Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan litt om permisjonsreglene?

Barnet blir født i slutten av juli. Vi ønsker å ha barnet hjemme i 1 1/2 år.

Hvordan løser vi dette da? Det siste halve året tenker vi å få kontantstøtte og bruke oppsparte penger. 

Når vil mors permisjon være, og når vil fars permisjon være?

Må jeg (mor) ut i arbeid etter min permisjon, og så gå ut i ulønnet permisjon etter at fars permisjon er over? Eller kan far ta sine uker på slutten? 

Anonymkode: f7f7c...31b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forstått det som at mor har rett på ulønnet perm direkte etter fars permisjon. Men vær obs på at dere med all sannsynlighet kan få problemer med å få bhg plass på den tiden av året du ser for deg.

Anonymkode: 9052d...823

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har forstått det som at mor har rett på ulønnet perm direkte etter fars permisjon. Men vær obs på at dere med all sannsynlighet kan få problemer med å få bhg plass på den tiden av året du ser for deg.

Anonymkode: 9052d...823

Takk for svar 😊

Ok, så da må jeg ut i jobb når far er i permisjon, og så komme tilbake i ulønnet perm når han er ferdig med sin? Det blir jo veldig dumt for jobben, som ikke bare kan beholde samme vikaren ut hele min permisjon? 

Her vi bor er det mange flere barnehageplasser enn det er barn, så bekymrer meg ikke for det.

Skrevet

Om du har termin i juli bør du også tenke på barnehagestart. Dere får plass i august og om dere ikke takker ja til den kan det hende dere ikke får plass før august året etter igjen. Men dette må du sjekke for din kommune og de barnehagene dere sokner til, noen har opptak i januar også, noen ikke. 

Anonymkode: 3da8c...4dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står masse god info på nav.no, da kan du finne info som er spesifikt for deres situasjon :)

Se her:

https://familie.nav.no

https://www.nav.no/foreldrepenger-etter-oktober

De har også en planlegger der du kan forsøke å legge inn forskjellige typer permisjon:

https://foreldrepengeplanlegger.nav.no/foreldrepengeplanlegger

Åå, takk for linker😊

• Liker 1
Skrevet

I min kommune er det kun barnehagestart i august. Slutter noen såbtar de jo inn flere, men er eviglange ventelister, så null sjanser

Anonymkode: 6df9a...2e2

Skrevet

Hvis du ser på linkene til nav.no og planleggeren så ser du forresten at du kan ta ulønnet før far tar sin perm om dere heller vil det, far kan utsette sin perm det er helt lov nå. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan ta ulønnet etter din permisjon. Far kan vente med sin, han må bare søke før din siste dag i den delen av din permisjon som er lønnet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I min kommune er det kun barnehagestart i august. Slutter noen såbtar de jo inn flere, men er eviglange ventelister, så null sjanser

Jeg bor i en liten kommune hvor de mangler barn for å fylle plassene. Jeg jobber og i barnehage, og har rett på plass der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du ser på linkene til nav.no og planleggeren så ser du forresten at du kan ta ulønnet før far tar sin perm om dere heller vil det, far kan utsette sin perm det er helt lov nå. 

Ok, så bra! Tenkte det ville blitt veldig upraktisk i forhold til jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...