Gå til innhold

Aldersforskjell i et forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er opp til 10 år eldre maks, men ønsker meg +/- 5 år. Har hatt samboer som er 15 år eldre enn meg, og merket etter hvert at jeg savnet felles referanser i større grad, og ikke minst at vi var på samme sted i livet. 

Han begynte også å minne litt for mye om foreldrene mine da teknologi plutselig var «håpløst og vanskelig» og synet begynte å bli dårligere. Ingenting galt med det, men litt for tidlig for meg.

Anonymkode: 4c24b...4c7

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (På 9.2.2022 den 12.41):

Vil det si at han like gjerne kunne ha blitt sammen med ei dame som var 27 år eldre? Har han noen gang vært sammen med noen som var ca så mye eldre? 

Nei han har ikke vært sammen med en som er så mange år eldre enn han,  han er vel av den eldre skolen om jeg skal bruke det utrykket fordi han er den som liker å være eldre enn partneren hans. Nå skal det sies at svigrinnen min er eldre enn sin mann, så det er vel noe i den familien hehe

Eller for å snu på det, når du er like gammel som mannen din var da dere ble sammen, tror du du kommer til å ønske å bli sammen med en 27 år yngre mann?

Nei svaret er det samme der, nei, men jeg har alltid vært sammen med de som er eldre enn meg, husker min første kjæreste var 13 år eldre enn meg, og det samme var nr 2.

• Liker 1
Skrevet

Noen er mer konservative på dette med aldersforskjell, de samme menneskene har også ofte en lei tendens til å være preget av at deres fasitsvar gjelder alle. De lager seg oppkonstruerte regler om å dele sin alder på to og plusser på 7 og..😴..Det er en like interessant regel som å dele antal sokker i skapet og plusse på antall kopper en har i kjøkkenskapet for så å finne svaret om noen er for gammel eller ung for det sier jo absolutt ingenting om et forhold er liv laga eller ikke!

Jeg er ikke så veldig opphengt i alder, kjenner til flere der aldersforskjellen er over 20 år og jeg tenker knapt på det når jeg er sammen med de. Å føle avsky eller at det er ekkelt over et forhold må da være veldig smålig tenker jeg, og selv leve på en fryktelig smålig måte.. Folk må velge sitt kjærlighetsliv selv, vi bor ikke i et land med strenge regler ang tvangsgifting og at andre mennesker skal ha en relevant mening ang alle andre sitt forhold. Funker det for de to som er i forholdet så er jo det supert, og det desidert viktigste.

Skrevet

Jeg er 48 år kvinne og sammen med en på 32 år. Vær sammen siden han var 26.

Anonymkode: bd639...c0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...