Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utbetalt 27000kr i mnd, er det en ok lønn? 

Om du mener det er lite, hva er det du hadde manglet i livet med den lønna? 

Anonymkode: 33e5e...10c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo umulig å si på så lite informasjon. Det kommer jo an på hva man jobber med, hvor stor stillingsprosent, hva man synes om jobben, hvor stor skatt man trekker osv.

Anonymkode: 9484f...20d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er jo umulig å si på så lite informasjon. Det kommer jo an på hva man jobber med, hvor stor stillingsprosent, hva man synes om jobben, hvor stor skatt man trekker osv.

Anonymkode: 9484f...20d

Ok jobb, 100%. Tenkte mer på hvordan man tenkte på lønna med tanke på livet utenfor jobben. Skatt er trukket fra lønna. 

Skrevet

Det beror väl på hur mycket utgifter man har varje månad. 

Skrevet

Jeg hadde ikke klart meg, ettersom jeg har mer i faste utgifter enn det. Men som flere sier, det avhenger av mye. 

Anonymkode: 4ed1e...be8

Skrevet

Så dere tenker det er en helt vanlig lønn? Som man kan leve ett helt ok liv med? 

Skrevet

Det er vel en helt vanlig lønn det, like under median tror jeg. 

Hadde jeg hatt den lønna (5000 kr mindre enn jeg har) hadde det blitt 5000 kr mindre fondsparing. Så ingen endring i livsstil.

Anonymkode: 2b260...0f3

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vært alene hadde jeg greid meg på det, men siden jeg har flere barn å forsørge er det alt for lite.

Hadde jeg vært alene med så lav lønn ville jeg uansett jobbet mer for å tjene mer fordi jeg ønsker å spare og investere for å bedre min økonomiske situasjon mer på sikt.

Anonymkode: 2dda5...c4b

Skrevet

Jeg klarer meg fint på 27k i måneden, og det er omtrent hva jeg bruker av min lønning. Skal sies at vi er to voksne i husholdningen til å dele på utgiftene og forsørge barna. Bor i Oslo hvor boligprisene er høye, men vi kunne fint levd litt billigere enn vi gjør, selv om vi har en relativt nøktern livsstil. De ekstra tusenlappene som blir til overs hver måned er en trygghet jeg er glad for å ha.

Anonymkode: 25844...f87

Skrevet

Høres ut som en drøm spør du meg - jeg har fagbrev og får 18.000 i månden... 

Anonymkode: 6fa72...a75

Skrevet

Man bør klare å få en fin økonomi med en slik inntekt så lenge man ikke lever over evne. Er gode muligheter for å spare penger og ha råd til ferie og annen moro med en slik inntekt, spesielt om dere er to. 

Skrevet

Jeg hadde vært fornøyd. Har 25.500 utbetalt. Bransjen min ligger litt etter lønnsmessig nå... 

Anonymkode: 2b455...ea7

Skrevet

Mye avhenger jo av hvor du bor og hvor store boligutgiftene du har.

Bor du i ettroms på Grünerløkka i Oslo og betaler en månedlig husleie på kr 14.000 eks strøm så er det nok ikke så mye.

Bor du i ettroms på Skotfoss i Skien og betaler en månedlig husleie på kr  5.900 eks strøm så er det nok mye.

Alt er relativt.

Anonymkode: 721e0...cd6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye avhenger jo av hvor du bor og hvor store boligutgiftene du har.

Bor du i ettroms på Grünerløkka i Oslo og betaler en månedlig husleie på kr 14.000 eks strøm så er det nok ikke så mye.

Bor du i ettroms på Skotfoss i Skien og betaler en månedlig husleie på kr  5.900 eks strøm så er det nok mye.

Alt er relativt.

Anonymkode: 721e0...cd6

Nedbetalt boliglån. Felleskostnader i borettslaget på 6000, men deles på to da vi er to voksne. Så 3000 på meg. 

Skrevet

Med 350+ tusenlapper i året kan man normalt sett kjøpe alt man trenger og mer til.

Skrevet

Nedbetalt boliglån. Felleskostnader i borettslaget på 6000, men deles på to da vi er to voksne. Så 3000 på meg. 

Om du har boutgifter på 3000,-, så bør du klare deg svært bra med lønn på 27 000,-.

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det var mye. Har selv 45.000 utbetalt, men har da boliglån, billån og studielån som jeg betaler på.

Anonymkode: ccd19...3a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes ikke det var mye. Har selv 45.000 utbetalt, men har da boliglån, billån og studielån som jeg betaler på.

Anonymkode: ccd19...3a6

Hva jobber du med?

Anonymkode: 6b51e...0a0

Skrevet

Jeg har boutgifter på 11 500, og har utbetalt 3000 mer enn du har. Jeg synes jeg har god råd. Som alle andre skriver; alt er relativt, men jeg sparer ikke på noe, føler jeg.

Anonymkode: 6b51e...0a0

Skrevet

Ok lønn i forhold til hva? I forhold til en lang utdanning, så nei. Om du ikke har utdanning, så er det ok. Om det er nok å leve for er et annet spørsmål.

Med den lønna hadde jeg manglet evne til feks sparing og reising. Alt hadde vært knapt. Men så har jeg utgifter som er tilpasset et langt høyere lønnsnivå, vi har enebolig med lån, to biler og to barn. Jeg har utbetalt ca 50k. 

Anonymkode: f9b5e...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...