AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #21 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå bare spekulerer du for å ta ts. Kan hende kan hende. Det kan hende at leieboer er ute etter å klage og da! Like sannsynlig! Anonymkode: b43b3...026 Ja kan hende ts har rett. Men vi vil nevne det tilfelle siden det finnes mangen slike tilfeller alt for ofte. Anonymkode: 7b850...0af 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #22 Skrevet 8. februar 2022 Det er jo ikke et normalt liv å ha døgnrytme til kl 03:00. Er man våken lenger så sitter man som regel stille og ser på noe, ikke begynne oppussnings- og ryddeprosjekter. Anonymkode: 0388c...a1c 5
Rosatoast Skrevet 8. februar 2022 #23 Skrevet 8. februar 2022 De andre leieboerne du har hatt, har vel flyttet pga støy, men ikke turt å si noe. Ganske normalt. Betong og gulvskille har ingenting med lydisolering å gjøre. Hvis leieboeren seriøst klager på det "lille støyet", burde du ta han på ordet. Det er noe galt med hybelen, og så lenge du ikke lydisolerer og fikser opp - kommer du aldri til å ha en fornøyd langtidsleie. 16 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #24 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er jo ikke et normalt liv å ha døgnrytme til kl 03:00. Er man våken lenger så sitter man som regel stille og ser på noe, ikke begynne oppussnings- og ryddeprosjekter. Anonymkode: 0388c...a1c Har du problemer med å lese? Du forstår kanskje ikke norsk? Det du gjengir har ikke skjedd. Hold deg til historien. Anonymkode: cd3b1...2a1 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #25 Skrevet 8. februar 2022 Rosatoast skrev (9 minutter siden): De andre leieboerne du har hatt, har vel flyttet pga støy, men ikke turt å si noe. Ganske normalt. Det er jo bare spekulering. De andre kan ha vært studenter som har flyttet etter endt studie, 2-3 år. Denne nye leieboeren kan være ekstremt sensitiv og tror h*n ar leid i en 100% lydtett leilighet, selv om man alltid vil høre naboer over seg. Anonymkode: d16ec...12f 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #26 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du problemer med å lese? Du forstår kanskje ikke norsk? Det du gjengir har ikke skjedd. Hold deg til historien. Anonymkode: cd3b1...2a1 Å lille venn, har du en dårlig dag? Du får lese innleggene til TS om igjen. Anonymkode: 0388c...a1c 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #27 Skrevet 8. februar 2022 Vil tro isoleringen er for dårlig, ja. Jeg leide under noen en gang, og de var ikke nødvendigvis bråkete men jeg hørte ALT. Hvor de gikk, om de nøys, dro ned i toalettet, om de lo og pratet, hadde besøk eller var hjemme alene, om ungen deres våknet og skrek så hørte jeg noen som sprang fra den ene siden til den andre for å trøste barnet.. Det var jo ikke eier sin feil, men er kjedelig å bo under når man hører alt, da burde man kanskje vurdere å pusse opp mtp isoleringen Anonymkode: 092b3...7f2 8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #28 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo bare spekulering. De andre kan ha vært studenter som har flyttet etter endt studie, 2-3 år. Denne nye leieboeren kan være ekstremt sensitiv og tror h*n ar leid i en 100% lydtett leilighet, selv om man alltid vil høre naboer over seg. Anonymkode: d16ec...12f Han trenger å høre det Tilfelle han ikke er ærlig uansett Anonymkode: 7b850...0af
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #29 Skrevet 8. februar 2022 Det er da lett å avgjøre om leieboer hører bråk eller ei. Allier deg med noe som er oppe hos deg og gjør de tingene du nevner mens du og leieboer er i utleiedel og lytter sammen. Da finner ut hvor mye leieboer tolererer og får selv vite om hen ikke er helt god. Noe jrg faktisk mistenker Anonymkode: 0c83b...7aa 8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #30 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å lille venn, har du en dårlig dag? Du får lese innleggene til TS om igjen. Anonymkode: 0388c...a1c Ingen steder står det om oppussing og rydding klokka tre på natta. Les om igjen. Anonymkode: cd3b1...2a1 10
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #31 Skrevet 8. februar 2022 Det er din skyld uansett hvordan du vrir på det, ts. Såpass må du vel skjønne!........ Nei, men jeg hadde gjort som en annen en sa. Si at du og leieboer får ta å lytte sammen, mens en annen gjør de tingene du gjorde i øvre etasje. Så får dere fort utelukket om det faktisk er så lytt som han skal ha det til, eller ei. Han må da tåle at det lever folk over hodet på han, når han leier en leilighet i etasjen under.. I verste fall hadde jeg sagt at leiligheten skal pusses opp, slik at leieforholdet opphører.. Anonymkode: 66888...558 8
Gjest ti10 Skrevet 8. februar 2022 #32 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er da lett å avgjøre om leieboer hører bråk eller ei. Allier deg med noe som er oppe hos deg og gjør de tingene du nevner mens du og leieboer er i utleiedel og lytter sammen. Da finner ut hvor mye leieboer tolererer og får selv vite om hen ikke er helt god. Noe jrg faktisk mistenker Anonymkode: 0c83b...7aa Dette må da være det beste forslaget som har kommet. Jeg synes også det virker som at leieboeren enten ikke er helt på nett eller er ekstremt sensitiv. Det er normalt å registrere lyder fra andre når man bor i samme bygning, men det er forskjell på lyder og bråk.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #33 Skrevet 8. februar 2022 At ts som bor alene ikke hører noe om h^n er nede i leiligheten er kanskje ganske spesielt å bruke som grunn for at leieboer er vanskelig når det er ts selv om tilsynelatende ikke klarer vise hensyn til at den inntekten de får er verdt noe.. Anonymkode: d6768...56b 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #34 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er da lett å avgjøre om leieboer hører bråk eller ei. Allier deg med noe som er oppe hos deg og gjør de tingene du nevner mens du og leieboer er i utleiedel og lytter sammen. Da finner ut hvor mye leieboer tolererer og får selv vite om hen ikke er helt god. Noe jrg faktisk mistenker Anonymkode: 0c83b...7aa Dette!!!☝️ Det er forresten helt vanlige å gjøre når det kommer gjentatte klager på støy. Greia er vel enten at det er kjempedårlig isolert eller så er leieboeren litt vel sær og sensitiv. Du finner fort ut av det om du står der sammen med han. Anonymkode: e0f79...410 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #35 Skrevet 8. februar 2022 ti10 skrev (7 minutter siden): Dette må da være det beste forslaget som har kommet. Jeg synes også det virker som at leieboeren enten ikke er helt på nett eller er ekstremt sensitiv. Det er normalt å registrere lyder fra andre når man bor i samme bygning, men det er forskjell på lyder og bråk. Amen! Man vet ikke før man har opplevd det selv. Anonymkode: 7b850...0af
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #36 Skrevet 8. februar 2022 Kast han ut. Anonymkode: ede4c...04a 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #37 Skrevet 8. februar 2022 Enig med de som sier at dere får ta en "lytteprøve". Enten er leieboer ekstremt sensitiv og vanskelig, eller så bråker du mer enn du tror, og det er for dårlig isolert. Vi har selv betong mellom sokkel og hoveddel, men hører ikke hverandre annet enn om det er ekstrem tramping og hopping, eller noe stort og tungt mistes i gulvet. Anonymkode: 4a26e...aea 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #38 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med de som sier at dere får ta en "lytteprøve". Enten er leieboer ekstremt sensitiv og vanskelig, eller så bråker du mer enn du tror, og det er for dårlig isolert. Vi har selv betong mellom sokkel og hoveddel, men hører ikke hverandre annet enn om det er ekstrem tramping og hopping, eller noe stort og tungt mistes i gulvet. Anonymkode: 4a26e...aea Pga nettop det misstenker jeg at huseier ikke tar hensyn nok. Anonymkode: 7b850...0af
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #39 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ingen steder står det om oppussing og rydding klokka tre på natta. Les om igjen. Anonymkode: cd3b1...2a1 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en døgnrytme som er annerledes fra mange andre, er ofte våken til 03 på natta. Fikk melding rundt 23.30 om jeg kunne være stille da han ikke fikk sove. Jeg satt da ved stuebordet og pakket inn gaver. En annen dag drev vi med oppussing hele dagen. Fikk en melding kl 22 om vi kunne være stille fordi han hadde lagt seg. En annen dag hadde jeg 1 gjest over og vi satt rundt stuebordet og spilte kort. Gjesten reiste seg fra bordet og da skled stolen litt bortover gulvet idet hun reiste seg. Men fikk nok igår da jeg satt på gulvet og sorterte noen brettspill (stille). Vet det skal være rolig etter 23, men et normalt rolig liv kan man vel leve etter 23? Anonymkode: b6bce...916 Ts har flere ganger ymptet frempå at hun driver med litt av hvert hele døgnet og har en døgnrytme med leggetid kl 03:00. Når leieboeren klager på støy etter kl 22-23:00 og ts sier at hun må få leve normalt liv etter kl 23 så ligger det mellom linjene at ts også driver disse prosjektene frem til leggetid. Anonymkode: 0388c...a1c 11
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #40 Skrevet 8. februar 2022 Jeg tipper du er en av dem som tror de går vanlig, men så trår du med hælen hardt i gulvet for hvert steg, i stedet for å bøye foten så du treffer gulvet mykt. Her har jeg forgjeves prøvd å få stebarna til å lære seg dette, siden jeg har søvnproblemer, og trenger å sove litt lengre om morgenen når jeg først får sove. Vi har til og med lagt den tjukkeste lydisoleringen de hadde på Obs under parketten. Da jeg var liten husker jeg mamma kjeftet på søsteren min fordi hun «trampet» (=traff gulvet hardt med hælen når hun gikk), og da lærte hun seg å gå stille. Når jeg er oppe om natta, og alle andre har lagt seg, så lister jeg meg veldig. Mest sannsynlig kan du være stillere, men mest sannsynlig er leieboeren sensitiv og/eller klagete… Anonymkode: f9c83...afe 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå