AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Må man kunne mye om bøker for å jobbe på bibliotek? Jeg kunne tenkt meg å jobbe der fordi jeg liker kontorrelaterte oppgaver, men jeg har ikke noe erfaring fra å jobbe på bibliotek. Har studert litt innen arkiv så er der jeg er mest interessert i å jobbe innenfor. Er det noen som kan fortelle om dette? Anonymkode: 92062...940
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må man kunne mye om bøker for å jobbe på bibliotek? Jeg kunne tenkt meg å jobbe der fordi jeg liker kontorrelaterte oppgaver, men jeg har ikke noe erfaring fra å jobbe på bibliotek. Har studert litt innen arkiv så er der jeg er mest interessert i å jobbe innenfor. Er det noen som kan fortelle om dette? Anonymkode: 92062...940 tenkte da på et lokalt bibliotek eller innbyggertorg Anonymkode: 92062...940
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 En jobb i bibliotek er svært publikumsrettet. Hvis du ikke trives med publikumskontakt, bør du tenke i andre yrkesbaner. Det handler om mer enn å rydde og lese bøker nå for tida. Og ja, for å svare på spørsmålet ditt: du bør kunne en del og ha interesse for litteratur for å kunne gi god veiledning. Men det er IKKE en kontorjobb. Tips: oppsøk ditt lokale folkebibliotek og snakk med de som jobber der. Da får du litt innblikk i hva slags oppgaver man kan ha. Svarene du får vil selvsagt avhenge av størrelsen på biblioteket, men mye av det samme går igjen. Det varierer bare hvor mange det er å fordele oppgavene på. Anonymkode: 9a530...76b
missmcbeal Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Siden du har utdanning innen arkiv, hvorfor søker du ikke på de jobbene? Ser det er en del utlyst forskjellige steder i landet. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Hei. Dersom du trenger mer påfyll til det spørsmålet du har publisert i denne tråden, så anbefaler jeg deg å se litt på www.cvmal.no som visstnok skal være Norges største portal på prosessen med CV, jobbsøknad og andre relaterte tjenester. Et lite tips fra meg. Anonymkode: 45e95...9d1
Linda833 Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 ops, her er URL til portalen! https://www.cvmal.no/
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Du må ha utdanning innen bibliotekfag for å få jobb på folkebibliotek. De fleste søker etter folk som har bachelorgrad og det er få jobber som ufaglært i folkebibliotek. Å jobbe på folkebibliotek har forandret seg ganske mye så det er nok ikke sånn som det var før og skal du jobbe på folkebibliotek så bør du ha kunnskap om litteratur. Det finnes andre typer bibliotek, men der også må du ha utdanning. Jeg vet ikke helt hva du har studert innen arkiv, men det er kanskje bedre om du liker mer kontorrettede oppgaver. Anonymkode: e23c5...622
bobeep2025 Skrevet 1. juni 2022 #8 Skrevet 1. juni 2022 Hei! Har du bestemt deg? Jeg også tenker på samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå