AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Hva er best å studere, med tanke på å få best jobb? Er 16 år nå. Anonymkode: c124a...55b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Kommer an på hvilken jobb du vil ha. Universitet gir deg høyest utdannelse. Folkehøyskole regnes mest som et friår etter videregående, men noen linjer kan gi deg arbeidserfaring eller inspirasjon til å velge yrkesvei. Det regnes likevel ikke som en yrkesutdanning. Forveksler du folkehøgskole med fagskole eller høyskole? Der kan du ta utdanning på høyere nivå som gjerne er profesjonsrettet, som f.eks sykepleier. Anonymkode: 11e47...f1e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er best å studere, med tanke på å få best jobb? Er 16 år nå. Anonymkode: c124a...55b Det kommer helt an på hva slags jobb du er ute etter, men det er klart du blir bedre skolert for en akademisk karriere med en universitetsutdanning enn på folkehøgskole. Likevel har noen folkehøgskoler en mer karriererettet utdanning som for svært mange av studentene kan gi jobb. Likevel går stort sett folk ikke på folkehøgskole for å få en utdanning, men for å oppleve noe helt annet enn de har gjort tidligere. Selv har jeg gått både folkehøgskole og universitet. Universitetet gav meg utdanning, folkehøgskolen gav meg et av mine beste år i livet. Anonymkode: 9784f...630
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå