AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Kontakt lege per e-konsultasjon for å få attest for tilrettelegging av eksamen grunnet svangerskap/fødsel. Fikk plutselig faktura på dette. Trodde alt i forbindelse med svangerskap var gratis eller hvordan er det egentlig? Anonymkode: b40c7...678
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Skal vel i utgangspunktet være det. Jeg fikk også faktura da jeg hadde en e-konsultasjon for å få resept på kvalmestillende (pga svangerskapskvalme) men alle andre legetimer har vært gratis, også de som var utenom kontrollene men relatert til svangerskapet (feks trengte andre blodprøver osv). Så mistenker at den ene de sendte meg regning for var feil bare. Kontakt legekontoret ditt og hør Anonymkode: 4b365...cfd
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Selve attesten koster uansett. Dette gjelder også diverse undersøkelser grunnet utgifter pga forbruksmateriell. Anonymkode: 4020f...bdc 5 1
Skogkløver Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 Attest koster uansett årsak, selv når jeg har frikort må jeg betale for det hos fastlegen min. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Jeg måtte betale for at en turnuslege skrev sykmelding til meg tidlig i graviditeten, men da fastlegen tok over og begynte å skrive sykmeldinger nå mot slutten av svangerskapet, har jeg ikke betalt ei krone 🤔 Vet ikke hva som er riktig. Anonymkode: 20b60...bc1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Sant det noen sier at attest, sykemelding, resept, blodprøvemateriell osv egentlig skal betales for, selv om man er gravid og har frikort. Er bare selve legetimen som er gratis. Mitt fastlegekontor tar ikke betalt for noe av dette da (hverken da jeg hadde frikort eller nå når jeg er gravid). Men da jeg fikk regning på e-konsultasjon fikk jeg for hele legetimen, derfor jeg tror jeg fikk feil i mitt tilfelle. Men jeg gjorde ikke noe med det, men man kan jo ringe legekontoret om regningen var for selve legetimen ikke kun for attesten Anonymkode: 4b365...cfd
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 Jeg har betalt for utstyr til glukosebelastning, men ellers ingenting av besøk i forbindelse med graviditet. Jeg ble satt i gang pga. noen høye verdier som ble avdekket igjennom blodprøve. Et par uker etter fødsel måtte jeg ha legetime og blodprøve for å sjekke om disse verdiene hadde gått ned, og det betalte jeg heller ikke for. Legen ringte og undersøkte om jeg måtte betale, og fant ut at det gikk under svangerskapsoppfølging. Føler meg veldig heldig som har en slik ordning i Norge. Anonymkode: 233c5...350 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 Ring legekontoret og spørr. Jeg fikk faktura i posten etter siste sv.kontroll, jeg ringte da inn og spurte om det var riktig. Viste seg at legen hadde glemt å registrere timen som knyttet til graviditet og de slettet fakturaen med en gang. Anonymkode: 3b1ed...457
Gjest 96erjente Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 Har skjedd noen ganger her og, men da har det vært en feil og de har slettet den😊
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 Ble fakturert 320 kr etter svangerskapskontroll uten blodprøve. Jeg ringte dem og regninga ble sletta. Så man må nok følge litt med. Anonymkode: e9481...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå