Gå til innhold

såå vanskelig å finne leilighet til 2.4 mill kr ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå foreta et førstegangskjøp av en bolig. 

Med finansieringsbevis nå har jeg en midlertidig ramme å gå etter. 

Med min EK  og inntekt kan jeg få max lån på 1 900 000 kr , og da vil max total kjøpesum på bolig være 2.4 mill kr. 

Jeg ser på Lillestrøm kommune/Viken og Oslo , og får ingen aktuelle treff på leilighet til den prisen..! Det er jo litt sjokkerende.. 

Er det normalt ..? heheh, begynner å lure om jeg ikke ser riktig haha . vil det noen gang dukke opp leiligheter til den summen..? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
IncaTinca skrev (Akkurat nå):

Jeg skal nå foreta et førstegangskjøp av en bolig. 

Med finansieringsbevis nå har jeg en midlertidig ramme å gå etter. 

Med min EK  og inntekt kan jeg få max lån på 1 900 000 kr , og da vil max total kjøpesum på bolig være 2.4 mill kr. 

Jeg ser på Lillestrøm kommune/Viken og Oslo , og får ingen aktuelle treff på leilighet til den prisen..! Det er jo litt sjokkerende.. 

Er det normalt ..? heheh, begynner å lure om jeg ikke ser riktig haha . vil det noen gang dukke opp leiligheter til den summen..? 

Tenker da selveid. og ikke oppussingsobjekt.. 

Skrevet

Størrelse?

Anonymkode: 1f24f...830

Skrevet

For 2,4 i Oslo skal du slite med å finne, med mindre du vil kjøpe et bøttekott.

Anonymkode: d06ad...070

• Liker 1
Skrevet

Ja nei ser primært Viken altså Lillestrøm, Lørenskog, omegn... men finner ingen akkurat nå ... 

Skrevet

I know… ser etter leilighet til sønnen. Har litt større budsjett, men vil heller ikke så langt ut som til Lillestrøm. Er veldig lite ute nå

Skrevet
IncaTinca skrev (1 minutt siden):

Når innså du at boligprisene var høye?

Dersom du innså det nå, så kan du takke deg selv.

Anonymkode: 5903a...268

• Liker 2
Skrevet
Fjugur skrev (Akkurat nå):

I know… ser etter leilighet til sønnen. Har litt større budsjett, men vil heller ikke så langt ut som til Lillestrøm. Er veldig lite ute nå

oh my god... 😕 så utrolig surt .. nå som jeg er såå motivert og så gira på å komme igang med boligjakten... 

• Liker 2
Skrevet

Du får ikke så mye for 2,4, hvis du skal bo i nærheten av Oslo.

Anonymkode: 8f931...df5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får ikke så mye for 2,4, hvis du skal bo i nærheten av Oslo.

Anonymkode: 8f931...df5

GLEM Oslo nå. Les hva jeg faktisk skriver i tråden. :)

• Liker 1
Skrevet
IncaTinca skrev (4 minutter siden):

Tenker da selveid. og ikke oppussingsobjekt.. 

Tvilsomt men kanskje du kan være heldig med et oppussingsprosjekt.

Anonymkode: bee4b...a71

• Liker 2
Skrevet

Det er mange som ser seg nødt til å flytte for å kjøpe boliger de ønsker. Her får du en svær enebolig for den summen.

Anonymkode: 89e55...deb

• Liker 1
Skrevet

Det har hvert fine leiligheter under 2.4 i viken :) hadde ventet litt med kjøpet

Anonymkode: 131d6...0f5

• Liker 2
Skrevet

Galskap å se etter bolig nå. Det er nettopp kommet nye regler så det er knapt boliger på markedet så boligprisene er kunstig høye akkuratt nå og vil være det i noen måneder til. Vent il mai da kommer det et bra rush med boliger på markedet.

Anonymkode: 089cd...6a9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har hvert fine leiligheter under 2.4 i viken :) hadde ventet litt med kjøpet

Anonymkode: 131d6...0f5

javel? :) hvorfor vente med kjøpet, hva mener du? er jo ingen boliger til 2.4 i viken ute nå nesten :) en i Gan men syyyykt gammal hehe 

Skrevet
3 minutter siden, IncaTinca said:

GLEM Oslo nå. Les hva jeg faktisk skriver i tråden. :)

Det samme gjelder mange av stedene du nevner, Drammen hadde du fint hatt muligheten til for en stund tilbake, selv der begynner det å bli vanskelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Galskap å se etter bolig nå. Det er nettopp kommet nye regler så det er knapt boliger på markedet så boligprisene er kunstig høye akkuratt nå og vil være det i noen måneder til. Vent il mai da kommer det et bra rush med boliger på markedet.

ååh ? hva slags nye regler? kan du dele link eller si mer om det? :)

Skrevet

du får nok ikke kjøpt annet enn 1 roms for den prisen i Oslo og omegn.  Kanskje rundt 20 kvm, 25 hvis du er heldig.

Lønner seg nesten å kjøpe sammen med noen i de områdene, om man skal få noe brukbart. Ellers er løsningen å flytte et stykke unna Oslo, for å kunne få kjøpt en 2 roms.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er også perioden med desidert størst etterspørsel. Boligprisene er høye, men det er ingen ting som tyder på at det vil komme noen større verdijustering.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...