AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Hei. Noen som vet hvorfor Nav har endret teksten fra nav betalings dato til pensjon/Stønad? jeg går på AAP siden jeg ikke har noe utdanning og startet å jobbe når jeg var ung men pga et bein og noe NNPF som tok førekortet mitt så havnet jeg utenfor å skulle tilbake når corona kom å nå hvert utenfor samfunnet i snart fire år. Jeg skulle egentlig ha mistet AAP i november men fått beskjed om at det er forlenget pga corona til midten av sommeren men lurer på hvorfor de har endret teksten fra nav betaling til pensjon/stønad. Og om jeg er eneste eller om den nye regjeringen nå driver å skal sende enda flere folk ned i avgrunnen. Anonymkode: 46331...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Skjønner ikke bæret av hva du skriver. Anonymkode: 221af...f91 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Tidligere har det stått nav, nå står det trygd/stønad. Hva er egentlig problemet? Anonymkode: c6b90...5e0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke bæret av hva du skriver. Anonymkode: 221af...f91 Du skjønner ikke bæret av at jeg spør om hvorfor nav har endret teksten fra nav betaling til nav pensjon/stønad og om det er noe grunn til det? Jeg har ikke fått noe beskjed om noe endringer annet en at tiden er utsatt å lurte på om det var noe noen her kanskje kunne mer om. Anonymkode: 46331...c2a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tidligere har det stått nav, nå står det trygd/stønad. Hva er egentlig problemet? Anonymkode: c6b90...5e0 At jeg egentlig har utgått og skulle sultet om dagen men det er forlenget og jeg ble usikker på om det var en endring man burde være obs på. Anonymkode: 46331...c2a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Hvordan blir du sendt ned i avgrunnen fordi det står trygd/stønad på utbetalingen, egentlig? Anonymkode: f717b...ce6 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan blir du sendt ned i avgrunnen fordi det står trygd/stønad på utbetalingen, egentlig? Anonymkode: f717b...ce6 Fordi man har utgifter som alle andre, og lurer på om det er noe endring som man burde være obs på. Det blir høyere skatter og kutt på kutt i årene fremover så om nav har endret noe system, eller sendt meg over til pensjonskasse å pensjonert meg eller noe annet lurt. Anonymkode: 46331...c2a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At jeg egentlig har utgått og skulle sultet om dagen men det er forlenget og jeg ble usikker på om det var en endring man burde være obs på. Anonymkode: 46331...c2a Jeg har ikke utgått aap er midt i løpet nå. Det er aap selv om det står annen tekst i banken. Anonymkode: c6b90...5e0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi man har utgifter som alle andre, og lurer på om det er noe endring som man burde være obs på. Det blir høyere skatter og kutt på kutt i årene fremover så om nav har endret noe system, eller sendt meg over til pensjonskasse å pensjonert meg eller noe annet lurt. Anonymkode: 46331...c2a De har jo ikke endret ytelsen din. Utbetalingen har bare fått et annet navn. Slapp helt av. Den kommer som den pleier, noen dager etter du sender inn meldekortet. Anonymkode: f717b...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du skjønner ikke bæret av at jeg spør om hvorfor nav har endret teksten fra nav betaling til nav pensjon/stønad og om det er noe grunn til det? Jeg har ikke fått noe beskjed om noe endringer annet en at tiden er utsatt å lurte på om det var noe noen her kanskje kunne mer om. Anonymkode: 46331...c2a Du lurer på om folk skal sendes i avgrunnen bare fordi det plutselig står noe annet på "lønnslippen"din? Anonymkode: 221af...f91 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har jo ikke endret ytelsen din. Utbetalingen har bare fått et annet navn. Slapp helt av. Den kommer som den pleier, noen dager etter du sender inn meldekortet. Anonymkode: f717b...ce6 Ikke så lett å slappe helt av når man lever fra hånd til munn og alt blir dyrere å man ikke vet hvordan man skal komme seg igjennom året. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du lurer på om folk skal sendes i avgrunnen bare fordi det plutselig står noe annet på "lønnslippen"din? Anonymkode: 221af...f91 Ja. Fordi man skulle egentlig sultet fra november og nav ville ta meg med til legen da en ikke har så mange muligheter å de må forholde seg til regelverket sitt. Å når man da ser en sånn endring så får man hjertet i halsen når man ser hvordan den regjeringen holder på om dagen. Anonymkode: 46331...c2a
nomore82 Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 Du gjør deg selv sykere med den måten du tenker og reagerer på. 9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke så lett å slappe helt av når man lever fra hånd til munn og alt blir dyrere å man ikke vet hvordan man skal komme seg igjennom året. Ja. Fordi man skulle egentlig sultet fra november og nav ville ta meg med til legen da en ikke har så mange muligheter å de må forholde seg til regelverket sitt. Å når man da ser en sånn endring så får man hjertet i halsen når man ser hvordan den regjeringen holder på om dagen. Anonymkode: 46331...c2a Jeg klarer fortsatt ikke å se hva det har med å gjøre at det står noe annet på utbetalingen din. Men jeg forstår at det er noe du sliter med og at dette er en ny ting for deg som gjør det vanskelig. Men nå vet du i hvert fall at det ikke bare er hos deg, men kun en navnendring som ikke har betydning. Anonymkode: f717b...ce6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 Utbetalingen har bare fått et annet navn. Alt annet er det samme. Anonymkode: 3446f...7ce
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg klarer fortsatt ikke å se hva det har med å gjøre at det står noe annet på utbetalingen din. Men jeg forstår at det er noe du sliter med og at dette er en ny ting for deg som gjør det vanskelig. Men nå vet du i hvert fall at det ikke bare er hos deg, men kun en navnendring som ikke har betydning. Anonymkode: f717b...ce6 Jeg har autistiske trekk, angst og ikke glad i uventet forandring å går å gruer meg allerede til sommeren og får en klump i magen hver gang noe fra det offentlige prøver å kontakte meg da det sjelden er noe positivt, brev og meldinger fra nav osv kommer på fredagen så er man forberedt på at det er noe som vil ødelegge helgen. nomore82 skrev (4 minutter siden): Du gjør deg selv sykere med den måten du tenker og reagerer på. Jeg lever isolert fra samfunnet og reagerer hver gang man blir kontaktet fra enten de eller kommunen eller det er en endring noe sted for det medfører nesten alltid noe kjipt for eget liv. Hvordan hadde du selv reagert etter å tilbrakt nesten hele 20 årene dine alene uten og sett andre mennesker? Hadde du hvert frisk? Anonymkode: 46331...c2a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har autistiske trekk, angst og ikke glad i uventet forandring å går å gruer meg allerede til sommeren og får en klump i magen hver gang noe fra det offentlige prøver å kontakte meg da det sjelden er noe positivt, brev og meldinger fra nav osv kommer på fredagen så er man forberedt på at det er noe som vil ødelegge helgen. Jeg lever isolert fra samfunnet og reagerer hver gang man blir kontaktet fra enten de eller kommunen eller det er en endring noe sted for det medfører nesten alltid noe kjipt for eget liv. Hvordan hadde du selv reagert etter å tilbrakt nesten hele 20 årene dine alene uten og sett andre mennesker? Hadde du hvert frisk? Anonymkode: 46331...c2a Jeg forstår at uvissheten er vanskelig å leve med. Men hvis du har gått så lenge på AAP, så er du vel snart ferdig avklart? Det skal være høring snart om fjerning av karensåret, så uvissheten kanskje blir noe mindre. Anonymkode: f717b...ce6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har autistiske trekk, angst og ikke glad i uventet forandring å går å gruer meg allerede til sommeren og får en klump i magen hver gang noe fra det offentlige prøver å kontakte meg da det sjelden er noe positivt, brev og meldinger fra nav osv kommer på fredagen så er man forberedt på at det er noe som vil ødelegge helgen. Jeg lever isolert fra samfunnet og reagerer hver gang man blir kontaktet fra enten de eller kommunen eller det er en endring noe sted for det medfører nesten alltid noe kjipt for eget liv. Hvordan hadde du selv reagert etter å tilbrakt nesten hele 20 årene dine alene uten og sett andre mennesker? Hadde du hvert frisk? Anonymkode: 46331...c2a Ja, fortsett å klag på regjeringen du. Alt er deres skyld 🙄🙄 Du har selv valgt å isolere deg fra samfunnet, og du er den eneste som kan gjøre en endring i ditt liv. Autistiske trekk er ingen unnskyldning til å trekke seg tilbake, og leve i isolasjon. Jeg har asperger, men har aldri valgt å isolere meg. Har derimot eksponert meg for samfunnet - og prøvd å bidratt med det jeg kan. Anonymkode: 57d4a...c4c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg forstår at uvissheten er vanskelig å leve med. Men hvis du har gått så lenge på AAP, så er du vel snart ferdig avklart? Det skal være høring snart om fjerning av karensåret, så uvissheten kanskje blir noe mindre. Anonymkode: f717b...ce6 Har ikke blitt avklart noen vei. Nav er fortvilet over situasjonen og vil ta meg med til legen for å pensjonere meg. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, fortsett å klag på regjeringen du. Alt er deres skyld 🙄🙄 Du har selv valgt å isolere deg fra samfunnet, og du er den eneste som kan gjøre en endring i ditt liv. Autistiske trekk er ingen unnskyldning til å trekke seg tilbake, og leve i isolasjon. Jeg har asperger, men har aldri valgt å isolere meg. Har derimot eksponert meg for samfunnet - og prøvd å bidratt med det jeg kan. Anonymkode: 57d4a...c4c jeg har ikke valgt og isolere meg. Jeg ble overfalt av den berikelsen til venstresiden å utviklet angst og ptsd å har heller ikke venner utenom et par barndomskompiser etter en vanskelig periode men de er opptatt med sine familier og har flyttet vekk fra hjembygda. jeg prøver å tindre og lignende men jenter skyr sånne som meg så man får ikke en sjanse engang til å bli kjent å årene de går å livs motivasjonen har forsvunnet. Man har selv valgt å isolere seg mye pga man jobbet å folk kom tilbake etter feriene sine å snakket om hvordan de hadde hvert på tur og hva ungene deres hadde gjort osv så man selv gikk i kjelleren. Autistiske trekkene har ingen ting med at man har angst, tidligere slitt med rus og har ptsd så man ikke tør å gå ute alene. Og den regjeringen vi har fått er udugelig på flere felt og vil fortsette å presse sånne som meg ut av samfunnet å straffe de for et dårlig liv. Anonymkode: 46331...c2a
nomore82 Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 Så den regjeringen som tok over nå i høst har allerede klart å ødelegge så mye for deg? Ekstremt effektive må jeg si! Høres mer ut som om du er ekspert på offerrollen spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå