AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Er gravid og usikker på om jeg skal amme eller ikke. Vet morsmelk er best, men det blir normale unger med erstatning også. Dere som ammer, hvordan gjør dere det når dere ammer rundt andre i forhold til å dekke dere til? Ønsker ikke å brette meg fram for å si det sånn. Ikke går det ant å trekke seg unna bestandig heller. Føler amming er litt privat. Pumper dere også? Anonymkode: e8710...c10
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Kjøpte et sånt; https://www.ubuy.co.no/no/search/index/view/product/B06Y5SS96B/s/breastfeeding-nursing-cover-trcoveric-lightweight-breathable-cotton-privacy-feeding-cover-nursing-apron-for-breastfeeding-full-coverage-adjustable-strap-stylish-and-elegant/store/store/kk/dp Brukte det aldri. Elsket å amme, lettvint, alltid medbrakt, ferdig oppvarmet😉 Kom raskt over sjenansen, men «brettet» meg ikke ut. Hadde alltid en diskret klut dandert. Måtte pumpe i starten, hatet det, så gjorde det aldri frivillig igjen. Anonymkode: 085f8...3b6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Jeg bruker ammesinglet. Bare drar opp toppen, knepper opp singleten, og ammer. Da eksponerer jeg veldig lite hud. Babyen skjuler puppen, og magen er dekket av singleten. Jeg pumpet ikke noe med minsten, men med eldsten måtte jeg det for å prøve å øke produksjonen. Noen pumper for å kunne gi melk på flaske om mor ikke er tilgjengelig/det ikke passer å amme (tid, sted, omgivelser, osv), noen for å lette på trykket om man har overproduksjon, osv. Morsmelk de første 3 mnd gir babyen sitt immunforsvar et boost det første halve året. Utover dette er det faktisk ikke påvist noen fordeler ved morsmelk kontra erstatning. Anonymkode: 9e825...43f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Som de over skriver. Brukte ammesinglet og vippet ut puppen og baby tok tak, følte lite på at jeg satt på "flashet" puppen. Var jeg alene kunne jeg kan sitte med den ute litt mer, men syns ikke det var noe problem ute eller med andre. Og veeeldig lettvint å bare gi mat fra puppen i stedet for å drive med flakse, sterilisering av flasker og oppvarming osv hvis du får til ammingen. Pumpet ikke så ofte da jeg fikk så lite ut, så tok bare mye tid for liten uttelling. I starten ammet jeg så mye og ofte at jeg ikke vet helt når jeg skulle fått tid til det. Anonymkode: 1982f...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå