Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et venneabbonement hos SATS, og da selvføleglig betalt en del mindre enn vanlig abbonement!

Det som er, er at hun jeg kjente som jobbet der har sluttet å jobbe der fast nå (hun nevnte for meg at hun fortsatt var satt opp som vikar der)

Nå har sats plutselig trukket meg for vanlig abbonementspris, uten å ha nevnt det med et ord for meg! Har de lov til det?

Dette medførte også at jeg fikk over 400kr i minus på kontoen (har ikke noe kreditt på den kontoen)!

Sist jeg var på sats fikk jeg beskjed om at venninen måtte bekrefte abbonementet, og da bestemte jeg meg for å si det opp, har bare ikke rukket det enda!

Kan de gjøre dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg det hørtes rart ut. På den anne side har de helt sikkert gardert seg med en smart formulering npr det gjelder venne-abonoment. SÅ det kan jo hende det står med liten skrift i kontrakten din ett sted.

Skrevet

Eller at det står noe i kontrakten til venninnen din om det og hun skulle opplyst om det. Sjekk ut det først + det som er nevt over :)

Skrevet

Kontrakten er en helt vanlig SATS kontrakt med bare kryss for venne abbonement... Står ikke noe jeg kan se har sammenheng med dette, bare at sats plikter å gi en måneds forvarsel om prisøkninger...

Skrevet

Da har du en kontrakt som sier 1 mnd forhåndsvarsel. Og da er det akkurat det du skal ha.

Desverre ville jeg ike vært for optimistisk i forhold til å få en løsning med SATS. Min erfaring med SATS er at de er drit sleipe når det gjelder fakturering og umulige å få dialog med for å ordne opp i ting.

Jeg f.eks ble trukket dobbelt på avtalegiro som de ikke klarte å stanse. Så stanset jeg den ene registreringen i nettbanken selv. Da ble treningskortet mitt steng og saken sendt til inkasso selv om jeg betale mitt abonoment hver mnd.

De stod hardt på sitt (dvs spøy ut purringer uten å svare på henvendelser) Til slutt ringte jeg inkassoselskapet og ba de sende saken til Forliksrådet for nå ville jeg ha slutt på dette tullet. Først da stanset de å mase. Jeg er i dag medlem på Elexia, og er strålende fornøyd! Aldri noe rot med noe som helst, og er det den minste ting du lurer på så får du svar med en eneste gang.

Aldri mer SATS på meg nei!

Skrevet

Så utrolig frekt!!!!

Huff! Gleder meg ikke til å prøve å ordne opp i dette her nei!

Tviler sterkt på at jeg får tilbake penger av de!

Det går da ikke ann for et så stort selskap å holde på sånn!

Ikke det at det er så krise, men det er ikke gøy å få minus på en konto uten kreditt! Og den må stå sånn i to uker nesten!

Skrevet

Uff, flere enn meg som har hatt problemer med sats ja :sur:

De sendte til inkasso en regning jeg hadde betalt.. Tok laang tid å ordne opp i det.

<nå er jeg heller medlem av "joggeskoene mine" ;)

Skrevet

Ringte sats i sta, og da skulle hun jeg prata med sende en mail til de som hadde ansvaret for det, også skulle hun ringe meg igjen.

Kan ikke skjønne at de har lov til å bare trekke mye mer fra kontoen min uten å informere meg om det!!

Også fant jeg ut at de gjorde det forrige måned også!!

Har alltid vært vant til at avtalegiroen gikk fint hver måned uten at jeg behøvde å sjekke de!

Skrevet

hvordan kan de trekke mer på avtalegiro da? er ikke det en pris man blir enige seg i mellom. med hjelp av kontrakt. da kan ikke den ene parten plutselig trekke mer. trodde ikke det var lov jeg. hørtes skummelt ut.....

Skrevet

Tror S.a.t.s har et finurlig system på det der med avtalegiro, at kontrakten man signerer ved innmelding gir dem en slags fullmakt til å foreta prisøkninger. Da jeg var medlem hente det jo at månedsprisen økte litt innimellom, og det skjedde jo automatisk.

Skrevet

Tror nok de kan øke den ja, men kan de gjøre det UTEN Å GI BESKJED TIL MEG???? :frustrert:

Ikke har de ringt tilbake i dag heller!

Skrevet
Tror nok de kan øke den ja, men kan de gjøre det UTEN Å GI BESKJED TIL MEG???? :frustrert:

Ikke har de ringt tilbake i dag heller!

Velkommen til SATS.........

Skrevet

Ved inngåelse av medlemskap står det i kontrakten at man skal fylle ut et maksbeløp som de kan trekke ved avtalegiro. Dersom man ikke fyller ut dette punktet har de et automatisk fastbeløp. Husker ikke hvor mye dette beløpet er på, men feks kr 600. Jeg har også et vennemedlemskap, så jeg passet på å fylle inn max kr 300 på min kontrakt :)

Håper du får ordnet opp i det her da.

Skrevet
Ved inngåelse av medlemskap står det i kontrakten at man skal fylle ut et maksbeløp som de kan trekke ved avtalegiro. Dersom man ikke fyller ut dette punktet har de et automatisk fastbeløp. Husker ikke hvor mye dette beløpet er på, men feks kr 600. Jeg har også et vennemedlemskap, så jeg passet på å fylle inn max kr 300 på min kontrakt :)

Håper du får ordnet opp i det her da.

Har du kontrakten din enda??

Jeg har rota bort min!!

Men jeg leste en kontrakt de hadde for bedrifts abbonement, og der stod det at hvis man avsluttet jobbforholdet ble abbonementet automatisk overført til et standard abbonement, og man ble trukket vanlig månedsbeløp hvis man ikke sa opp abbonementet innen 14 dager etter at sats hadde opplyst om dette

Lurer på om det er det samme som gjelder mitt abbonement...

Så ikke noe om noe maksbeløp når jeg skrev under jeg :( Fikk vite det først når jeg ringte banken.

Skrevet

På lappen til banken står det et maksbeløp - på autogiroavtalen. Der har jeg 2 kr mer enn det SATS nå skal ha hver mnd. De skal ikke prøve seg på meg. Flere jeg har hatt slik avtalegiro med tidligere har nemlig trukket meg for mye - uten å si fra.

SATS er sleipe som fy, og har 0 peil på fakturaregler!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...