AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Har en sjokoladekake jeg har laget flere ganger som er så god, men har glemt å kjøpe kefir som er i oppskriften.. Noen som vet om det går bra å droppe den? Hvilken funksjon har kefir i kake? Anonymkode: f2e28...59f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Det gjør den mer saftig. Har du rømme? Anonymkode: 7c64a...8f0
Bacteria Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Er vel kefira som gjør den så god, tipper jeg. Skal det være natron i den og? Kefir og natron gjør kaka luftig og saftig. En slags heving… 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjør den mer saftig. Har du rømme? Anonymkode: 7c64a...8f0 Åååh, nei Har bare naturell yoghurt men det kan vel ikke brukes? 😭 Anonymkode: f2e28...59f
Bacteria Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjør den mer saftig. Har du rømme? Anonymkode: 7c64a...8f0 Eller yoghurt… gjør ikke noe om den har gått ut på dato.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Bacteria skrev (Akkurat nå): Er vel kefira som gjør den så god, tipper jeg. Skal det være natron i den og? Kefir og natron gjør kaka luftig og saftig. En slags heving… Det er natron i oppskriften også, ja Anonymkode: f2e28...59f
Taluno Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Kefir gjør den mer saftig og holdbar. Jeg har en kake jeg lager ofte, som opprinnelig skal være med kefir. Første gang jeg skulle lage den hadde jeg ikke kefir tilgjengelig, så brukte vanlig melk. Synes den er så saftig og god at jeg har brukt vanlig melk i den i mange år i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åååh, nei Har bare naturell yoghurt men det kan vel ikke brukes? 😭 Anonymkode: f2e28...59f Joda 🙂 Anonymkode: 1a38b...3b3 2
Mazarini Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åååh, nei Har bare naturell yoghurt men det kan vel ikke brukes? 😭 Anonymkode: f2e28...59f Ja, det blir like bra! Bare å kjøre på. Oppskrifter med natron har godt av et syrna melkeprodukt, typ yoghurt, rømme, kefir, kulturmelk. Men spiller ikke store rollen hvilket. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Joda 🙂 Anonymkode: 1a38b...3b3 Mazarini skrev (Akkurat nå): Ja, det blir like bra! Bare å kjøre på. Oppskrifter med natron har godt av et syrna melkeprodukt, typ yoghurt, rømme, kefir, kulturmelk. Men spiller ikke store rollen hvilket. Wii takk for svar, da prøver jeg med yoghurten 😄 Anonymkode: f2e28...59f 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 Jeg bruker enten yoghurt eller rømme for å erstatte kefir da jeg tåler laktose dårlig og det ikke er laktosefri kefir. Funker bra. Anonymkode: 5bb3b...c36
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 Om det er natron i, MÅ du ha noe syre i kaken. Natron trenger syre for å virke. Men det går helt fint å bytte med yoghurt naturell, som også er et surt melkeprodukt. Du kan til og med hive oppi litt eddikk (!) om du ikke har noe annet syrnet du kan ha oppi. Anonymkode: 25780...241
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå