Gå til innhold

Aldersforskjell i et forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjæresten min er 62, jeg er 40. Vi har det også veldig fint sammen. Han er den eneste mannen jeg har elsket. Vi er sammen på tredje året nå, og kan ikke se for meg at det tar slutt mellom oss.

Han har heldigvis ikke barn på min alder, barnet hans er ca., halvparten så gammel som meg, så ikke noe problem.

Anonymkode: 9e857...964

Barna hans er 20 og 22 år gamle, så er ca 13 år mellom meg og de. 

Så fint å høre at dere har det fantastisk sammen, for det har vi og 💕💕 

Anonymkode: a2af5...43b

Skrevet

Jeg hadde faktisk en tante som ble sammen med noen som var nærmere femten år eldre enn henne. Hun var så vidt fylt tjue årnår de giftet seg. Han var nærmere 35 år gammel. 

De fikk fire barn sammen, og fikk over femti år sammen før hun døde... 

:hoppendeglad:  

Anonymkode: ee8f4...b87

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er kvinne på 40, og er komfortabel med fem år ned, og fem år opp for forhold. Synes det er rart at så mange kvinner synes det er greit å gå så mye opp i alder. Kvinner har generelt bedre helse høyere opp i alder , og lever også lengre. Sånn sett hadde det vært mer logisk for kvinner å ønske seg menn som er litt yngre. Iallefall når man er 40 pluss 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ett år yngre enn deg og faren min like gammel som mannen din. Bare tanken på å være sammen med en som er like gammel som faren min er helt utenkelig. 

Anonymkode: 6e613...e3d

Og hva var poenget med å skrive et så negativt, fordømmende og sneversynt innlegg?

• Liker 3
Gjest Kristenmann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ett år yngre enn deg og faren min like gammel som mannen din. Bare tanken på å være sammen med en som er like gammel som faren min er helt utenkelig. 

Jeg tenker at vi skal ha respekt for hverandres grenser. Det som er utenkelig for deg, behøver ikke være utenkelig for andre. Så lenge folk har det bra sammen burde det være greit. En aldersforskjell på 26 år tilhører nok til sjeldenhetene 😉 . En så stor aldersforskjell ville vært utenkelig for meg også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hva var poenget med å skrive et så negativt, fordømmende og sneversynt innlegg?

Sneversynt? Må da for pokker få skrive at jeg synes det er litt ekkelt at en (mulig) bestefar på 50 blir sammen med ei på 24, uten at det er sneversynt? 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Jadosaurus skrev (4 minutter siden):

Jeg er kvinne på 40, og er komfortabel med fem år ned, og fem år opp for forhold. Synes det er rart at så mange kvinner synes det er greit å gå så mye opp i alder. Kvinner har generelt bedre helse høyere opp i alder , og lever også lengre. Sånn sett hadde det vært mer logisk for kvinner å ønske seg menn som er litt yngre. Iallefall når man er 40 pluss 

Enig! Nå er ikke jeg på tinder osv lenger, men der hadde jeg ti år i begge retninger. Merket derimot at når en var mer enn fem år eldre ble han mindre interessant. Matchet med flere som var ti år yngre, men kjenner at jeg er så ferdig med småbarn at det ble ikke noe mer med noen! Men en som er 35 med enten «store» (15+) eller ingen barn er helt innafor. Eneste er de kulturelle referansene, men sånt kan jo læres.

Mine besteforeldre ble forresten kjærester da han var 19 og hun 30 🥰

K43

• Liker 1
Skrevet

Eksen min var 6 år eldre. Det var ikke et problem når jeg var 21 og han 27, men når jeg var 27 og han 33 var det veldig tydelig hvor umoden han var rett og slett. 

Nå er jeg gift med en som er året eldre enn meg, og må si det er mye mer behagelig. Vi har de samme referansene rett og slett. 

Hvis jeg måtte kunne jeg gått opp/ned 5 år, men ikke mer.

Anonymkode: bd112...5c3

• Liker 1
Gjest Kristenmann
Skrevet

Noe man som mann bør tenke på om man skal velge en ung kjæreste er om hun har barn eller ikke. Er de barnløse og i 30-årene, ønsker de fleste kvinner seg barn. I mitt tilfelle skulle jeg gjerne gitt dem det, men kan dessverre ikke gi dem det. Hadde aldri gått inn i et forhold med ei ung dame hvis jeg visste at hun ønsket seg barn. 

Skrevet
Jadosaurus skrev (11 minutter siden):

Jeg ser jeg har mer til felles med eldre menn enn yngre menn. Men jeg tenker maks ti år da, kan ikke se for meg mer enn det. Vi er vel ofte mer modne, er kanskje noe med det?

Anonymkode: d11c8...988

Gjest Kristenmann
Skrevet

Min ekskone og jeg var like gamle. Etter 11 år sammen valgte hun å bytte meg ut med en som var 20 år eldre enn henne. De var sammen i 5 år før hun byttet han ut med en yngre utgave 😉 . Vi er alle forskjellige.

Skrevet
Kristenmann skrev (6 minutter siden):

Noe man som mann bør tenke på om man skal velge en ung kjæreste er om hun har barn eller ikke. Er de barnløse og i 30-årene, ønsker de fleste kvinner seg barn. I mitt tilfelle skulle jeg gjerne gitt dem det, men kan dessverre ikke gi dem det. Hadde aldri gått inn i et forhold med ei ung dame hvis jeg visste at hun ønsket seg barn. 

Det er redelig av deg :) Noe annet ville vært egoistisk.

Anonymkode: b4f68...e0f

• Liker 2
Skrevet

2-3 år forskjell, synes det er viktig å være på samme sted i livet og oppleve pensjonisttilværelsen sammen.

Anonymkode: ad956...964

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg bifil og bare 23 år, men min max aldersforskjell på kvinner er 15 år eldre eller 2 år yngre (ene og alene fordi jeg er forelsket i en som er 14år eldre en meg selv, kan ikke få henne da og det vet jeg), på menn så vil jeg ha noen som er mellom 3-7 år eldre en meg, ikke noen som er yngere.

Anonymkode: c4f58...e91

• Liker 1
Skrevet

19 åring med en som er 49 er bare helt ekstremt. Hva slags samtaler skal man ha? 19 er ekstremt ung, kan ikke se for meg hva man skal ha i felles med så unge jenter. Generelt leter de etter gamle menn for penger, for å fikse daddy issues, eller noe rundt disse temaene. - hilsen 19 år gammel jente. 

Anonymkode: 4db18...012

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ser jeg har mer til felles med eldre menn enn yngre menn. Men jeg tenker maks ti år da, kan ikke se for meg mer enn det. Vi er vel ofte mer modne, er kanskje noe med det?

Det har mer med samfunnet å gjøre når folk mener at jenter er mer modne. Men jenter er ikke mer modne. Faktisk en ganske dårlig tankegang å ha med tanke på at creeps bruker samme ordet på unge jenter når de prøver å få dem. "Du er så voksen for alderen din :)" 

• Liker 3
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg er 39 år og begge eksene mine var 6 år eldre. Synes egentlig at det var mer enn nok, men jeg tenker maks 10 år eldre og 6-8 år yngre kanskje. Det spørs litt, men ønsker at vi skal ha litt like referanserammer og litt felles mål for fremtiden.

Men ønsker ingen gammel gubbe (både av utseende og i sinn) og heller ikke en som er altfor ung og umoden.

Jeg synes at når menn nærmer seg 50 så er det en god del som fort blir gubbete og på et annet sted i livet enn det jeg er og de som er endel yngre blir for umodne.

Nå er det selvfølgelig sikkert alltid unntak, men opplever at det ikke er særlig mange av dem.

Gjest Kristenmann
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

19 åring med en som er 49 er bare helt ekstremt. Hva slags samtaler skal man ha? 19 er ekstremt ung, kan ikke se for meg hva man skal ha i felles med så unge jenter. Generelt leter de etter gamle menn for penger, for å fikse daddy issues, eller noe rundt disse temaene. - hilsen 19 år gammel jente. 

19 åring hadde aldri vært aktuelt for meg! Ei på 30 kunne fungert, men jeg tror nok at ei mellom 40 og 50 passer best 😉 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det har mer med samfunnet å gjøre når folk mener at jenter er mer modne. Men jenter er ikke mer modne. Faktisk en ganske dårlig tankegang å ha med tanke på at creeps bruker samme ordet på unge jenter når de prøver å få dem. "Du er så voksen for alderen din :)" 

Absolutt creepy sagt, men jeg er ikke enig i at det handler om samfunnet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Sneversynt? Må da for pokker få skrive at jeg synes det er litt ekkelt at en (mulig) bestefar på 50 blir sammen med ei på 24, uten at det er sneversynt? 

Men du er ikke meg og faren din er ikke samboeren min😉 og nett på samme måte som jeg faktisk gir en god f i hvem du blir sammen med og ikke  burde du også gi en god f i andre sitt forhold. Det eneste du kan bestemme og forsåvidt også trenger å blande nesen din inn i er hva du selv gjør, ikke hva andre gjør eller ikke gjør. Også er jeg også glad for at barna hans hans og familien hans har tatt meg i mot med åpne armer og med et langt mer empatisk og åpent sinn enn det du viser her i tråden, barna hans er heldigvis voksne nok til det.

Anonymkode: bc522...b4a

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...