Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/23/447266.html

Hvordan kan det ha seg at noen saker i landet blir mer omtalt enn andre? Noen forsvinninger hører man knap et ord om, verken i avis eller tv. Andre får første siden i alle større aviser.

Er det sånn at aviser og tv fortiden er mer opptatt av nokas,pakistan og fotball som pr. i dag florere i nyhetene, for ikke å snakke om alt uværet i usa og omeng.

Synes at VG-Dagbladet-NRK TV2 som er de største mediaene dekker stort sett grundig oslo-området bra når det gjeller innenriks.

Mediene burde bli mer alsidig mht større lokalnyheter generelt i landet også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så den der tidligere i kveld. Men har jo ikke hørt noe om det før det og syntes det var litt rart. Trodde det var bare jeg som hadde "gått glipp av det".

Det kan ikke ha noe med hva familien vil da? Kanskje de ikke ville lage noe "oppstyr" rundt det først?

Skrevet

Muligens kan familien nekte mye publisitet, men var jeg i deres situasjon, så ville jeg vært fornøyd med mer oppmerkesomhet, det øker jo sjangsen for å finne den savnede.

Dette tilfellet kan jo inneholde mer personlige ting som vi ikke kjenner til.

Vi får vente og se.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg tror det ligger mer bak slike saker enn det som kommer frem i media, og at det ofte er grunnen til at det ikke fokuseres mer på det.

Skrevet
Jeg tror det ligger mer bak slike saker enn det som kommer frem i media, og at det ofte er grunnen til at det ikke fokuseres mer på det.

Tror jeg og

Skrevet

Jenta er 16 år.

Forsvant fra et utested (er utesteder natt til søndag alkoholfrie med lav aldersgrense)?

Jeg har også lagt merke til at forsvinninger får forskjellige medieoppslag, men regner med det kommer an på familien og hvilke andre utveier de leter på først.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Vanligvis omtaler ikke mediene forsvinningssaker med mindre den har offentlighetens interesse (f.eks en viktig person har forsvunnet eller en skummel organisasjon står bak), eller politiet/de pårørende spesifikt ber om det. I denne saken har jo media fått forespørsel om de kan skrive om saken: "Politiet ber derfor publikum om hjelp til å spore henne opp. Har du opplysninger om den savnede kan du kontakte politiet på telefon 02800. "

Sannsynligvis har de først sett på denne saken som en frivillig forsvinning, altså at jenten har stukket hjemmefra - hvertfall siden hun ble observert i Stavanger to dager etter at hun forsvant fra Bergen) - og derfor antatt at hun før eller siden ville komme hjem av seg selv. Men når hun så ikke har vært observert på ytterligere to uker har politiet trappet opp saken.

Skrevet

Det forsvinner ganske mange mennesker sporløst fra landet vårt hvert år. Ingen spor, ingenting, som om dem har gått i sand på stedet dem stod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...