Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir frustrert over at neglelakken alltid blir ødelagt når jeg tar på topplakk. 

Jeg har prøvd to typer, begge fra Essie. En "vanlig", og en som skulle være hurtigtørkende og tørke alle lagene under på et minutt. 

Men det som skjer, er at når jeg prøver legge på topplakken, klistrer liksom børsten seg fast i lakken under, og drar den i stykker, så hele lakken blir ødelagt og det bare blir klin. 

Jeg har prøvd å vente til lakken under er helt tørr, altså minst en halvtime, men det hjelper lite. Spesielt den som liksom skulle herde lakken under er helt håpløst, den kastet jeg til slutt, for det ble alltid bare mislykket. 

Om jeg tar et kjempetykt lag, så går det som regel bra, men da bruker det jo så sinnsykt lang tid på å tørke, at det som regel ender med at jeg må på do eller noe sånt før den er helt satt, så lakken blir ødelagt da også. 

Hva gjør jeg feil?? 

Anonymkode: 7df8b...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du kanskje litt for tung på labben?

• Liker 1
Skrevet
Norja skrev (1 minutt siden):

Er du kanskje litt for tung på labben?

Nei, tror ikke det, jeg prøver å bare såvidt dra den over. Klok av skade. Sånn at jeg ikke presser børsten nedpå, men den er bare såvidt nedpå neglen. Nå har jeg så mye på børsten at den knapt er i kontakt med neglen engang, det er bare lakk-dråpen som er borti. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, tror ikke det, jeg prøver å bare såvidt dra den over. Klok av skade. Sånn at jeg ikke presser børsten nedpå, men den er bare såvidt nedpå neglen. Nå har jeg så mye på børsten at den knapt er i kontakt med neglen engang, det er bare lakk-dråpen som er borti. 

Prøv isadora 1-7 

Skrevet

Kanskje en annen topplakk funker for deg. Jeg har ikke problem med Essies topplakker.

Anonymkode: 0748d...217

• Liker 2
Skrevet

Har ikke erfaring med topplakkene fra Essie selv, men har opplevd selv at dersom topplakken er av et annet merke enn den fargede lakken, hender det at det blir problemer. Seche Vite har jeg derimot aldri hatt problemer med :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker en fra Isadora, den er god men den krymper litt ser jeg. Duger til den prisen.   Seche Vite reagerer med mye spritbruk, så den har jeg gitt opp.  Bruker endel sprit på jobben. 

Anonymkode: e3712...d95

Skrevet
Roci skrev (På 8.2.2022 den 12.04):

Har ikke erfaring med topplakkene fra Essie selv, men har opplevd selv at dersom topplakken er av et annet merke enn den fargede lakken, hender det at det blir problemer. Seche Vite har jeg derimot aldri hatt problemer med :) 

Jeg er generelt misfornøyd med Essie-produkter, så jeg ville prøvd noe annet. Helt enig med Roci i anbefalingen av Seche Vite - den er gull!

Anonymkode: b9975...a19

Skrevet

Hm, kanskje jeg skal prøve et annet merke, ja. 

Jeg opplever dette uansett hvilket merke jeg har på lakken under, bådde Essie, Hm, og andre merker.

Skrevet

Jeg har aldri hatt det problemet. Har topplakk på enten når vanlig lakk er helt tørr, eller halvtørr. Men er nøye på å ha nok lakk på penselen og kun dra over en gang, ikke føere ganger.

Bruker ulike topplakker:
Maybelline dr.rescue, Dark Blonde og W7, alle kjøpt på Normal.

Under bruker jeg f.eks w7, dark blonde, depend, hm, salon, isadora wonder nail, og color show. Bruker ofte 1-2 lag med en type neglelakk, så ett lag med en annen for å få ulike effekter, så topplakk over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...