Gå til innhold

Blir fort for snill i forhold og trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste ønsker vel litt motstand. Vet jeg fort blir alt for snill og blir lett tatt som en selvfølge. Hvordan gi sunn motstand i et forhold?

Anonymkode: bbe4c...a35

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste ønsker vel litt motstand. Vet jeg fort blir alt for snill og blir lett tatt som en selvfølge. Hvordan gi sunn motstand i et forhold?

Anonymkode: bbe4c...a35

Har du ingen følere som forteller deg når du føler snillheten din går over i dumsnillhet? 

For å være snill er bare fint, men når du kjenner det går på bekostning av selvfølelsen din, da er det noe galt. 

Si nei når du føler partneren din går over streken. Dette ønsker jeg ikke, dette finner jeg meg ikke i, gjør det selv osv. 

Er stor forskjell på å være snill og være en tøffel. 

Skrevet

Alle trenger et minimum av prinsipper. Regler for seg selv. Røde linjer som ikke skal krysses. At du har noen sånne bør formidles tidlig i et forhold, du trenger ikke fortelle om alle sånn med en gang, bare at du har noen sånn at han/hun vet at de finnes. Og hvis han/hun er normale så synes de bare det er flott at du har litt baller i nesa som du ikke lar deg pille på.

Anonymkode: 5ce7f...243

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke noe poeng med motstand for motstandens skyld. Du skal ikke finne på ting for å «vise motstand». Det blir fort veldig usunt, pass på så du ikke går å leter etter feil.

Jeg og samboer krangler nesten aldri. Men det betyr jo ikke at vi er hundre prosent enig om alt. De store tingene i livet er vi enige om. Men om interiørvalg, hva vi skal spise til middag, hvor vi skal dra på ferie osv er det jo åpent for at begge kan si hva se mener, også blir vi enige om noe. Du kan jo begynne der. Stopp opp litt å tenk i dagliglivet - hva vil jeg? Hva mener jeg om dette? Ikke bare si ja til alt på gammel vane. 

Anonymkode: 27ee8...b5b

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også sånn. Jeg aner ikke hvor grensene mine går, og det gjør at jeg havner i dårlige forhold med folk som utnytter meg hele tida.

Jeg går til psykolog for å se om jeg kan fikse det, for det handler om at jeg ikke liker meg selv og derfor ikke føler jeg er verdt nok til å sette grenser for.

Anonymkode: a9919...df6

Skrevet

Hørr på podcasten kjærlighetsmønster💞

Anonymkode: d9bf3...b8c

Gjest CamillaCollett
Skrevet

Finn deg rett kjæreste, så er ikke dette en problemstilling lenger.

Skrevet

Poenget er ikke å være uenig, men å komme med innspill som han ikke har tenkt på. Være uenig i hans løsninger fordi jeg har en bedre løsning. 

Ikke være uenig bare fordi. 

Så om du skal gi motstand må du først ha en mening om noe. Du kan ikke bare gi motstand uten årsak. Det er bare idiotisk.

Anonymkode: d217e...db4

• Liker 1
Skrevet

Det finnes ingen faste regler på dette. Noen par er begge veldig prinsippfaste, i andre par er begge veldig runde i kantene. En mellomting er ofte bra.

Hvordan er du med venner? Sier du din mening om viktige ting? 

Skrevet

Være i kontakt med deg selv og dine følelser. Når du kjenner noe skurrer inne i deg, noe føles feil, så reager. Stopp opp og finn ut av hvorfor du får denne følelse. 
Når du lærer de selv og kjenne , så kan du sette grenser ut i fra dette. 

Anonymkode: 89a2e...2c8

Skrevet

Ja, lær å stå opp for deg selv og ha egne meninger. Vet ikke hvorfor noen blir sånn, men noen har aldri egne meninger.

-Hva skal vi se på kino?

-Vet ikke jeg, bestem du.

-Hva i alle dager er det politikerne driver med? Nå må de ta seg sammen og slutte å bruke penger på å løse opp alle regionene igjen.

-Ja, enig. 

Sånt blir veldig kjedelig i lengden. Tenk over hva du føler og mener, og si det! 

Anonymkode: 1fd47...77e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...