Summeer Skrevet 7. februar 2022 #21 Skrevet 7. februar 2022 Verken mannen eller jeg fikk det, men de tre barna våre fikk det i januar. Vi hadde "glede" av 21 dager i karantene da 🤪 1
AprilLudgate Skrevet 7. februar 2022 #22 Skrevet 7. februar 2022 Å bli ferdig med det? Jeg tenker ikke sånn, kjenner flere som har fått positive tester og vært syke med covid flere runder. Jeg vet ikke om vi har hatt det enda, men går utfra de fleste får det flere ganger.
Tripptrapp1 Skrevet 7. februar 2022 #23 Skrevet 7. februar 2022 Veslafravest skrev (1 time siden): Går dere bare og (for)venter å bli det? Jeg kjenner at dette er en veldig travel periode, hvor det renner inn mailer daglig om nye smittede på skolen til ungene, men vi får det aldri.... Vi bytter nærmest på å ha milde symptomer utover ukene(hodepine, tett nese, lett feber o.l.), så er alltid noen som er hjemme (skal jo være det om man er syk uansett), men test etter test er negativ. Det er nå kun datteren min snart som den eneste i klassen som ikke har vært smittet. Hun fikk det heller ikke i høst når hele klassen hadde Delta varianten... Nå vil vi bare få f#enskapet og bli ferdig! Har ikke vært smittet og har levd moderat normalt. Forventer å bli smittet, og må si at jeg gjør mindre og mindre for å ikke bli det. 3
Eryn Skrevet 7. februar 2022 #24 Skrevet 7. februar 2022 Alle kommer ikke til å bli smittet. De som blir smittet har høyere risiko for å bli smittet en gang til, så det er ingen grunn til å gå rundt og håpe på å få det. Nylig har mannen til min venninne fått covid for 2. gang på 1 mnd.!!! Og datteren til en kollega fikk covid for 2. gang rundt jul, med 2 mnd. mellomrom. Svært mange som fikk alfa og delta variante har fått long covid. Vet ikke hvordan statistikken for long covid er med omikron. Hittil har ca 17 % av Norges befolkning hatt covid. 1
Flintis Skrevet 7. februar 2022 #25 Skrevet 7. februar 2022 Ja jeg forventer å bli smittet og ordentlig syk jeg håper jeg ikke blir det og holder en lav profil. Følger smitteverntiltakene og er vaksinert. Jeg kommer nok til å fortsette med å ikke omgås folk annet enn slekt og i embeds medfør. Jeg gruer meg til å bli syk og kanskje miste litt inteligens også, eller andre komplikasjoner. 1
Gjest Gagaen Skrevet 7. februar 2022 #26 Skrevet 7. februar 2022 overhode ikke! Dette skal jeg ikke ha
Marcie Skrevet 7. februar 2022 #27 Skrevet 7. februar 2022 NysgjerrigeNilsi skrev (56 minutter siden): Jeg gjorde det. Ventet, altså. Så når et av barna fikk det tenkte jeg bare «endelig». Men så endte det bare med at det barnet ble smittet. Nå tenker jeg at jeg slipper unna 😆 Men får dere fortsatt mail fra skolen ved smitte altså? Her skal vi ikke lenger gi beskjed til skolen ved smitte, og skolen gir heller ikke beskjed til oss med mindre det er ansatte som er smittet. Så det er virkelig fri flyt og hver dag er en smittefest 🙄 ja, får fortsatt mail. Fikk en senest idag om at det er smitte på alle trinn, med en påminnelse om å melde fra når et barn tester positivt
Gjest Optimo Skrevet 7. februar 2022 #28 Skrevet 7. februar 2022 Ja, går bare og venter. Med barn i barneskolen er det ikke sjans til å unngå det.
rosemarin Skrevet 7. februar 2022 #29 Skrevet 7. februar 2022 Eryn skrev (25 minutter siden): Alle kommer ikke til å bli smittet. De som blir smittet har høyere risiko for å bli smittet en gang til, så det er ingen grunn til å gå rundt og håpe på å få det. Nylig har mannen til min venninne fått covid for 2. gang på 1 mnd.!!! Og datteren til en kollega fikk covid for 2. gang rundt jul, med 2 mnd. mellomrom. Svært mange som fikk alfa og delta variante har fått long covid. Vet ikke hvordan statistikken for long covid er med omikron. Hittil har ca 17 % av Norges befolkning hatt covid. Hvorfor skulle det være større risiko for å bli smittet dersom man har hatt det før? Det er jo motsatt? 4
Trilletrill Skrevet 8. februar 2022 #30 Skrevet 8. februar 2022 Får du det ikke i denne runden får du det i den neste. Det er utopi å tro at noen vil slippe. Dette viruset er kommet for å bli med stadig tilbakevendende mutasjoner. De som får det bygger immunforsvar mot det på lang sikt. Noen vil dessverre bli sykere enn andre og få langvarig men. Nå er det slik at folk har glemt alt dette ved den årlige influensasykdommen som gjør mange syke og trigger det ene og det andre. Beste en kan gjøre er å vaksinere, god hygiene og leve normalt. Etter mange runder trodde vi slapp unna. Fikk det forrige uke.
Pingvinboogie Skrevet 8. februar 2022 #31 Skrevet 8. februar 2022 Det ene barnet mitt har hatt både delta og omikron og det andre har hatt omikron. Jeg ble ikke smittet. Vet ikke om jeg tidligere har vært smittet uten å merke det, for jeg er uvaksinert, men jeg gidder i alle fall ikke å gå rundt og bekymre meg. 3
GammelKaktus Skrevet 8. februar 2022 #32 Skrevet 8. februar 2022 Regner jo med vi vil få det til slutt men er ikke noe jeg går inn for liksom... 😄 Synes egentlig det er rart at vi ikke har fått det (som vi vet om), har vært utrolig mye smitte og alle rundt oss har hatt det nå. Vi har vært syke men ikke fått utslag på disse testene så da regner jeg med det bare har vært vanlig forkjølelse. Vi har testet i både nese og hals hele tiden så du skulle jo tro vi fikk utslag om vi hadde vært innom korona.
Gjest Gagaen Skrevet 8. februar 2022 #33 Skrevet 8. februar 2022 Trilletrill skrev (4 timer siden): Får du det ikke i denne runden får du det i den neste. Det er utopi å tro at noen vil slippe. Dette viruset er kommet for å bli med stadig tilbakevendende mutasjoner. De som får det bygger immunforsvar mot det på lang sikt. Noen vil dessverre bli sykere enn andre og få langvarig men. Nå er det slik at folk har glemt alt dette ved den årlige influensasykdommen som gjør mange syke og trigger det ene og det andre. Beste en kan gjøre er å vaksinere, god hygiene og leve normalt. Etter mange runder trodde vi slapp unna. Fikk det forrige uke. da tror jeg på en utopi jeg da, for jeg har bestemt meg. Skal aldri oppgi tro og håp på at dette skal jeg unngå.
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2022 #34 Skrevet 8. februar 2022 Neket skrev (20 timer siden): Næh. Ikke er jeg vaksinert, ingen hjemmekontor men heller ingen barn. Gruer du deg ikke til å få det? Du blir jo sykere enn de vaksinerte.
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2022 #35 Skrevet 8. februar 2022 Flintis skrev (20 timer siden): Ja jeg forventer å bli smittet og ordentlig syk jeg håper jeg ikke blir det og holder en lav profil. Følger smitteverntiltakene og er vaksinert. Jeg kommer nok til å fortsette med å ikke omgås folk annet enn slekt og i embeds medfør. Jeg gruer meg til å bli syk og kanskje miste litt inteligens også, eller andre komplikasjoner. Hva gjør du på jobben da?
Lenesene Skrevet 8. februar 2022 #36 Skrevet 8. februar 2022 Kommer til å gjøre det jeg trenger for å ha det bra. Trene, være med venner osv og kan hende jeg blir smittet. Tar mye D-vitamin for er forsket på at det kan hjelpe. Håper å unngå å bli smittet. Man kan jo få det flere ganger og. 2
Flintis Skrevet 8. februar 2022 #37 Skrevet 8. februar 2022 (endret) Djungelvrål skrev (4 minutter siden): Hva gjør du på jobben da? Holder meteren og vel så det. Har ganske lite sosial jobb da. Endret 8. februar 2022 av Flintis
Kate Upton Skrevet 8. februar 2022 #38 Skrevet 8. februar 2022 Tror ikke jeg kommer til å bli smittet. Har aldri hatt influensa, så tenker at jeg ikke vil få kovid heller, men mulig jeg er naiv.
addict Skrevet 8. februar 2022 #39 Skrevet 8. februar 2022 Har nesten ikke tro på at jeg, mannen min og minste kan få det. De ansatte i barnehagen og barn etter barn tester positivt etter tur mens søstra mi fikk i jula uten at vi fikk det etter 5 dager sammen med henne før positiv test. Størstegutten i hus fikk det for et par uker siden men ingen av oss andre da heller. Så jeg går bare rundt og tenker at pandemien ikke gjelder oss, skulle jeg til å si 🤪 1
Tripptrapp1 Skrevet 8. februar 2022 #40 Skrevet 8. februar 2022 Djungelvrål skrev (1 time siden): Gruer du deg ikke til å få det? Du blir jo sykere enn de vaksinerte. Vedrørende hvor syk man blir så virker det som at det har mer i gjøre med individet enn med vaksinestatus. Sammenligner jeg de jeg vet om som har blitt syke (alle «vanlige» mennesker i ulik alder, men som ikke er i risikosonen) så er det virkelig ikke noe mønster som viser at vaksinerte blir mundre syke. Faktisk er de som har opplevd å være mest syke vaksinert x3, uten at jeg sier at det har noe med vaksinen å gjøre. 2 1
Fremhevede innlegg