Gå til innhold

Erfaringer med parterapi ved familievernkontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg hadde første time ved familievernkontoret i dag. Vi sliter til tider med kommunikasjon og vi kan krangle veldig uhensiktsmessig. I det siste har det blitt verre da vi begge er ekstremt slitne og stressa, og vi havner lettere i krangler. Vi har søkt hjelp fordi vi ønsker å bli flinkere til å kommunisere og håndtere uenigheter. 

Hadde en helt grei erfaring i dag. Håper vi kan få noen gode råd og verktøy som vi kan jobbe med. Begge er motiverte for å jobbe med forholdet. En ting jeg stusset på, var noe terapeuten sa. Hun sa at hun ikke var så veldig opptatt av at man måtte holde sammen eller redde forholdet, og at par kunne ende opp med brudd selv om de la inn en innsats og jobbet for forholdet (dette skjønner jeg jo). Men jeg forsto det altså slik at hun ikke hadde som noe mål i seg selv at par skulle holde sammen, men hun var opptatt av å få ned konfliktnivå og skape god kommunikasjon. 

Det er jo dette vi ønsker, men vi ønsker jo det først og fremst for å både forbedre og bevare ekteskapet. Det er jo derfor vi er der. Tror jeg bare ble litt satt ut av akkurat dette. Hadde skjønt det om det var snakk om alvorlige ting (som psykisk eller fysisk vold), eller hvor man bare hadde det vondt og det ikke var noe godt igjen i forholdet. Men vi begge sa jo at det er mye fint og positivt også, og at vi veldig gjerne vil få det til å funke. 

Uansett, dette innlegget ble lengre enn det jeg hadde tenkt. Vil gjerne høre andres erfaringer fra familievernkontoret. Og gjerne hva slags innstilling terapeuten hadde til formålet med terapien. Sa terapeuten noe om dette? Var målet å «redde» forholdet, eller fikk dere høre noe lignende som vi fikk høre? 

Anonymkode: 01da0...cef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener vi fikk høre noe lignende, men vi fortalte også om våre mål. Dette var etter at vi hadde fått barn, og vi stod i en stor krise i forholdet. Vi gikk til ei knallbra dame en ganske stor stund. Har fått mye bedre kommunikasjon etterpå, føler vi snakker om alt nå, og fikk noen gode verktøy. Så vi er sammen 4-5 år senere og har det i dag veldig fint i forholdet 😊 Masse lykke til ❤️

Skrevet

Fikk høre det samme. Virker som de på fvk er mest opptatt av å hindre omsorgssvikt/vold/ekstrem krangling foran barn. Ville funnet en privat terapeut så fort som mulig 

Anonymkode: c0ac2...9b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...