amit Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Den britiske regjeringen planlegger å omgjøre sin beslutning om å gjøre COVID-19-vaksinasjon obligatorisk for helsearbeidere i England. Opprinnelig var kravet at ansatte i det statlige helsevesenet og sosialhjelpsarbeidere skulle være fullt vaksinert innen 1. April. Dette betydde at de måtte motta sin første vaksine denne uken for å møte den fristen. Helseminister Sajid Javid sa mandag at regjeringen antagelig vil omgjøre denne beslutningen pga frykt for mangel på helsepersonell. https://www.reuters.com/world/uk/uk-could-change-mandatory-covid-vaccination-nhs-staff-minister-2022-01-31/ 2 1
Michaelhe Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 (endret) Grunnen til at dette skjer er mangel på personell. Men rent medisinsk er det en feilvurdering. Man vil at alt helsepersonel skal være vaksinert og pasientene beskyttet, litt hvertfall. Selv om pasientene også er vaksinert. Grunnen er altså en annen ting, som veier tyngre og har verre konsekvenser for pasientene. Endret 8. februar 2022 av Michaelhe 1
Enda en tulling Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Men så bra da. Iallfall om man fjerner "planlegger å" og "antakelig" ....
Thyra Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Michaelhe skrev (3 timer siden): Grunnen til at dette skjer er mangel på personell. Men rent medisinsk er det en feilvurdering. Man vil at alt helsepersonel skal være vaksinert og pasientene beskyttet, litt hvertfall. Selv om pasientene også er vaksinert. Grunnen er altså en annen ting, som veier tyngre og har verre konsekvenser for pasientene. Beskytter man egentlig andre ved å ta vaksine, da? Jeg trodde det var mest for å unngå alvorlig sykdom og overbelastning av helsevesenet. Jeg er vaksinert, men klarte likevel å smitte mange... 7
Gjest Lawyam Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Thyra skrev (1 time siden): Beskytter man egentlig andre ved å ta vaksine, da? Jeg trodde det var mest for å unngå alvorlig sykdom og overbelastning av helsevesenet. Jeg er vaksinert, men klarte likevel å smitte mange... Er nok en fordel at ikke helsearbeidere blir alvorlig syke også...
Michaelhe Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 (endret) Thyra skrev (3 timer siden): Beskytter man egentlig andre ved å ta vaksine, da? Jeg trodde det var mest for å unngå alvorlig sykdom og overbelastning av helsevesenet. Jeg er vaksinert, men klarte likevel å smitte mange... Du kan bli smittet, men sydommen gir deg mildere symptomer, blir forkortet og dermed også perioden hvor andre kan smittes. Endret 8. februar 2022 av Michaelhe
Anbefalte innlegg