IncaTinca Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Jeg skal nå foreta et førstegangskjøp av en bolig. Med finansieringsbevis nå har jeg en midlertidig ramme å gå etter. Med min EK og inntekt kan jeg få max lån på 1 900 000 kr , og da vil max total kjøpesum på bolig være 2.4 mill kr. Jeg ser på Lillestrøm kommune/Viken og Oslo , og får ingen aktuelle treff på leilighet til den prisen..! Det er jo litt sjokkerende.. Er det normalt ..? heheh, begynner å lure om jeg ikke ser riktig haha . vil det noen gang dukke opp leiligheter til den summen..?
IncaTinca Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #2 Skrevet 7. februar 2022 IncaTinca skrev (Akkurat nå): Jeg skal nå foreta et førstegangskjøp av en bolig. Med finansieringsbevis nå har jeg en midlertidig ramme å gå etter. Med min EK og inntekt kan jeg få max lån på 1 900 000 kr , og da vil max total kjøpesum på bolig være 2.4 mill kr. Jeg ser på Lillestrøm kommune/Viken og Oslo , og får ingen aktuelle treff på leilighet til den prisen..! Det er jo litt sjokkerende.. Er det normalt ..? heheh, begynner å lure om jeg ikke ser riktig haha . vil det noen gang dukke opp leiligheter til den summen..? Tenker da selveid. og ikke oppussingsobjekt..
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 For 2,4 i Oslo skal du slite med å finne, med mindre du vil kjøpe et bøttekott. Anonymkode: d06ad...070 1
IncaTinca Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2022 Ja nei ser primært Viken altså Lillestrøm, Lørenskog, omegn... men finner ingen akkurat nå ...
enkefru Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 I know… ser etter leilighet til sønnen. Har litt større budsjett, men vil heller ikke så langt ut som til Lillestrøm. Er veldig lite ute nå
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 IncaTinca skrev (1 minutt siden): Er det normalt ..? heheh, begynner å lure om jeg ikke ser riktig haha . vil det noen gang dukke opp leiligheter til den summen..? Når innså du at boligprisene var høye? Dersom du innså det nå, så kan du takke deg selv. Anonymkode: 5903a...268 2
IncaTinca Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2022 Fjugur skrev (Akkurat nå): I know… ser etter leilighet til sønnen. Har litt større budsjett, men vil heller ikke så langt ut som til Lillestrøm. Er veldig lite ute nå oh my god... 😕 så utrolig surt .. nå som jeg er såå motivert og så gira på å komme igang med boligjakten... 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Du får ikke så mye for 2,4, hvis du skal bo i nærheten av Oslo. Anonymkode: 8f931...df5 5
IncaTinca Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #10 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får ikke så mye for 2,4, hvis du skal bo i nærheten av Oslo. Anonymkode: 8f931...df5 GLEM Oslo nå. Les hva jeg faktisk skriver i tråden. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 IncaTinca skrev (4 minutter siden): Tenker da selveid. og ikke oppussingsobjekt.. Tvilsomt men kanskje du kan være heldig med et oppussingsprosjekt. Anonymkode: bee4b...a71 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 Det er mange som ser seg nødt til å flytte for å kjøpe boliger de ønsker. Her får du en svær enebolig for den summen. Anonymkode: 89e55...deb 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 Det har hvert fine leiligheter under 2.4 i viken hadde ventet litt med kjøpet Anonymkode: 131d6...0f5 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 Galskap å se etter bolig nå. Det er nettopp kommet nye regler så det er knapt boliger på markedet så boligprisene er kunstig høye akkuratt nå og vil være det i noen måneder til. Vent il mai da kommer det et bra rush med boliger på markedet. Anonymkode: 089cd...6a9 4 1
IncaTinca Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #15 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har hvert fine leiligheter under 2.4 i viken hadde ventet litt med kjøpet Anonymkode: 131d6...0f5 javel? hvorfor vente med kjøpet, hva mener du? er jo ingen boliger til 2.4 i viken ute nå nesten en i Gan men syyyykt gammal hehe
Morten1 Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 3 minutter siden, IncaTinca said: GLEM Oslo nå. Les hva jeg faktisk skriver i tråden. Det samme gjelder mange av stedene du nevner, Drammen hadde du fint hatt muligheten til for en stund tilbake, selv der begynner det å bli vanskelig.
IncaTinca Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #17 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Galskap å se etter bolig nå. Det er nettopp kommet nye regler så det er knapt boliger på markedet så boligprisene er kunstig høye akkuratt nå og vil være det i noen måneder til. Vent il mai da kommer det et bra rush med boliger på markedet. Anonymkode: 089cd...6a9 ååh ? hva slags nye regler? kan du dele link eller si mer om det?
tussi84 Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 du får nok ikke kjøpt annet enn 1 roms for den prisen i Oslo og omegn. Kanskje rundt 20 kvm, 25 hvis du er heldig. Lønner seg nesten å kjøpe sammen med noen i de områdene, om man skal få noe brukbart. Ellers er løsningen å flytte et stykke unna Oslo, for å kunne få kjøpt en 2 roms. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 1 minutt siden, IncaTinca said: ååh ? hva slags nye regler? kan du dele link eller si mer om det? https://www.dn.no/eiendom/boligpriser/boligmarkedet/boligsalg/-joss-dette-var-litt-av-et-fyrverkeri-prismessig/2-1-1162655 Anonymkode: 089cd...6a9
Jdz Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Galskap å se etter bolig nå. Det er nettopp kommet nye regler så det er knapt boliger på markedet så boligprisene er kunstig høye akkuratt nå og vil være det i noen måneder til. Vent il mai da kommer det et bra rush med boliger på markedet. Anonymkode: 089cd...6a9 Men det er også perioden med desidert størst etterspørsel. Boligprisene er høye, men det er ingen ting som tyder på at det vil komme noen større verdijustering. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå