Gå til innhold

såå vanskelig å finne leilighet til 2.4 mill kr ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Jdz said:

Men det er også perioden med desidert størst etterspørsel. Boligprisene er høye, men det er ingen ting som tyder på at det vil komme noen større verdijustering.

Det er kunstig lite boliger på markedet pga avhendingslov. Det er ikka da man går å kjøper bolig, om man ikke absolutt må. Det sier seg nesten selv.

Anonymkode: 089cd...6a9

• Liker 1
Skrevet

Hva med Jessheim, Kløfta, Heggedal i Asker, Drammen, Tonsenhagen i Oslo øst (Tonsenhagen er veldig koselig faktisk, kjenner noen som hadde en sånn leilighet som i siste linken, hun stortrivdes)? 

Som flere skriver, så er det vanskelig å finne noe til ditt budsjett. Jeg har funnet noen her, kan dette være interessant? Vet noen av de er litt over ditt budsjett men. 

Lys 2-roms leilighet med vestvendt balkong på 8 m²! Biloppstillingsplass | Bod | Byggeår 2006 | FINN.no 

Moderne og stor 2-roms eierleilighet med p-plass | P-rom 76 kvm.| Rikelig med bodplass| Nær marka, buss og sentrum | FINN.no

Praktisk og arealeffektiv 1-roms loftsleilighet | Ypperlig for førstegangsetablerere og pendlere | Lave FK | Sentralt | FINN.no

Anonymkode: a20eb...c8a

• Liker 1
Gjest Letharia
Skrevet

Vi skal selge vår leilighet i Viken om noen mnd. Fikk verdi på leiligheten for 2,2 mill, 74kvm firemanns bolig med terrasse. Pusset opp i 2018. Ti min unna Jessheim. Så bare å holde utkikk, det kommer flere etterhvert, er bare ekstremt lite ute akkurat nå. 

Skrevet

Å finne noe til den prisen i Oslo tror jeg nesten du kan glemme hvis du ikke vil totalrenovere. Utkant av Lillestrøm/over mot Nittedal er mer realistisk

Anonymkode: 4e0c3...c7c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er kunstig lite boliger på markedet pga avhendingslov. Det er ikka da man går å kjøper bolig, om man ikke absolutt må. Det sier seg nesten selv.

Anonymkode: 089cd...6a9

For å være helt ærlig så tror jeg ikke den nye avhendingsloven er det som gjør den store forskjellen. Alle ledd i bransjen har allerede brukt år på å forberede seg på ny avhendingslov og forbrukerne vet i alle hovedsak ikke hva det går ut på. Jeg har ikke noe annet enn magefølelse til å underbygge dette med og jeg kan ta feil, men etter å ha jobbet med denne branshen i mer enn 10 år, så er det ikke helt vill gjetting heller.

• Liker 3
Skrevet
4 hours ago, IncaTinca said:

Jeg skal nå foreta et førstegangskjøp av en bolig. 

Med finansieringsbevis nå har jeg en midlertidig ramme å gå etter. 

Med min EK  og inntekt kan jeg få max lån på 1 900 000 kr , og da vil max total kjøpesum på bolig være 2.4 mill kr. 

Jeg ser på Lillestrøm kommune/Viken og Oslo , og får ingen aktuelle treff på leilighet til den prisen..! Det er jo litt sjokkerende.. 

Er det normalt ..? heheh, begynner å lure om jeg ikke ser riktig haha . vil det noen gang dukke opp leiligheter til den summen..? 

Er 297 boliger i kommunene mellom Oslo og Gardermoen på Finn i prisklasse 1,5-2,5 mill

https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?location=1.22030.20055&location=1.22030.22105&location=1.22030.20052&location=1.22030.20050&location=1.22030.20056&price_from=1200000&price_to=2500000&sort=PUBLISHED_DESC

Anonymkode: 4e31d...532

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Siden finansieringsbeviset til TS er på 2.4M så endret jeg søket ditt til totalpris 2.4 i stedet for å søke på prisantydning, da sitter jeg igjen med 12 treff på Finn hvor av én er seniorleilighet reservert de over 55, én er allerede solgt og syv av de er prosjekter som enda ikke er lagt ut for salg, så det er ikke så voldsomt mye å velge i!

Anonymkode: ce508...356

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjøpte min bolig som jeg har flyttet inn i nå til 2.8, på lier. Det var det billigste jeg fant. alt er 90 talls, men har to soverom og mulighet for 3, og hage / terrasse / garasje. Synes prisene er høyere nå. Men om du er villig til å flytte utover hit, så får du mindre leiligheter til den prisen her ute. Men absolutt ikke i oslo. Der er nok alt over 3 mill. 

Anonymkode: 6add2...e5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

lol. har du glemt å huke av for totalpris? De totale prisene på disse leilighetene i søket ditt er ; 3.5 mill , 3.1 , 3,3 , 3,2. 😂

Anonymkode: 6add2...e5a

• Liker 2
Skrevet

Bor selv i Lillestrøm. Ser det kommer noen "billige" rundt her innimellom. Har akkurat vært en i Lørenskog, men den er solgt nå. Ligger fortsatt ute på finn. Holt Vestvollen er ofte rimeligere. 

Anonymkode: 4875b...b1a

Skrevet
Jdz skrev (8 timer siden):

For å være helt ærlig så tror jeg ikke den nye avhendingsloven er det som gjør den store forskjellen. Alle ledd i bransjen har allerede brukt år på å forberede seg på ny avhendingslov og forbrukerne vet i alle hovedsak ikke hva det går ut på. Jeg har ikke noe annet enn magefølelse til å underbygge dette med og jeg kan ta feil, men etter å ha jobbet med denne branshen i mer enn 10 år, så er det ikke helt vill gjetting heller.

Hvorfor skulle det ikke være gjeldende?

Vet selv at om jeg hadde en leilighet til salgs i høst neppe ville kostet på meg ny takst hvor alt skal vises. Hadde den ligget over nyttår må man jo legge ut med ny takst.

Skrevet
15 hours ago, IncaTinca said:

Tenker da selveid. og ikke oppussingsobjekt.. 

Hvorfor absolutt selveier? Kjøpe for å leie ut?

• Liker 1
Skrevet

Har man ikke god råd så kan man ikke diktere hvor man vil bo eller hva man vil ha. Man er nødt til å innfinne seg med å flytte til et sted hvor man har råd til det man ønsker seg. Sånn har det alltid vært. 

Det samme gjelder om det ikke er ledige jobber i området du bor. Da må du enten ta en annen jobb eller flytte, men nordmenn gjør jo ikke det. Det går på NAV istedet.

Anonymkode: edb10...fa1

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Flyttet nettopp til Jessheim selv, men leier inntil videre, etter som jeg ikke helt har landet på hvor jeg vil kjøpe noe. Leiligheter på 35 kvm går for 3-3,5 mill, og det er helt uaktuelt å kjøpe et bøttekott for så mye! Boligprisene er helt sinnssyke, og jeg leier heller enn å kjøpe noe sånn. Jeg er for gammel til å bo i en hybel. Ingen skal komme og fortelle meg at et sånn bøttekott er verdt sånne summer - for det er de ikke!

Anonymkode: c115b...172

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Flyttet nettopp til Jessheim selv, men leier inntil videre, etter som jeg ikke helt har landet på hvor jeg vil kjøpe noe. Leiligheter på 35 kvm går for 3-3,5 mill, og det er helt uaktuelt å kjøpe et bøttekott for så mye! Boligprisene er helt sinnssyke, og jeg leier heller enn å kjøpe noe sånn. Jeg er for gammel til å bo i en hybel. Ingen skal komme og fortelle meg at et sånn bøttekott er verdt sånne summer - for det er de ikke!

De er dessverre verdt så mye, ellers ville de ikke blitt solgt. Hadde alle tenkt som deg hadde det ikke vært verdt det. Men siden de fleste gir det markedet gir så er det verdt det. Om du vil eller ei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er dessverre verdt så mye, ellers ville de ikke blitt solgt. Hadde alle tenkt som deg hadde det ikke vært verdt det. Men siden de fleste gir det markedet gir så er det verdt det. Om du vil eller ei. 

Ja, dessverre, så er jo folk generelt idioter, så da blir det sånn. Men, nei, disse leilighetene er ikke verdt det man må betale for dem. Uansett om markedet er blitt helt vilt.

Skrevet

Synes dessverre litt synd på førstegangskjøpere. 

VI hadde selv et budsjett på ca. 3,4 mill. rett før koronaen  (type januar-februar 2020) og da var det veldig lite vi kunne få for pengene. I tillegg gikk det meste 200-500K over prisantydning. Heldigvis for oss så inntraff koronaen og vi kjøpte leilighet fra en som måtte kvitte seg med leiligheten i all hast, da han var usikker på hvordan koronapandemien skulle slå ut på boligmarkedet. Han hadde allerede da kjøpt seg en ny bolig og satt med to. Vi fikk leiligheten for 3,45 mill., altså 200K under prisantydning. I dag kan vi nok få 1 mill. mer enn det vi ga for den.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet litt i håp om at tilbudssiden skal ta seg opp og at fremtidige renteøkninger vil bite litt på boligprisene. Men man vet aldri med boligmarkedet. Det er mye flaks/uflaks inn i bildet.

Lykke til!

Anonymkode: 8408f...07e

Skrevet

Jeg kjøpte for 2,4 i Lillestrøm i 2016, nå får jeg 3,5 ved salg.

I området så har det vært solgt flere til rundt 2,9. Det er ca 30kvm med skråtak og sovealkove.

Gangavstand til sentrum, men ikke i sentrum...

Anonymkode: 72374...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...