Gå til innhold

Ville du reagert på samme måte som denne moren hvis (den mindreårige) gullungen din ble tatt av politiet med alkohol, marijuana og våpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ville du ha reagert sterkere/mildere?

Anonymkode: 7fa6e...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok ikke at det hjelper å kjefte på ungdommen. Men barna der kan være hardt ute og kjører, med kombinasjon av dop og våpen. De trenger uansett hjelp til å endre kurs. Og det tror jeg bare kan skje gjennom at de innser det selv. Derfor tror jeg at mange samtaler er nødvendig. Men de må også få høre alvoret, hvor farlig veien deres kan bli om de fortsetter, hvor elendig livet kan bli, og ikke minst konsekvenser av ett slikt liv de velger. For å få ungdommen til å innse dette, hjelper det ikke å kjefte slik. 

Men jeg kan forstå moren,mulig dette kom veldig brått på. Jeg vil tro at moren kanskje ble veldig redd og at dette kom brått på. Og at hun derfor kjeftet slik hun gjorde. Men det hadde nok liten effekt. 

Langvarig dialog og samtaler er tingen, om man skal få de til å endre kurs! 

Anonymkode: fd72e...a8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror nok ikke at det hjelper å kjefte på ungdommen. Men barna der kan være hardt ute og kjører, med kombinasjon av dop og våpen. De trenger uansett hjelp til å endre kurs. Og det tror jeg bare kan skje gjennom at de innser det selv. Derfor tror jeg at mange samtaler er nødvendig. Men de må også få høre alvoret, hvor farlig veien deres kan bli om de fortsetter, hvor elendig livet kan bli, og ikke minst konsekvenser av ett slikt liv de velger. For å få ungdommen til å innse dette, hjelper det ikke å kjefte slik. 

Men jeg kan forstå moren,mulig dette kom veldig brått på. Jeg vil tro at moren kanskje ble veldig redd og at dette kom brått på. Og at hun derfor kjeftet slik hun gjorde. Men det hadde nok liten effekt. 

Langvarig dialog og samtaler er tingen, om man skal få de til å endre kurs! 

Langvarige dialog og samtaler har ikke akkurat hjulpet på kriminalstatestikken. Så å si 0 effekt.

Anonymkode: 61dfb...13b

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Langvarige dialog og samtaler har ikke akkurat hjulpet på kriminalstatestikken. Så å si 0 effekt.

Din påstand, hvor kommer den i fra? Jeg bare lurer.

Vi vet ikke nøyaktig hva som har hjulpet på kriminalstatistikken, men noe har definitivt hjulpet. Antall voldelige kriminalitet har sunket dramatisk i løpet av siste 20 år. Hvis vi formulerer det på en annen måte, tatt i betraktning at mest kriminelle er ALLTID unge men, så betyr det at dagens ungdom har blitt mye snillere, sammenliknet med ungdommene for 20 år siden. 

Om det er mer tillit og mindre konflikt med foreldrene (ref langvarige dialog og samtaler) eller rett og slett dataspill (ungdommen nå får utløp til sin aggresjon og får konkurrere på en annen arena enn på gata) - eller en kombinasjon av disse og andre faktor, det vet vi jo ikke. Men din påstand igjen, er jo ikke basert på noe som helst. Kanskje bare din misinformasjon om at ingenting kan bli gjort for å minske kriminalstatistikken? 

Anonymkode: da306...ccb

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg hadde reagert på ganske lik måte. Jeg hadde blitt så sint og så skuffa. Hvem hadde ikke blitt det?? Det hadde nok kommet noen sterke gloser ja. 

Men så klart, hadde dette skjedd under våre forutsetninger, slik som livet vårt er nå.... så hadde jeg jo først og fremst blitt veldig overrasket.  Da vårt liv her på landsbygda i Norge er ganske forskjellige fra livet til en afroamerikansk gutt i USA.  

Anonymkode: c41d6...239

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg hadde reagert på ganske lik måte. Jeg hadde blitt så sint og så skuffa. Hvem hadde ikke blitt det?? Det hadde nok kommet noen sterke gloser ja. 

Men så klart, hadde dette skjedd under våre forutsetninger, slik som livet vårt er nå.... så hadde jeg jo først og fremst blitt veldig overrasket.  Da vårt liv her på landsbygda i Norge er ganske forskjellige fra livet til en afroamerikansk gutt i USA.  

Anonymkode: c41d6...239

Akkurat, det er annerledes der borte. Svarte ungdommer kan risikere å bli skutt av politiet for langt mindre enn besittelse av våpen. Så foreldre burde ta den praten med barna.

Anonymkode: 45a7e...6bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ungdommen trenger jo hjelp! Hjelp til å komme på bedre tidsfordriv, og tanker. Kanskje hjelpe de å finne en jobb? 

Å kjefte i det lange løp tror jeg ingenting på. Da vil de iallfall ikke høre. Mulig mange foreldre ville ha kjeftet umiddelbart, men det er lov, og lurt å hente seg inn igjen. Og kanskje starte med en roligere veiledning, som må pågå over tid! 

Skrevet

Jeg hadde reagert på samme måte og litt til, faktisk. Det hadde blitt månelyst i heimen. Og etter at jeg hadde fått utløp for alt, så kunne jeg sittet meg ned og snakket med ungdommen min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...