AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Hei Jeg har lest og hørt om flere som har fått corona de siste månedene i vårt nærområdet, og nå har det kommet til oss. Barnehagebarn har fått positiv hjemmetest i går. Hadde feber, noe hoste, ømme ledd, hodepine og lett kvalme. Jeg som foreldre har samme symtpomer, og de har blitt forsterket de 2 siste døgnene (ikke feber). Har ikke fått noe positiv hjemmetest, og finner det rart? Søsken og andre foreldre er symptom frie og føler seg ok. Når fikk du som foreldre positiv test ved korona når barnet ble sykt? Anonymkode: c3c45...2ec
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Barnet mitt er ungdom da, men testet positiv fredag og jeg søndag. Anonymkode: 0c8a8...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Mitt barn testet positivt sist mandag. Jeg har fortsatt testet negativt i dag. Anonymkode: 22356...8aa
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 Min mann positiv 4 dager etter datter, jeg symptomer fra dag 5 og positiv pcr dag 7. Lillesøster positiv hurtigtest 6 dager etter første. Jeg fikk aldri positiv hurtigtest. Anonymkode: 55f21...2d5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Venter fortsatt. Dag 4 Anonymkode: 75f86...3c6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 En uke. tar du testen riktig? Jeg tok først en test, negativ. Så tok jeg en til, brukte lenger tid og fikk tatt den skikkelig langt ned i halsen og langt oppi nesa, positiv. Anonymkode: bdeb6...175
Lorieen Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når fikk du som foreldre positiv test ved korona når barnet ble sykt? Anonymkode: c3c45...2ec Fjortenåringen her testet positivt forrige søndag og ble plassert i isolasjon på eget rom med eget bad. Babyen på åtte uker og jeg testet positivt natt til fredag, far fredag kveld, toåringen i går formiddag og tolvåringen i går kveld. Altså godt og vel fire døgn. Vi har testet oss daglig.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 5 dager fra første til andre i familien. Fire dager fra andre til tredje. Fire dager fra tredje til fjerde. Anonymkode: 7f808...cb5
Cyndaquil Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Barn 1 : covid positiv tirsdag mannen min: covid positiv onsdag (venn av familien som lekte 1 time med barn 1: positiv onsdag også) jeg: positiv på søndag barn 2 : positiv på søndag så før jeg og eldste(4 år) ble positiv tok det mange dager. Vi har vondt i hodet hele tiden, hoster, og er hese og utslitt. Men ellers i grei form 😄 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 Her fikk barna korona den 29 og 30 januar. Mannen og jeg har ikke hatt eller fått noen symptomer, vi føler oss friske og vi tester fortsatt negativt. I morgen er døgn 9 og siste testdag etter den sist syke etter FHI's nye regler. Leste et sted at den gamle anbefalingen om 11 dagers testing var fordi research viste at i løpet av 11 dager hadde 97,5 % testet positivt. Jeg syns de nye reglene blir litt for slakke jeg. Anonymkode: a097f...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): En uke. tar du testen riktig? Jeg tok først en test, negativ. Så tok jeg en til, brukte lenger tid og fikk tatt den skikkelig langt ned i halsen og langt oppi nesa, positiv. Anonymkode: bdeb6...175 Ts her Ja, jeg antar det - tar testen både i halsen ig i nesen, og da langt oppi.... Men har også hørt at noen ikke tester positivt på hjemmetest, kun pcr. Lurer på om jeg skal ta en PCR?! Uansett, ser at flere opplever at det ofte går noen dager i mellom. Anonymkode: c3c45...2ec
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 Cyndaquil skrev (21 minutter siden): Barn 1 : covid positiv tirsdag mannen min: covid positiv onsdag (venn av familien som lekte 1 time med barn 1: positiv onsdag også) jeg: positiv på søndag barn 2 : positiv på søndag så før jeg og eldste(4 år) ble positiv tok det mange dager. Vi har vondt i hodet hele tiden, hoster, og er hese og utslitt. Men ellers i grei form 😄 Ts her Når du forteller at du har vondt i hodet, hoster, er hes m.m. Var du slik før du testet positivt også? Jeg kjenner meg igjen i det du sier, men har også ledd vondt. Anonymkode: c3c45...2ec
Cyndaquil Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her Når du forteller at du har vondt i hodet, hoster, er hes m.m. Var du slik før du testet positivt også? Jeg kjenner meg igjen i det du sier, men har også ledd vondt. Anonymkode: c3c45...2ec Da er jeg ganske sikker på at su har covid ! Jeg har også vondt i ledd. Det kom kvelden før jeg testa positiv. Hvilke merke tester har du ? De blå-hvite eskene man får gratis her jeg bor ga negativ test. Testet 1 timer senere med test fra Siemens var sterk positiv 😬 Jeg testa på nytt fordi jeg følte meg så rar og syns det var rart jeg ikke var positiv . pcr test var positiv Endret 7. februar 2022 av Cyndaquil
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 Bare 1: onsdag morgen Jeg/min mann: fredag morgen Barn 2: Søndag Anonymkode: 17143...cc0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 3 døgn. Jeg hadde ingen symptomer, ikke etter positiv test heller, men testen viste 2 tydelige streker allikevel. Anonymkode: 2952f...ffe
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 Jeg har 2 barn som er skikkelig forkjøla, testet de i helgen negativ. Men de er fortsatt forkjøla.. Tenkte det bare var vanlig forkjølelse, hvis det fortsatt finnes. men kanskje jeg bør teste dem igjen?! Anonymkode: 7ebcf...215
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 Gått 5 dager nå, jeg er fremdeles negativ. Anonymkode: 7b267...716
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 Cyndaquil skrev (4 minutter siden): Da er jeg ganske sikker på at su har covid ! Jeg har også vondt i ledd. Det kom kvelden før jeg testa positiv. Hvilke merke tester har du ? De blå-hvite eskene man får gratis her jeg bor ga negativ test. Testet 1 timer senere med test fra Siemens var sterk positiv 😬 Jeg testa på nytt fordi jeg følte meg så rar og syns det var rart jeg ikke var positiv . pcr test var positiv Ts her Jeg har testet med den man får gratis her i kommunen (blå-hvit eske). Skal ta en PCR test i morgen og se. Jeg opplever at det er en blanding av forkjølse og influensa, men da uten feber. Trodde feber var et "must" ved covid? Anonymkode: c3c45...2ec
Anbefalte innlegg