Student146 Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Hva synes dere er rettferdig når han gjør lite hjemme og har tung fysisk arbeid hver dag, mens jeg gjør nesten alt hjemme og har i tillegg 50% arbeid+ studerer som privatist? Bør han gjøre mer eller burde jeg gjøre mest husarbeid da han bli mer sliten enn meg?
Student146 Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #2 Skrevet 7. februar 2022 Sliter i tillegg med at jeg ikke føler meg uthvilt og med depresjon
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Å være sliten er ikke bare fysisk. Ikke alt husarbeid er fysisk utmattende. Har han ikke fysikk til jobben sin burde han trene. Hvor mye studerer du? Hvor mye bidrar dere økonomisk? Hvor rause er dere med hverandre? Hva orker den enkelte? Anonymkode: e5596...523
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 Hva hadde han tenkt om dere begge hadde fysisk tungt arbeid? At ingen skulle gjøre husarbeid? Eller om han var alene? Dere må selvfølgelig dele. Om han er så sliten etter jobb at han ikke kan gjøre noe husarbeid, trenger han enten å bytte jobb, eller å ta seg kraftig sammen for å få opp energinivået. Eller betale for at noen andre gjør husarbeidet deres. Anonymkode: e3563...3bb 1
Student146 Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å være sliten er ikke bare fysisk. Ikke alt husarbeid er fysisk utmattende. Har han ikke fysikk til jobben sin burde han trene. Hvor mye studerer du? Hvor mye bidrar dere økonomisk? Hvor rause er dere med hverandre? Hva orker den enkelte? Anonymkode: e5596...523 Vi bidrar like mye økonomisk, han er en lat type, mens jeg tror at jeg orker mer når jeg ikke er på det stadiet der jeg er trøtt hele tiden. Han er også av den typen til å være litt mer gårdig enn meg, altså jeg kan for eksempel spandere ofte mat på han, mens han igjen gjør ikke det like ofte. Vi har vært sammen i 3 år og flyttet sammen i fjor sommer. Han mener at siden han kommer hjem så ofte sliten og klar at det er jeg som burde ha gjort meste parten av arbeidet. Mens jeg mener at vi burde dele mer likt. Dette temaet har ført til store krangler. Og jeg er i tillegg lett av meg å gråte. Men i forholdet har jeg nesten grått hver dag og nå er han så lei at han ikke bryr seg lengre når jeg er lei meg over noe. Og han er også lei av at jeg tar opp og er lei meg over de samme tingene om og om igjen. Men det føles ikke så rart da jeg føler jeg gjør mest på en måte, og slik
Student146 Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva hadde han tenkt om dere begge hadde fysisk tungt arbeid? At ingen skulle gjøre husarbeid? Eller om han var alene? Dere må selvfølgelig dele. Om han er så sliten etter jobb at han ikke kan gjøre noe husarbeid, trenger han enten å bytte jobb, eller å ta seg kraftig sammen for å få opp energinivået. Eller betale for at noen andre gjør husarbeidet deres. Anonymkode: e3563...3bb Vet ikke hva jeg skal gjøre lengre for det blir bare krangler ut av det for jeg mener det ene og han den andre
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Hvorfor er du i et forhold med en lat type hvor du sliter deg ut og gråter hver dag? Slå opp. Bo for deg selv. Da har du kun deg selv å rydde etter, og du kan slappe av når du vil, og ta husarbeide når du har overskudd til det. Og jeg tipper at depresjonen vil gå fortere over og at du vil få mye mer overskudd 👍 Anonymkode: aac9d...df7 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er du i et forhold med en lat type hvor du sliter deg ut og gråter hver dag? Slå opp. Bo for deg selv. Da har du kun deg selv å rydde etter, og du kan slappe av når du vil, og ta husarbeide når du har overskudd til det. Og jeg tipper at depresjonen vil gå fortere over og at du vil få mye mer overskudd 👍 Anonymkode: aac9d...df7 Må si meg enig i denne. Han kommer alltid til å ha en grunn til at du må ta hovedbyrden. Orker du det framover? Kanskje med barn på toppen? Hadde dere hatt barn ville jeg tenkt terapi, men uten barn ville jeg cut my losses! Anonymkode: e3563...3bb
Student146 Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er du i et forhold med en lat type hvor du sliter deg ut og gråter hver dag? Slå opp. Bo for deg selv. Da har du kun deg selv å rydde etter, og du kan slappe av når du vil, og ta husarbeide når du har overskudd til det. Og jeg tipper at depresjonen vil gå fortere over og at du vil få mye mer overskudd 👍 Anonymkode: aac9d...df7 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er du i et forhold med en lat type hvor du sliter deg ut og gråter hver dag? Slå opp. Bo for deg selv. Da har du kun deg selv å rydde etter, og du kan slappe av når du vil, og ta husarbeide når du har overskudd til det. Og jeg tipper at depresjonen vil gå fortere over og at du vil få mye mer overskudd 👍 Anonymkode: aac9d...df7 Er så vanskelig når man i tillegg er veldig glad i han. Han sier også at han skal bli bedre. Hvis det viser seg om noen år at der ikke blir bedre da skal jeg slå opp da. Jeg er bare 20 år enda
Tvist Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Student146 skrev (14 minutter siden): Er så vanskelig når man i tillegg er veldig glad i han. Han sier også at han skal bli bedre. Hvis det viser seg om noen år at der ikke blir bedre da skal jeg slå opp da. Jeg er bare 20 år enda Dere kan eventuelt prøve å bo hver for dere.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 Student146 skrev (9 timer siden): Er så vanskelig når man i tillegg er veldig glad i han. Han sier også at han skal bli bedre. Hvis det viser seg om noen år at der ikke blir bedre da skal jeg slå opp da. Jeg er bare 20 år enda La meg gjette: han har aldri bodd alene? Anonymkode: 3abaf...112
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 Student146 skrev (16 timer siden): Er så vanskelig når man i tillegg er veldig glad i han. Han sier også at han skal bli bedre. Hvis det viser seg om noen år at der ikke blir bedre da skal jeg slå opp da. Jeg er bare 20 år enda Ord uten handling = løgn! Anonymkode: aac9d...df7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 Student146 skrev (16 timer siden): Er så vanskelig når man i tillegg er veldig glad i han. Han sier også at han skal bli bedre. Hvis det viser seg om noen år at der ikke blir bedre da skal jeg slå opp da. Jeg er bare 20 år enda Det nytter ikke å slå opp om noen år. Da er du enda mer glad i han, uten at han har skjerpet seg + at dere har fått barn. Anonymkode: aac9d...df7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 Jeg klarer ikke forstå at dette er så vanskelig. Bor man sammen skal pliktene deles på. Det går an å bli enige om at en har ansvar for middag feks, om den ene liker å lage mat, den andre ikke. Men ikke F om jeg tar alt av husarbeid og klesvask osv. Da bor jeg heller alene. Anonymkode: 1edf3...92a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå