Gå til innhold

Kan baby gå med pyjamas isteden for body og bukse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På dagtid? det er snakk om nyfødt til et par mnd, er ikke det mer praktisk, hvorfor bruker ikke folk det isteden?

Anonymkode: 5d1f5...f68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo valgfritt, men jeg liker at min baby skal se stelt ut, og ville ikke loffet rundt i pysjen hele dagen selv. Det er også en viktig del av leggerutinene å bytte til pysjamas på kvelden. Det er ikke forbudt å bruke pysj hele dagen, om det er noe du ønsker.

Anonymkode: f6c63...60a

• Liker 5
Skrevet

Vi brukte pysj de første 3mnd pga mye gulping! Var lettere å bytte det enn å ta av å på strømpebukse å body! Brukte selfølgelig body når vi var ute, men hjemme gikk det nesten bare i pysj! 😄

Anonymkode: 322c8...621

• Liker 3
Skrevet

Aner ikke! Mye lettere å kle på også. Vi snakket om det når vi hadde baby, at vi angret på at vi ikke bare kjøpte dresser.

Anonymkode: fc1bb...784

Skrevet

Baby kan gå i hva som helst. De pleier ikke protestere. 

Anonymkode: ae961...6c0

• Liker 18
Skrevet

Kjør på! Vi har fortsatt dager hvor babyen på 7 mnd. er i pysjen hele dagen😂

Anonymkode: 6dc7e...679

Skrevet

Vi brukte mye heldresser. De var veldig enkle å kle på babyen, og babyen likte ikke å bli kledd på. Alt som måtte tres på bein, over rumpe eller over hodet ble det protestert mot, og baby ville ikke bli snudd. Jeg knakk etterhvert koden, men pappaen var mindre hjemme, så når baby måtte få helskift etter arbeidstid var det heldress.

Vi sluttet når baby begynte å kravle Da krabbet ham av seg beina på dressen, og det var uansett blitt enklere å få på klær.

Pysj brukte vi ikke før baby var nærmere året, så det var ikke noe problem med å skille natt og dag.

Anonymkode: 07335...ae6

• Liker 2
Skrevet

Brukte nesten bare heldrakter på mine, og etter de var 1 år. Og var veldig glad i Molo sine, de var så myke og gode. 

Anonymkode: 0be2b...8ad

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det er best med bpdy og strømpebukse/tights under dress da dette sitter litt mer på plass inntil kroppen. At det er bedre enn to løse plagg. Mens inne hender det han går i pysj.

Anonymkode: abbaa...6b4

• Liker 2
Skrevet

Mye mer styrete med hel dress ved bleieskift.

Anonymkode: 4b908...30a

• Liker 3
Skrevet

Brukte ikke pysj de første 3 mnd, upraktisk plagg på så små mtp bleieskift. Brukte omslagsbody og myke bukser. Strømpebukser er også et mareritt på ørsmå babyer, alt for trangt å få av og på ørten ganger om dagen. Baby likte ikke trange plagg. 

Anonymkode: eaae8...b8f

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke hvis du bruker de med glidelås helt ned til foten som kan åpnes begge veier. Lindex sine er supre.

Anonymkode: 05724...aa5

• Liker 4
Skrevet

Helt i begynnelsen brukte vi mye pysj på babyen. Lindex sine er fine og praktiske (se innlegget mitt over). Omslagsbody var også gull verdt. Anbefaler forresten sokker og strømpebukser fra Safa, de sitter godt på. Alt annet gled bare av.

Anonymkode: 05724...aa5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neida, ikke når alt må skiftes uansett😂

Det er ikke så vanskelig når du lærer teknikken. Dressen åpnes hele veien ned, ev bare nederst. Føttene tas ut av dressen, dette er ikke vanskelig på en myk baby. Overflødig dress dras til side, og bleie skiftes. Så dras dressen tilbake, føttene lirkes inn og dressen lukkes.

Med bukse og body må hele buksa av, og etterpå må man få buksa på en baby som absolutt ikke vil ha noe over rumpa og er lei hele stellesituasjonen.

Anonymkode: 07335...ae6

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt kan du det. 

Men jeg synes det er tusen ganger mer styr å skifte en heldress enn bukse og body. Så jeg ville aldri gjort det. Vi gjorde det heller motsatt, lot babyen sove i bukse og body så lenge det var behov for bleieskift om natten. 

Også mer praktisk mtp søling. 

Anonymkode: 488bd...be9

• Liker 2
Skrevet

Baby kan ha på akkurat det du finner praktisk, så lenge baby er tørr, varm og komfortabel. Det finnes intet babypoliti som går rundt for å sjekke om baby har pysj på dagen eller bukse om natta.

Anonymkode: d1b5a...e33

• Liker 4
Skrevet

Vi brukte veldig mye heldresser den første tida, spesielt på førstemann. Skjønte ikke før lenge etterpå at de fleste brukte dem som pysj 😄

Anonymkode: 63d76...463

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke D finnes regler . Liker du best onepice, så gå for det.. 

Anonymkode: da8dd...b21

Skrevet

For oss handler det om å markere et skille mellom natt og dag samt etablere gode rutiner, noe som små babyer finner mye trygghet i. 

Jeg tenker også sånn at jeg selv ville ikke gått rundt i pysjen hele dagen, så da skal ikke babyen min trenge det heller. Nattklær er nattklær osv. 

Men hvis du tenker at du har egen pysjamas på natt som du bytter ved morgenstell så er det jo noe annet. 

Anonymkode: 956c5...f80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...