Gå til innhold

På fest med venn som nettop har hatt covid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge sagt til han samboeren min at jeg skal på middag/fest med jobben(minne han litt på det) Dette har vært planlagt for lenge. Så kom han og spurte meg om vi skulle til kompisen hans, og jeg sa nei jeg skal jo ut med jobben. Så da fåreslo han at han gikk til kompisen som nettop har hatt covid og at jeg gikk ut med jobben. Jeg har en så vond følelse, at vi utfordrer covid litt. Jeg jobber helserelatert med godt voksne folk og jeg går ikke ut på noe som helst utenom jobb. Og jeg skal være erlig å si at jeg er en smule redd korona og gjør ‘alt’ for å ikke få det. Er det galt av meg å være litt smålei meg av at han ønsker å gå til kompisen som nettop har hatt covid?

Anonymkode: 98c68...cfa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har lenge sagt til han samboeren min at jeg skal på middag/fest med jobben(minne han litt på det) Dette har vært planlagt for lenge. Så kom han og spurte meg om vi skulle til kompisen hans, og jeg sa nei jeg skal jo ut med jobben. Så da fåreslo han at han gikk til kompisen som nettop har hatt covid og at jeg gikk ut med jobben. Jeg har en så vond følelse, at vi utfordrer covid litt. Jeg jobber helserelatert med godt voksne folk og jeg går ikke ut på noe som helst utenom jobb. Og jeg skal være erlig å si at jeg er en smule redd korona og gjør ‘alt’ for å ikke få det. Er det galt av meg å være litt smålei meg av at han ønsker å gå til kompisen som nettop har hatt covid?

Anonymkode: 98c68...cfa

Du blir ikke smitta av en som nettopp har hatt det, er en grunn til at isolasjon bare er 4 dager. 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er det galt av meg å være litt smålei meg av at han ønsker å gå til kompisen som nettop har hatt covid?

Det er i hvert fall unødvendig å være redd for dette, regner med at kompisen er ute av isolasjon og symptomfri. 

Da er det ikke noe i veien for at han kan være ute blant folk. 

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt jeg, du mener han ikke kan besøke kompisen? Om personen er ferdig med å ha covid og ikke er smittsom lenger så er vel han den aller tryggeste å møte?

Skjønte heller ikke helt sammenhengen med at du har sagt ifra mange ganger at du skal ut med jobben. Kjenner du på at du ikke burde dra ut med jobben? Tenker det er ok jeg da, bare dra du :) Og ikke bli sur på ham heller for å besøke kompisen. 

Anonymkode: be13c...acc

Skrevet

Øøøh.. Du vet det er mange som kan være smittebærer uten å være syk, eller at de akkurat er blitt syk og ikke fått symptomer? Du kan bli smittet i en heis, butikken, bussen osv. 

Anonymkode: eebe8...d0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...