Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble invitert i konfirmasjonen til sønnen til kusinen til samboer. Jeg er ganske sikker på at vi ble invitert mest fordi de har litt liten familie. Jeg har en datter fra før (samboerskapet med min samboer) som nå, et år etter, skal konfirmeres. Jeg er så usikker på om vi skal invitere dem «tilbake»?

Relasjonen mellom min datter og han som ble konfirmert i fjor er altså ste-tremenninger, hvis man kan kalle det det. De har pleid å møttes noen ganger i året i alle år, og går fint sammen siden de er på samme alder. Vi kommer ikke til å invitere mine fettere/kusiner og deres barn. 

Ganske sikkert på at de uansett ikke vil komme, fordi det er laaang reisevei. Er redd det virker som vi invitere bare for å få gave.. 

Noen glupe innspill? Ville dere bare droppet å invitere? 

Anonymkode: f7040...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare legge til at jeg skjønner at dette er litt «I-landsproblemer», men jeg syns det er skikkelig vanskelig å utelate noen og ikke andre.

TS

• Liker 1
Skrevet

Om de inviterte dere ville jeg imvitet tilbake

Anonymkode: 59166...245

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om de inviterte dere ville jeg imvitet tilbake

Anonymkode: 59166...245

Takk for din mening!

Har prøvd å spørre folk rundt oss. Alle sier bare «inviter de dere vil!» Ja, jeg skjønner jo at vi inviterer de vil vil! Men syns likevel det er vanskelig. 

TS

Skrevet

Ja, fint å invitere dem!

Anonymkode: 8d720...d10

• Liker 2
Skrevet

Hadde invitert, siden dere har kontakt/møter med dem noen ganger i året uansett. 

Anonymkode: f2f1a...d5c

• Liker 4
Skrevet

Altså, tusen takk for at dere svarer så greit og rett frem. Man blir nesten vant til at det alltid er noen som svarer ufint på kg. 

TS

Skrevet

Jeg hadde invitert. De setter nok pris på å bli husket og inkludert

Anonymkode: 28473...c63

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns man inviterer folk tilbake, spesielt når konfirmasjonen var så sent som i fjor. Jeg hadde faktisk reagert litt på å ikke bli invitert tilbake i en slik situasjon. 

Anonymkode: 661c5...d41

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde invitert. Det verste som skjer er at de kommer, og det kan jo bli hyggelig.

• Nyttig 1
Skrevet

Det handler vel om relasjoner her? Ikke hvilket mulig slektskap dere har? Vi hadde flere venner og lite slekt i våre barns konfirmasjon.  Fordi vi ikke har kontakt ellers i året.  Det er din samboers familie, hva tenker han? Lykke til med avgjørelsen  🌸

Skrevet

Hva vil konfirmanten da?

Anonymkode: 5101a...e4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva vil konfirmanten da?

Anonymkode: 5101a...e4f

Konfirmanten vil at vi foreldre skal bestemme 😅 Neida, joda. Hun er nok preget av at det har vært mye snakk om hvem vi skal invitere. Veldig stor slekt og tradisjon for store selskap på farsiden, noen av dem har hun en relasjon til, andre ikke. På min side ikke like stor slekt, men til gjengjeld noen folk vi har en relasjon til som ikke er i slekt eller hun er i ste-slekt med. Så det har vært vanskelig å lage en «regel» for hvem vi inviterer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...