Blue Berry Skrevet 8. februar 2022 #21 Skrevet 8. februar 2022 Honning har bakteriedrepende egenskaper og er veldig fin mot halsvondt bl.a. Selvsagt er det en del sukker, men det er naturlig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #22 Skrevet 8. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dem filtrerer vekk di gode antistoffene og jo honning skal ikke varmebehandles på 35 grader en gang enzymene i honning tåler ikke den behandlingen. Anonymkode: 25ef0...a9a Du aner ikke hva du snakker om, hvorfor fortsetter du å spre feilinformasjon? Anonymkode: 16785...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #23 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva tenker dere? Snakker da om økologisk honning. Er ikke det proppfulle med mineraler/vitaminer? Anonymkode: 63bfe...923 Etter hva jeg har lest, kan ikke honning kalles økologisk. Det er en ikke så langt unna som vill produsere det, men det lar seg ikke gjøre når opprinnelsen til honningen er mulig å si hvor råstoffet i form av blomsterstøv kommer fra. Men en fin gimmick er det jo for å selge. Honning er nåde sundt og usunt. Det er mye sukker i den, selv om det fra naturen, så mye er ikke noe smart å spise. Anonymkode: a1949...627
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #24 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du aner ikke hva du snakker om, hvorfor fortsetter du å spre feilinformasjon? Anonymkode: 16785...0d0 Da tror jeg du må lære deg mer om forskjell på ekte rå ufiltrert honning og den fra honningsentralen. Er stor foskjell. Er mye å lese om på nettet om det. Jeg sprer ikke feilinnformasjon. Honning skal kunne krystaliseres over tid det gjør ikke den fra honningsentralen. Anonymkode: 25ef0...a9a 1
Huldra-78 Skrevet 8. februar 2022 #25 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter hva jeg har lest, kan ikke honning kalles økologisk. Det er en ikke så langt unna som vill produsere det, men det lar seg ikke gjøre når opprinnelsen til honningen er mulig å si hvor råstoffet i form av blomsterstøv kommer fra. Men en fin gimmick er det jo for å selge. Honning er nåde sundt og usunt. Det er mye sukker i den, selv om det fra naturen, så mye er ikke noe smart å spise. Anonymkode: a1949...627 Om man skal levere økologisk honning, så må bikubene stå minst 3 km fra områder med konvensjonell gårdsdrift. Det er også flere krav som stilles, om man vil drive økologisk.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #26 Skrevet 8. februar 2022 Det finnes ikke utelukkende usunne og sunne matvarer - kun usunne/sunne mengder! Anonymkode: 413f3...d7f
Huldra-78 Skrevet 8. februar 2022 #27 Skrevet 8. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da tror jeg du må lære deg mer om forskjell på ekte rå ufiltrert honning og den fra honningsentralen. Er stor foskjell. Er mye å lese om på nettet om det. Jeg sprer ikke feilinnformasjon. Honning skal kunne krystaliseres over tid det gjør ikke den fra honningsentralen. Anonymkode: 25ef0...a9a Har du kjøpt honning fra HonningCentralen? Det er ikke flytende honning du finner på boks og glass fra dem. Og vi siler kun vekk voksrester fra honningen. Pollen og enymer går rett gjennom silene vi bruker. Spørsmål og svar | Honningcentralen - Honningcentralen Endret 8. februar 2022 av Huldra-78
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #28 Skrevet 8. februar 2022 Jeg liker ikke å tenke på matvarer som sunne og usunne, hvis de passer inn i dagsbehovet, kjør på. Honning inneholder litt flere sporstoffer mm. enn vanlig sukker, men utover det har det ganske lik næringsverdi som vanlig sukker. Hvis man ikke har noe som tilsier at man ikke kan spise honning, kos deg. Anonymkode: 25f9b...546
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #29 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker dere? Snakker da om økologisk honning. Er ikke det proppfulle med mineraler/vitaminer? Anonymkode: 63bfe...923 Hvordan har de kontrollert at biene kun har flydd til debiogodkjente blomster? Anonymkode: 8a18b...cec
Durinur Skrevet 8. februar 2022 #30 Skrevet 8. februar 2022 Honning er ikke direkte sunt, for det er jo ikke spesielt mye næringsstoffer i det, men honning er heller ikke helsefarlig, med unntak av at det er veldig mye sukker i det. Man regner med at det er omtrent 8 sukkerbiter i 20 gram honning, noe som er ganske heftig. Honning er også farlig for småbarn på under 1 år, så det er viktig å huske.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #31 Skrevet 8. februar 2022 https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/mR8G91/ernaeringsekspert-honning-er-ikke-sunnere-enn-sukker Anonymkode: fda58...a32
Huldra-78 Skrevet 8. februar 2022 #32 Skrevet 8. februar 2022 En ting er "sunt" med honning; Du kan redusere mengden honning i forhold til mengden sukker i en oppskrift, om du erstatter sukker med honning. Om det står 100 gr sukker, så gir 90 gr honning den samme søtsmaken, men man må være obs på at du vil kjenne smaken av honning i det du baker 😊
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #33 Skrevet 8. februar 2022 Hva sammenligner du det med? Rå honning er sunnere enn sukker, men prosessert honning er som sukker. Men SUNT er det ikke. Anonymkode: 9c7b2...7b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå