også prøvd å forklare henne men hun nekter å tro på at man kan få følelser så fort for noen. I tillegg har jeg barn så jeg vil jo bruke den tida jeg har uten barn til å være med han. Skjønner ikke helt hva som er så unaturlig med det. Anonymkode: c4eb6...141
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 Du bør uansett ikke la foreldrene dine passe barna støtt og stadig når du har de, bare fordi du vil være sammen med denne mannen. De blir jo nedprioritert til fordel for en mann du egentlig ikke kan stole på. Du vil vel se dem mest mulig når du først har dem?? Kanskje han er super med unger, hvem vet. Hvis dere hat så hastverk så får dere vel bare prøve. Men ikke la deg blinde av forelskelse slik at du glemmer ungene. Anonymkode: 95bbe...6af 1
Inwe Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 (endret) Dere begynte å snakke på en datingapp for 6 måneder siden når han hadde pause fra sin eks? Har dere hatt kontakt i de 6 månedene han da har vært med henne? Det sier isåfall endel om denne mannen. Når man avslutter en pause for å prøve videre, så skal man jo virkelig prøve, ikke fortsette å ha kontakt med potensielle nye partnere.. Sist jeg møtte en mann det føltes SÅ naturlig ut å være med hele tiden, fordi vi var så forelsket, endte jeg opp i et 5 år langt voldelig forhold. Han flyttet også inn til meg etter ca en måned, eller han hadde jo fortsatt sin leilighet, men han var aldri der. Jeg var blendet av forelskelse og klarte ikke se hvordan han manipulerte meg til jeg godtok ting jeg aldri ville gjort ellers. Jeg sier ikke dette gjelder denne mannen, men kanskje det kan få deg til å bremse fremgangen litt så du rekker å faktisk se hvem han er. Du har barn i tillegg, så om det skulle være som med meg (sannsynligvis er det jo ikke det), så er det jo enda mer fatalt. Om du er drømmedama, så skjønner han det om du forklarer at ting går litt for fort, særlig siden du har barn. Om han ikke forstår det, er han egentlig ikke så interessert som han gir seg ut for å være, og da er det jo greit å finne ut av det også Endret 8. februar 2022 av Inwe 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #15 Skrevet 8. februar 2022 Min erfaring er at folk som er så intense etter så kort tid, ikke er til å stole på. Det er opp som en løve, ned som en skinnfell. Og han gikk rett fra et 7 år langt forhold, og til deg - på en dag. Og han bagatelliserer det faktum at det er barn å ta hensyn til her, og virker ikke å ha et realistisk bilde på hvordan det faktisk er å bli kjæreste i et forhold hvor det er barn fra før. Det er jo en hel flaggborg av røde flagg her. Hva du enn velger å gjøre, så ikke introduser barna dine for denne mannen på lang tid enda! Anonymkode: 4acc2...489 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #16 Skrevet 8. februar 2022 Huff, er du 16 ts? Hvorfor skal foreldrene dine passe barna når de er hos deg? Hvorfor har du barn egentlig? Anonymkode: d11fe...757
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #17 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei jeg har møtt en helt fantastisk fyr som jeg har nå datet i 1 mnd. Han er kjempe snill og bryr seg ikke om at jeg har barn fra før. Han sier ting som at han føler at jeg er drømmedama hans, og at han tror dette forholdet kan vare livet ut. Nå har han vært hos meg i 2 uker (barna er hos barnefar i en mnd) og han skal være her 2 uker til før barna kommer hjem. Til valentines dagen har han planlagt noe stort, vet ikke helt hva det er men jeg vet han planlegger overraskelse. Er dette for godt til å være sant? Det som bekymrer meg litt er at han gikk fra samboeren hans når han møtte meg for 1 mnd siden. Han sa til henne dagen etter han traff meg at han hadde fått interesse for ei annen (meg) og flyttet rett ut fra henne og bor nå hos foreldrene sine (hos meg når jeg ikke har barna). Hun ringer konstant og er fortvilet, og jeg hører på mens han forteller henne at han har mistet følelsene for henne og at han liker meg veldig godt. Synes også det er irriterende at hun ringer så mye men jeg forstår henne. De har vært sammen 7 år og samboere i 5 år men hadde en del problemer siste halvåret. Han er heller ikke vant til barn, og vet ikke noe om hvor mye ansvar det er. Jeg snakker ikke så mye om barna med han da jeg ønsker å bruke mest mulig tid til å bli kjent med han. Foreldrene mine bor i nærheten og kan passe barna mens han er hos meg. Men er det dumt? Bør jeg gjøre han bevisst på hvor mye ansvar det er med små barn? At hverdagen ikke blir det samme som det er nå hvis det her blir mer seriøst? Han er vant til å ta ting som det kommer og ikke ha så mye ansvar. dette er første gang jeg dater noen etter bruddet med barnefar og vet ikke helt hvilken måte som er best å gå frem på. Jeg er redd han skal trekke seg unna når han ser at forholdet ikke er likt med 2 små barn til stedet. Jeg kan heller ikke la foreldrene mine passe på barna hele tiden, det er jo bare nå i starten. redd for at han skal angre og gå tilbake til henne. Jeg er 28 og han er 30. takk for alle svar, trenger virkelig tips her. Anonymkode: c4eb6...141 du og dere går alt for fort frem, dere må bli bedre kjent, og så må dere lære å bo sammen. Du må snakke om barna med han. Hvis han ikke er vant til å være med barn er det en enorm overgang fra å bare være samboer til å bo sammen med andres barn. Den beste måten å gå fram på er ta det rolig, ikke bli revet med. etter 1 mnd så kjenner dere ikke hverandre, tro meg, dere er bare forelsket og det går over. Anonymkode: 96fcb...3ff
Gjest Mysticgirl Skrevet 8. februar 2022 #18 Skrevet 8. februar 2022 Her er vel ikke problemet at du har to barn, men at han på sekundet kuttet ut sin samboer etter 7 år rett etter at dere traff hverandre.. Det er heller dette jeg hadde blitt skeptisk til..
Anonym90059005 Skrevet 8. februar 2022 #19 Skrevet 8. februar 2022 Barna er hos barnefar 1 mnd og du tenker å la foreldrene dine passe barna for å ha tid med han når de kommer tilbake? Når skal du prioritere barna dine i livet sitt egentlig? 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 Som mor prioriterer msn barna sine. Du har dem som normalt og hvis dette ikke passer for denne mannen, så er han ikke den rette. Du og barna er en pakkedeal. Dette må du la han forstå, allerede før barna kommer til deg. At du i det hele tatt vurderer å la foreldrene dine ta dem for å gjøre det mer komfortabelt for han er virkelig er dårlig tegn på at dette forholdet ikke er sunt. Les deg litt opp om codependency og sørg for at du ikke går den fella. Din rolle er ikke å gjøre livet komfortabelt for partneren. Du har barn. Det betyr at han må dele deg. MYE. Anonymkode: 6fe37...a81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå