AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #1 Skrevet 8. februar 2022 Hei, er personalmangel i barnehagen gutten min går i og jeg har fri idag. Tar opp fag og er avhengig av desse fridagene for å lese på, da barnet er hos meg mesteparten av tiden bortsett fra annenhver helg. Hadde dere holdt hjemme og heller utsatt lesingen? Eller hadde dere sendt i barnehagen? Anonymkode: 6b41d...0aa
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Sendt i barnehagen, men hentet tidligere. Anonymkode: 13f1a...6ff 8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Hatt han hjemme og fått til litt studier i løpet av dagen og kvelden. Nei alle barn er ikke superkrevende og utfordrende, mange barn kan faktisk leke en stund selv. Mange barn vil forstå at nå skal mamma lese en time, så kan vi gå ut å leke etter det. Anonymkode: 9472f...c92 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Da har du ikke fridag, men lesedag. Studier er også en "jobb" som ofte krever at andre passer barna dine. Men du har fleksibilitet. Så ville nok brukt timene med ro best mulig, og hentet tidlig. Anonymkode: 45f37...4ca 15
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Hadde sendt i barnehagen, vært veldig effektiv noen timer og hentet tidligere. Anonymkode: 65036...dd9 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Jeg hadde holdt hjemme, og heller lest på kveldstid. Hvis ikke ender det plutselig med at alle må holde hjemme. Anonymkode: 41c25...160 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hatt han hjemme og fått til litt studier i løpet av dagen og kvelden. Nei alle barn er ikke superkrevende og utfordrende, mange barn kan faktisk leke en stund selv. Mange barn vil forstå at nå skal mamma lese en time, så kan vi gå ut å leke etter det. Anonymkode: 9472f...c92 Ts.Barnet er bare 1,5år og forstår ikke at mamma er utilgjengelig i en time. Anonymkode: 6b41d...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 Hatt han hjemme selvsagt. Stakkars liten. Anonymkode: db6a8...248 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ts.Barnet er bare 1,5år og forstår ikke at mamma er utilgjengelig i en time. Anonymkode: 6b41d...0aa Men da sover han sikkert i løpet av dagen? Og legger seg ikveld? Anonymkode: 9472f...c92 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 Hallo! Det er viktig for deg at du består på skolen. Det kan bidra til at du har jobb, tjener penger etc. Prioriter og Les! Barnet ditt kommer til å ha det fint i bhg! Anonymkode: d88ce...056 11
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hallo! Det er viktig for deg at du består på skolen. Det kan bidra til at du har jobb, tjener penger etc. Prioriter og Les! Barnet ditt kommer til å ha det fint i bhg! Anonymkode: d88ce...056 Tja, om det er personalmangel er det neimen ikke sikkert at barnet har det så fint i barnehagen. Jobber selv i barnehage og de dagene vi må si fra til foreldre om personalmangel da er det virkelig krise. Vi tåler mye og er vant til å strekke oss, så når foreldrene får slike beskjeder er det nok virkelig dårlig med folk. Har selv vært alene på avdeling med så mange barn at det har vært uforsvarlig, en dag hadde jeg 8(!) 1-og 2 - åringer alene! Helt uforsvarlig, men terskelen for å si fra til foreldrene er så altfor høy, og mange foreldre tenker at barna har det fint i barnehagen uansett. Jeg er voksen og kommer meg gjennom en slik dag, men barna, de stakkars små barna fikk dekt de grunnleggende behovene, men ikke noe mer enn det. Situasjonen var lik på de andre avdelingene, så jeg kunne ikke få noe hjelp. Det ble såklart meldt inn som et avvik, uten at det tryller frem flere ansatte. Anonymkode: 9472f...c92 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 Om det er personalmangel, så har kanskje barnet det bedre hjemme med deg uansett? Tror ikke jeg hadde greid å levert barnet med god samvittighet iallefall. Ikke sikkert det blir så kjekt om de voksne ikke har tid til å passe på Anonymkode: eee3d...953 2
Kristin70 Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei, er personalmangel i barnehagen gutten min går i og jeg har fri idag. Anonymkode: 6b41d...0aa Er det personalmangel i dag? 11 minutter siden, AnonymBruker said: Vi tåler mye og er vant til å strekke oss, så når foreldrene får slike beskjeder er det nok virkelig dårlig med folk. Har selv vært alene på avdeling med så mange barn at det har vært uforsvarlig, en dag hadde jeg 8(!) 1-og 2 - åringer alene! Helt uforsvarlig, men terskelen for å si fra til foreldrene er så altfor høy. Anonymkode: 9472f...c92 Det er veldig forskjellig hvilken terskel barnehagene har, de barnehagene jeg kjenner til gir beskjed før det blir uforsvarlig.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling og det har vert dager hvor jeg har hatt 9 1 åringer (hele gruppen) alene hele dagen. Jeg har da samarbeidet med en annen gruppe med 9 2 åringer på en ansatt. Så ved bleieskift etc var altså en ansatt alene med 17 1 og 2 åringer. Vi har ikke vert ute de dagene og bedt om at de som har mulighet henter tidlig og leverer senere, slik at min vakt dekket opp mesteparten av tiden med full gruppe, i endene av dagen var de to gruppene samlet med en ansatt. Det er ikke bra, barna får ikke det de trenger av fang, trøst og det blir mye «brannslukking» slike dager (konflikter, biting etc). Men barna overlever jo og er ikke utsatt for fare (vi går jo ikke ut). Men at det er en god dag og at man skal tenke at «barna har det jo fint i barnehagen», nei, ikke når man får beskjed om personalmangel. Hold barnet hjemme er mitt råd, men ta problemet videre til styrer eller kommune. Be om redusert foreldrebetaling. Ikke ta det med de ansatte på «gulvet» de er utslitt og melder nok avving (uten at det skjer noe) daglig. Anonymkode: b14dc...e89 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #15 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts.Barnet er bare 1,5år og forstår ikke at mamma er utilgjengelig i en time. Anonymkode: 6b41d...0aa Ville holdt ungen hjemme og lest i helgene eller etter sengetid og under dagsduppene. Jeg synes det er viktig at alle bidrar så godt som man kan når man har mye sykefravær. Det kan fort ende med at barnehager må stenge og da har man ikke noen valg. Anonymkode: af72b...0b1 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #16 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, er personalmangel i barnehagen gutten min går i og jeg har fri idag. Tar opp fag og er avhengig av desse fridagene for å lese på, da barnet er hos meg mesteparten av tiden bortsett fra annenhver helg. Hadde dere holdt hjemme og heller utsatt lesingen? Eller hadde dere sendt i barnehagen? Anonymkode: 6b41d...0aa Jobber i barnehage, og kan si at det hjelper å levere litt senere og hente litt tidligere. Det hjelper på med få barn i endene når vi sliter med personalet. Vi sender noen ganger ut meldinger når vi mangler folk, men forventer jo ikke at alle skal ta fri. Alle har forskjellige behov. I verste fall må vi jo stenge, men det er fordi det er uforsvarlig drift med mange barn og få ansatte. Da gir vi beskjed om det. Anonymkode: d001a...e91 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #17 Skrevet 8. februar 2022 Jeg hadde en sånn dag på jobb på fredag. 7 ettåriger alene hele dagen. Jeg satt på gulvet på grupperommet med de hele dagen. Såå mye gråt... I går ble jeg sykemeldt. Det går ikke an å ha den sånn over tide. Gråt hele helgen. Nå er alle 3 ansatte på småbarnsavdelingen sykemeldt. Barnehagen sier ikke fra hvis de ikke må. Anonymkode: ebdaa...9d5 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #18 Skrevet 8. februar 2022 Jeg hadde holdt hjemme. Det er ikke tvil. Anonymkode: 677b5...53c 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #19 Skrevet 8. februar 2022 Det er selvsagt ikke optimalt at barnet får en dag med lite voksenoppfølging i barnehagen. Men du har ikke fri, du har lesedag. Det vil være en større belastning på familien som helhet om du stryker og kommer et år seinere ut i ønsket arbeidsliv. Anonymkode: 7898d...bec 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #20 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hatt han hjemme og fått til litt studier i løpet av dagen og kvelden. Nei alle barn er ikke superkrevende og utfordrende, mange barn kan faktisk leke en stund selv. Mange barn vil forstå at nå skal mamma lese en time, så kan vi gå ut å leke etter det. Anonymkode: 9472f...c92 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da sover han sikkert i løpet av dagen? Og legger seg ikveld? Anonymkode: 9472f...c92 Noe sier meg at du aldri har studert 😅 Nå er det mulig bare videregående det er snakk om i HI. Men likevel, om man har haltet seg gjennom en gang trenger man nok en del timer konsentrasjon, ikke litt her og der. Anonymkode: 45f37...4ca 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå