AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Kjenner at jeg blir litt satt ut av ei venninne. Forrige helg var hun på hyttetur med en som testet positivt. Min venninne ble syk på onsdag. Har testet negativt hver dag siden da. På Torsdag handlet jeg for henne siden hun ikke følte seg bra. I kveld ringte hun å spurte om jeg kunne handle for henne i morgen hvis hun tester positivt da. Jeg spurte om hun ikke kunne dra å handle i kveld da? Jeg er syk sa hun bare. Kanskje jeg er rar som mener at hun bør klare å handle selv. Hun har ikke barn som hun må passe på selv om hun er syk. Handler du selv når du er forkjølet? Anonymkode: 8119c...082
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Man drar ikke for å handle når man er syk og kan smitte andre, nei. Spesielt ikke nå. Ikke alle tåler å bli smittet. Anonymkode: 2e813...2a8 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Du vet jo ikke hvor syk hun er. Anonymkode: c3839...40f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man drar ikke for å handle når man er syk og kan smitte andre, nei. Spesielt ikke nå. Ikke alle tåler å bli smittet. Anonymkode: 2e813...2a8 Hun er bittelitt snufsete. Holde oss hjemme da med negativ test? Anonymkode: 8119c...082
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Man skal ikke på butikken og puste, pese og hoste 360° rundt seg hvis det er en viss sjansen for at man har covid! Det går vel an å sette handleposen utenfor døren om du er redd for å bli smittet selv. Eller binde den fast i et tau slik jeg så i Trondheim i fjor. De heiste den opp i et vindu. Vær litt hjelpsom og praktisk da, det kan jo bli din tur å be henne om hjelp en gang - enten det er covid eller noe annet. Anonymkode: 07c2b...cab 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Man må jo bare isolere seg i 4 dager etter at man er feberfri uansett nå hvis man er smittet. Så ja, hun bør være i stand til å handle selv hvis hun har vært syk siden onsdag, og det er en lett forkjølelse. Hun kan jo bruke munnbind, og sprite hender for å ikke smitte andre. Anonymkode: 2b12f...5ce
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man skal ikke på butikken og puste, pese og hoste 360° rundt seg hvis det er en viss sjansen for at man har covid! Anonymkode: 07c2b...cab Er det din personlige mening? For reglene er ikke slik lengre. Anonymkode: 2b12f...5ce
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Bor hun på et lite sted eller en stor by? Jeg bor i en storby, og bestiller i fra Foodora Market ukentlig. Jobber i matbutikk, men har ikke bil - så liker at jeg kan få matvarer på døra. Anonymkode: 2fb60...c69
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Jeg går på butikken med snue, vond hals, heshet osv om jeg har negativ test. Hadde ikke kommet meg ut neste hele desember hvis ikke. Nå har jeg fått covid og holder meg selvsagt inne. Anonymkode: 432a4...522
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå