AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Leier ut sokkeletasjen og får en del klager fra han som bor under. Jeg har en døgnrytme som er annerledes fra mange andre, er ofte våken til 03 på natta. Fikk melding rundt 23.30 om jeg kunne være stille da han ikke fikk sove. Jeg satt da ved stuebordet og pakket inn gaver. Kan hende jeg mistet noe i bordet et par ganger som kan ha forplantet lyden nedover, men så lite å klage for? En annen dag drev vi med oppussing hele dagen. Fikk en melding kl 22 om vi kunne være stille fordi han hadde lagt seg. Dagen etter kom han riktignok bort og sa at han var klar over at vi kunne holde på til 23 lovlig sett, men om vi framover kunne stoppe kl 22 pga da skulle han sove. En annen dag hadde jeg 1 gjest over og vi satt rundt stuebordet og spilte kort. Gjesten reiste seg fra bordet og da skled stolen litt bortover gulvet idet hun reiste seg. Melding med en gang. Vi har kanskje vært litt for hyggelige og beklaget oss de fleste gangene. Noen ganger har vi ikke giddet å svare. Men fikk nok igår da jeg satt på gulvet og sorterte noen brettspill (stille). Fikk beskjed om vi kunne være stille da det var helt umulig å sove. Da svarte jeg at det må da være lov å leve over her og at det jeg drev med umulig kunne bråke så mye. Hva er det leieboeren tror han er? Hvis man er SÅ sensitiv, hvorfor leier man under noen? Vet det skal være rolig etter 23, men et normalt rolig liv kan man vel leve etter 23? Har hatt 3 leieboere før og spurte de innimellom om de syns det var bråkete over, men fikk alltid beskjed om at de ikke hørte noe annet enn hunden innimellom. Anonymkode: b6bce...916 8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leier ut sokkeletasjen og får en del klager fra han som bor under. Jeg har en døgnrytme som er annerledes fra mange andre, er ofte våken til 03 på natta. Fikk melding rundt 23.30 om jeg kunne være stille da han ikke fikk sove. Jeg satt da ved stuebordet og pakket inn gaver. Kan hende jeg mistet noe i bordet et par ganger som kan ha forplantet lyden nedover, men så lite å klage for? En annen dag drev vi med oppussing hele dagen. Fikk en melding kl 22 om vi kunne være stille fordi han hadde lagt seg. Dagen etter kom han riktignok bort og sa at han var klar over at vi kunne holde på til 23 lovlig sett, men om vi framover kunne stoppe kl 22 pga da skulle han sove. En annen dag hadde jeg 1 gjest over og vi satt rundt stuebordet og spilte kort. Gjesten reiste seg fra bordet og da skled stolen litt bortover gulvet idet hun reiste seg. Melding med en gang. Vi har kanskje vært litt for hyggelige og beklaget oss de fleste gangene. Noen ganger har vi ikke giddet å svare. Men fikk nok igår da jeg satt på gulvet og sorterte noen brettspill (stille). Fikk beskjed om vi kunne være stille da det var helt umulig å sove. Da svarte jeg at det må da være lov å leve over her og at det jeg drev med umulig kunne bråke så mye. Hva er det leieboeren tror han er? Hvis man er SÅ sensitiv, hvorfor leier man under noen? Vet det skal være rolig etter 23, men et normalt rolig liv kan man vel leve etter 23? Har hatt 3 leieboere før og spurte de innimellom om de syns det var bråkete over, men fikk alltid beskjed om at de ikke hørte noe annet enn hunden innimellom. Anonymkode: b6bce...916 Jeg tror ikke på at du sier du tar så mye hensyn og er så stille som du sier. Det er ikke nødvendig å trampe og dra stoler etter seg når man leier ut under seg. Utleier må ofre litt for å få leie ut syns jeg hvis utleier ikke har isolert gulvet. Anonymkode: 7b850...0af 32 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 8. februar 2022 Det er for dårlig isolert Anonymkode: 83ebb...18b 51 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Høres ekstremt lydsensitiv. Skjønner det er irriterende når man skal sove men som sagt så lenge klokka ikke viser 23 eller senere så er det lovlig. Jeg hadde nok prøvd å være så stille som mulig før den tid også men noen ganger må man bare bråke litt. Ved oppussing driver man jo på dag ut og dag inn fordi man vil bli ferdig. Leieboer får invistere i ørepropper om gavepakking er et stort problem. Anonymkode: c5620...e93 4
A-hunter Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Utleiedelen din er virkelig ikke egnet for utleie. Slikt bør dere opplyse om når dere leier den ut så slipper dere leietakere som har et minimum av krav til egen bolig. Hvorfor i all verden ønsker dere ikke heller å tilby noe som er beboelig ved å faktisk gjøre tiltak? 28 11
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 A-hunter skrev (2 minutter siden): Utleiedelen din er virkelig ikke egnet for utleie. Slikt bør dere opplyse om når dere leier den ut så slipper dere leietakere som har et minimum av krav til egen bolig. Hvorfor i all verden ønsker dere ikke heller å tilby noe som er beboelig ved å faktisk gjøre tiltak? Når 3 leieboere før han sier de ikke hører noe så er det jo rart at han hører så mye. Da har jo uteiedelen vært beboelig lenge før han flyttet inn. Du er unødvendig ufin mot ts. Leser ikke folk det siste avsnittet?? Ts. Be han flytte. Anonymkode: b43b3...026 23 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 Kjøp ørepropper til han Anonymkode: 6e102...3e4 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er for dårlig isolert Anonymkode: 83ebb...18b Nei. Er etasjeskiller i betong også. Har vært nede selv når leiligheten står tom mellom leietakere og hører lite Anonymkode: b6bce...916 5
A-hunter Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når 3 leieboere før han sier de ikke hører noe så er det jo rart at han hører så mye. Da har jo uteiedelen vært beboelig lenge før han flyttet inn. Du er unødvendig ufin mot ts. Leser ikke folk det siste avsnittet?? Ts. Be han flytte. Anonymkode: b43b3...026 Noen må faktisk si fra når noen forsøker å leie ut et "høl i bakken" som en funksjonell bolig. Når leieboer selv hevder han hører godt at utleier pakker inn gaver på stuebordet er noe katastrofalt galt - med boligen - ikke leieboeren. Selv tåper skjønner at utleier utelukkende leier ut for å tjene penger, men da må man faktisk regne med å tilby noe som er beboelig. At utleier har hatt tre andre leieboere før hvorav samtlige har klaget på lyden sier mer enn nok til å kunne konkludere. Endret 8. februar 2022 av A-hunter 13 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror ikke på at du sier du tar så mye hensyn og er så stille som du sier. Det er ikke nødvendig å trampe og dra stoler etter seg når man leier ut under seg. Utleier må ofre litt for å få leie ut syns jeg hvis utleier ikke har isolert gulvet. Anonymkode: 7b850...0af Neivel da tror du ikke det, men det gjør vi. Har aldri trampet og stolen ble kun skjøvet over gulvet da gjesten reiste seg for å gå på do. Anonymkode: b6bce...916
A-hunter Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Er etasjeskiller i betong også. Har vært nede selv når leiligheten står tom mellom leietakere og hører lite Anonymkode: b6bce...916 Det mangler trinnlydplater i etasjen over. Du leier ut et ekkokammer (ikke i politisk betydning). Det er som å bo i en tunell. 18
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Når 3 leieboere før han sier de ikke hører noe så er det jo rart at han hører så mye. Da har jo uteiedelen vært beboelig lenge før han flyttet inn. Du er unødvendig ufin mot ts. Leser ikke folk det siste avsnittet?? Ts. Be han flytte. Anonymkode: b43b3...026 Det kan hende de før h*n ikke har turt å si ifra i frykt for å bli kastet ut? Anonymkode: 5d8cc...27d 12 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 Vel, dersom leietakeren kan høre deg når du «sitter stille og pakker inn gaver» så er det noe fundamentalt galt med hybelen du leier ut. Da er det du som utleier sitt ansvar å utbedre slik at hybelen blir beboelig. At du har hatt 3 leietakere tidligere forteller meg ikke annet enn at du har en del gjennomtrekk i hybelen din, og støyen kan være en del av årsaken. Anonymkode: 2c482...456 28 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 A-hunter skrev (5 minutter siden): Noen må faktisk si fra når noen forsøker å leie ut et "høl i bakken" som en funksjonell bolig. Når leieboer selv hevder han hører godt at utleier pakker inn gaver på stuebordet er noe katastrofalt galt - med boligen - ikke leieboeren. Selv tåper skjønner at utleier utelukkende leier ut for å tjene penger, men da må man faktisk regne med å tilby noe som er beboelig. At utleier har hatt tre andre leieboere før hvorav samtlige har klaget på lyden sier mer enn nok til å kunne konkludere. det var ikke pakkingen i seg selv, men ting TS mistet ting på bordet. Anonymkode: a4d5c...bbe
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #15 Skrevet 8. februar 2022 Alltid når man kommer med argumenter og forslag blir det et voldsomt forsvar ala "ingen andre har klaget", "vi har betong i mellom", "jeg satt stille og rolig som en mus" 🐁 ts, enten er ikke leiligheten god nok eller så har leieboer et problem. Du får be leieboer om å roe seg eller be han finne seg en ny plass å bo. Anonymkode: b7aeb...2bb 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #16 Skrevet 8. februar 2022 A-hunter skrev (7 minutter siden): Noen må faktisk si fra når noen forsøker å leie ut et "høl i bakken" som en funksjonell bolig. Når leieboer selv hevder han hører godt at utleier pakker inn gaver på stuebordet er noe katastrofalt galt - med boligen - ikke leieboeren. Selv tåper skjønner at utleier utelukkende leier ut for å tjene penger, men da må man faktisk regne med å tilby noe som er beboelig. At utleier har hatt tre andre leieboere før hvorav samtlige har klaget på lyden sier mer enn nok til å kunne konkludere. Hvor leser du at de klager? Jeg leser at de kunn har hørt hunden. Anonymkode: b43b3...026 16
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #17 Skrevet 8. februar 2022 Årsaken til at dem andre 3 har flyttet ut kan være pga støy selv om dem ikke har sagt noe. Jeg bodde selv i en leilighet med mye støy jeg sa aldri ifra fordi jeg ikke ville være den som klager i andre sitt hus. Men det skal jo ikke måtte være sånn Anonymkode: 7b850...0af 12
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #18 Skrevet 8. februar 2022 Her må bolien utbedres. Hilsen snekker. Anonymkode: 0a5ba...e26 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #19 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan hende de før h*n ikke har turt å si ifra i frykt for å bli kastet ut? Anonymkode: 5d8cc...27d Nå bare spekulerer du for å ta ts. Kan hende kan hende. Det kan hende at leieboer er ute etter å klage og da! Like sannsynlig! Anonymkode: b43b3...026 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #20 Skrevet 8. februar 2022 Det at det er betong gjør ikke at det ikke bråker! Det er ikke lydisolert Jeg har bodd under noen som har betonggulv og det var veldig høy tramping mye ekko i veggene og kunne fortsatt høre det meste. Anonymkode: 7b850...0af 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå