Gå til innhold

Eiendomsskatt, synes du det er greit å betale 10-tusener av kroner for ingen ting konkret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om kommuner som krever inn enorme summer i eiendomsskatt for noe du selv eier, og uten at du det er noe konkret du betaler for annet enn at kommunen hele tiden trenger mer penger? (trenger du noe fra kommunen, må du jo likevel betale for det uansett)

Hvor mye betaler du/dere i eiendomsskatt for ingen ting? Vi betaler litt over 10.000 kroner pr år.

Anonymkode: 1e2bf...0d7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen eiendomsskatt i kommunen jeg bor i. Syns det er helt ok at de betaler i andre kommuner.

Anonymkode: 3818e...8b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ingen eiendomsskatt i kommunen jeg bor i. Syns det er helt ok at de betaler i andre kommuner.

Haha, det skjønner jeg. Jeg blir derimot kvalm av det offentlige pengemaset. I fjor betalte vi ca 6.000 kr i eiendomsskatt, i år er regningen på nesten 11.000 kr. Hvor skal dette egentlig ende? Det kan jo aldri skje at avgifter synker i dette landet. Det blir nok flytting på oss. (Vi bor faktisk i en helt gjennomsnittlig leilighet for helt vanlige folk, så jeg regner det at mange nå vil flytte fra denne syke konkurskommunen)

• Liker 5
Skrevet

Kommunale tjenester er da ikke ingenting? 

• Liker 5
Skrevet
Gliffy skrev (2 minutter siden):

Kommunale tjenester er da ikke ingenting? 

Det betaler man for utenom🤣

Anonymkode: c1cb2...c76

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha, det skjønner jeg. Jeg blir derimot kvalm av det offentlige pengemaset. I fjor betalte vi ca 6.000 kr i eiendomsskatt, i år er regningen på nesten 11.000 kr. Hvor skal dette egentlig ende? Det kan jo aldri skje at avgifter synker i dette landet. Det blir nok flytting på oss. (Vi bor faktisk i en helt gjennomsnittlig leilighet for helt vanlige folk, så jeg regner det at mange nå vil flytte fra denne syke konkurskommunen)

Det kommer til å gå i taket da alt etterslepet i kommunene rundt om skal fikses. Det er et etterslep der på nærmere 320 milliarder.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå som de skal reversere regioner så blir det masse høyere skatter og avgifter for alle. Unge kommer til å tape stort på det, de eldre får dårligere tjenester å de i midten må betale mye mer. Pengene som dras inn sløses bort i stor grad så er ikke fan av skatt på alt som er.

velferden skal ned. I hele Europa i dette tiåret. Forskjellene blir større og man vil se tilbake på hvor bra det egentlig var for et tiår siden akkurat som mange ser tilbake på 80 tallet og mulighetene som lå for alle da.

Anonymkode: c4030...b97

• Liker 1
Skrevet

Ikke alle kommunale tjenester koster å bruke/du betaler mye mindre enn de faktiske kostnadene. Skole, barnehage, barnevern, bibliotek, parker, idrettsanlegg og badeplasser er bare noen av dem. Har du ikke barn/bruker aldri biblioteket osv? Nei da er du med å betale for dem som gjør det. Yte etter evne osv. 

Anonymkode: 3f032...e04

• Liker 3
Skrevet

Vi betaler litt over 12000,- i året. Skulle gjerne sluppet.

Anonymkode: 4031e...f47

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det betaler man for utenom🤣

Anonymkode: c1cb2...c76

Men det strekker ikke til fordi alle har juridisk krav på ekstremt mange tjenester 🤣

Anonymkode: e90f3...b34

• Liker 1
Skrevet

Syns det er tyveri.

Anonymkode: e4123...249

• Liker 3
Skrevet

Synes det er en uting, kommuner som benytter dette gjør det forde de ikke har andre inntekter. De ønsker selv høyere lønn og flere arbeidsplasser i offentlig sektor for da har de jo løst arbeidsledigheten, med pennestrøk. 

• Liker 3
Skrevet

Det er bra! Bidrar til økt likhet.

Anonymkode: adb9d...142

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke alle kommunale tjenester koster å bruke/du betaler mye mindre enn de faktiske kostnadene. Skole, barnehage, barnevern, bibliotek, parker, idrettsanlegg og badeplasser er bare noen av dem. Har du ikke barn/bruker aldri biblioteket osv? Nei da er du med å betale for dem som gjør det. Yte etter evne osv. 

Anonymkode: 3f032...e04

Men eiendomsskatten er da ikke yte etter emne. Denne er lik om du har liten eller stor inntekt

• Liker 5
Skrevet

Vi har ikke eiendomsskatt, men hva er det som avgjør hvor mye en betaler? 

Anonymkode: d5e3e...d96

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bra! Bidrar til økt likhet.

Hvordan bidrar eiendomsskatt til «økt likhet»? :klo: Dersom man er uføretrygdet og arver en bolig så betaler man da like mye eiendomsskatt som høytlønnede som eier en tilsvarende eiendom. Hvordan har dette noe med «likhet» å gjøre? :klo: 

Anonymkode: cc046...ad3

• Liker 10
Skrevet

Kanskje vi bare skulle hatt eiendomsskatt! Kunne vært en løsning som er bra for miljøet og familielivet.

vi hadde bygger små hus, ikke kjøpt hytter og sekundærboliger, ikke arbeidet like mye.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan bidrar eiendomsskatt til «økt likhet»? :klo: Dersom man er uføretrygdet og arver en bolig så betaler man da like mye eiendomsskatt som høytlønnede som eier en tilsvarende eiendom. Hvordan har dette noe med «likhet» å gjøre? :klo: 

Anonymkode: cc046...ad3

Fordi de som er rikest oftest ikke har skattbar inntekt. En uføretrygdet bor sannsynligvis ikke i et palass og betaler trolig ikke mye formuesskatt. 

• Liker 2
Skrevet

Sammenlignet med de rikeste.

Skrevet (endret)

Synes svært lite om skatter som ikke er bærekraftige, dvs. eiendomsskatt og formuesskatt. 

Endret av PetterKanin
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...