AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Hei! Jeg har nesten kommet meg ut av et 2 års langt voldelig forhold. Slutt i 1 mnd/flytta ut. (Nei det er ikke sånn at jeg har holdt ut med fysisk vold i 2 hele år, det starta med love bombing -> manipulasjon, isolasjon etc sakte men sikkert, og når jeg begynte å stå opp for meg selv ble jeg banket gul og blå) Vi henger mye enda, og det er fordi jeg er redd for han. Og ja, det høres helt sjukt ut, men jeg er det. Jeg er redd for å si nei, i tilfelle det svartner for han, at han fks møter opp der jeg er og klikker. (Han har møtt opp der jeg var 4 timer unna midt på natten engang fordi det klikka for han siden jeg ikke svarte) Jeg er livredd for å møte andre (spesielt gutter) fordi han får vite om det med en gang og da begynner truingen. Når han er illsint og helt svart i øya og rullegardinen har gått ned så truer han med å spre nakenbildene mine, han truer med å fortelle alle hvor jævlig jeg er (i hans øyne) og han truer med å banke meg, sier han kunne ønske jeg var død. Det siste han gjorde var å spytte meg i trynet før jeg skulle gå. Altså hvafaen? Jeg ble Lyn forbanna inni meg og jeg syns han er så kvalm!!!! men jeg sa ikke en dritt. Han står å ydmyker meg, og sier for eksempel at jeg er dum som et jævla brød fordi han for det første ikke har spurt om jeg kan gjøre det hvis jeg nettopp har vaska hele leiligheten gullende ren og vaska alle klærne hans (vi var samboere😂) - men den ENE koppen som jeg nettopp brukte klarte jeg ikke å sette i vaskemaskina. Altså wtf er det for en ting å si?!?! Jeg skulle til og med bruke den videre. Han kaster alt mulig rundt seg, kaster meg i gulvet, kveler meg, drapstruer meg, holder seg for øra når jeg prøver å si noe og spytter meg i trynet. Er det rart jeg er redd?!? jeg har vært hos politiet, det hjelper ikke. Han blir bura inne i én natt, får litt bot, brudd på besøksforbud og ferdig med det. Etterpå er han 1000 ganger jævligere igjen og bruker det at jeg gikk til politiet mot meg. Før han kommer krypende og sier sorry - også er volddsirkelen igang igjen. Ny vold - reparasjonsfase - spenningsfase - ny vold. jeg føler meg helt tappet for energi, jeg sliter og ja jeg skal til psykolog. Det er nesten så jeg håper at han finner en ny person å plage, sånn at jeg kan «forsvinne» fra livet hans uten at han merker det for en gangs skyld. Men samtidig unner jeg ikke min verste fiende å bli brutt sånn ned over til, jeg kjenner ikke meg selv igjen. vi er i midten av 20 åra Noen i liknende situasjon som kan fortelle litt hvordan de håndterte den fasen og hvordan de har det idag? Anonymkode: 9ba25...1a5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Før han kommer krypende og sier sorry - også er volddsirkelen igang igjen. Hva skjer om du sier at du ikke vil ha mer kontakt når han kommer krypende? Det er vel best å ta det da. Ellers så anbefaler jeg at du ikke er alene sammen med han. Ha med deg noen andre hele tida. Anonymkode: 74267...24e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 En gang må du si nei. Kontakt politiet og be om et møte. Si at du frykter for livet hvis du sier nei. Hjelper ikke å ikke si nei. Han vil fortsette å ødelegge deg TS. Kontakt krisesenter og skaff plass der hvis det trengs for en periode. Anonymkode: d6235...819 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Jeg fikk hjelp av venner. Bodde hos en venninne i sikkert 3-4 måneder etter at han flytta ut. Var bare innom leiligheten av og til for å se at alt var ok der, hente post og klær. Jeg allierte meg også med en nabo, og han skrev ned alle tidspunktene han så eksen komme og gå — og sa fra til meg så jeg kunne holde meg borte. Byttet lås på døra, og deaktiverte den elektroniske nøkkelen han hadde til utgangsdøra i blokka. Etter en stund traff han ei ny ei, og sluttet å komme. Kontaktet meg bare når han trengte penger — som han fikk, for da slapp jeg i alle fall å se ham. Anonymkode: e48c5...225 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En gang må du si nei. Kontakt politiet og be om et møte. Si at du frykter for livet hvis du sier nei. Hjelper ikke å ikke si nei. Han vil fortsette å ødelegge deg TS. Kontakt krisesenter og skaff plass der hvis det trengs for en periode. Anonymkode: d6235...819 Problemet er jo nettopp at han truer med og er ikke redd for konsekvensene det får. Hjelper meg lite at han får ei lita bot og en natt i jailern hvis nakenbildene mine blir spredd😔 lekse lært for å si det mildt Anonymkode: 9ba25...1a5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En gang må du si nei. Kontakt politiet og be om et møte. Si at du frykter for livet hvis du sier nei. Hjelper ikke å ikke si nei. Han vil fortsette å ødelegge deg TS. Kontakt krisesenter og skaff plass der hvis det trengs for en periode. Anonymkode: d6235...819 senteret er lagt ned i byen min. Får ikke gått på jobb om jeg drar til krisesenter i en annen by Anonymkode: 9ba25...1a5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 Eller hva gjorde folk for å få tilbake selvtilliten? føle seg bra igjen? Jeg har nesten begynt å tro at jeg er helt ubrukelig.. noen dager er så jævlige at jeg ikke ser vitsen i å leve. Så ille er det faktisk🥲 Tok meg selv i å tenke på at det ikke hadde vært så ille om jeg ble vekk for noen mnd siden, og det har egentlig eskalert veldig. Jeg har på ingen måte tenkt til å ta mitt eget liv - men jeg tenker på det litt for ofte til at det er normalt og det skal jeg såklart få hjelp for. Men sånn generelt..? hvordan klarte dere å la være å tenke på at eksen helst vil sverte deg mest mulig om du ikke hører på hva han sier? Føles ut som han har det jerngrepet på meg Anonymkode: 9ba25...1a5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 Hvorfor kan du ikke få voldsalarm? Eller at han får besøksforbud?? Anonymkode: cf2ae...7c0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 Kutt all kontakt med han! Uansett! Anonymkode: cf2ae...7c0
Anonymbruker*** Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 Har du vurdert flytting? Det bør selvfølgelig overhode ikke være slik at offeret må pakke sakene å dra. Men etter å ha hørt og lest om mange slike saker, hvor lenge kvinnen blir forfulgt og truet av sin eks og hvor lite offentlige instanser gjør, er det kanskje eneste utvei? Det må jo være et mareritt å konstant være under trussel. Vil du skal klare å komme deg videre må du få kuttet kontakt på et vis. Lykke til, håper du kommer deg ut av dette.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 Drit i om nakenbilder blir spredd. De får bare makt dersom du skammer deg. Det er ikke du som skal skamme deg. Det finnes milliarder av nakenbilder. Det er ikke spesielt. Det er ingen ting å skamme seg over. Du er normal. Pluss at det også er en ting som er straffbart. Å dele nakenbilder uten samtykke altså. www.dinutvei.no Anonymkode: 876bf...32e 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor kan du ikke få voldsalarm? Eller at han får besøksforbud?? Anonymkode: cf2ae...7c0 Fordi han prøver å lage hælvette uansett. Han gir totalt faen i besøksforbud. Han bryter det tvert og får bare en liten bot Anonymkode: 9ba25...1a5
jabx Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): jeg har vært hos politiet, det hjelper ikke. Han blir bura inne i én natt, får litt bot, brudd på besøksforbud og ferdig med det. Etterpå er han 1000 ganger jævligere igjen og bruker det at jeg gikk til politiet mot meg. Før han kommer krypende og sier sorry - også er volddsirkelen igang igjen. Ny vold - reparasjonsfase - spenningsfase - ny vold. Hvilket politidistrikt tilhører du? Alle politidistrikter plikter å ha folk som jobber med beskyttelse av ofre for familievold. Har det blitt opprettet anmeldelse? Da har du sannsynligvis krav på bistandsadvokat, som skal tale din sak. Du må selvsagt anmelde hvert eneste brudd på besøksforbud og hver eneste voldsepisode. Du kan også kontakte Støttesenter for kriminalitetsutsatte: https://www.politiet.no/kontakt-politiet/stottesenter-for-kriminalitetsutsatte/ Ta også kontakt med krisesenter, selv om du ikke nødvendigvis skal bo der. De driver rådgivning. Endret 8. februar 2022 av jabx 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå