Gå til innhold

Hva skal jeg gi i gave til nyfødt? Hvilken størrelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En i familien har fått baby, jeg har tenkt å kjøpe en gave. Har tenkt å bruke ca 500 kr. Hva er best å kjøpe, en body eller pysj? Eller en bamse? Og skal jeg kjøpe noe som kan brukes til sommeren, når baby blir nærmere 6 mnd? Takknemlig for råd. 

Anonymkode: 32518...88d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp 56 isåfall, kjøpte en nydelig lilla blomstrete pysj til jenta min fra newbie i str 50 da jeg var gravid i 4 måned, og gledet meg sånn til hun skulle bruke den.. den var jo altfor liten! Og hun var akkurat 50 cm ved fødsel, så det der var ergerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En i familien har fått baby, jeg har tenkt å kjøpe en gave. Har tenkt å bruke ca 500 kr. Hva er best å kjøpe, en body eller pysj? Eller en bamse? Og skal jeg kjøpe noe som kan brukes til sommeren, når baby blir nærmere 6 mnd? Takknemlig for råd. 

jeg satt veldig pris på klær både str 50 og 56, alt av klær egentlig, både ull, body og pysj :) bamse var koselig det også

Anonymkode: 32e59...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig glad for ullbodyer fra Lindex til vår, de har dobbel knapper nederst så de kan brukes lenge. Brukt her fra omtrent 3 måneder, og passer fortsatt så vidt nå som han er nesten et år.

Anonymkode: 8b362...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble veldig glad for ullbodyer fra Lindex til vår, de har dobbel knapper nederst så de kan brukes lenge. Brukt her fra omtrent 3 måneder, og passer fortsatt så vidt nå som han er nesten et år.

Glemte å skrive vi fikk strl 62!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp klær. Det er stor sjangs de ikke liker de, eller får mye fra andre, så de ikke rekker bruke alt engang. SPØR dem hva de trenger heller. 

Anonymkode: 02fcc...061

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rampenissen72
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg syns du skal spørre foreldrene. Mange foreldre får mye skvip som aldri blir brukt. Hvertfall når det kommer til klær er mange kresne. 

Ser mange skriver kjøp str 56, ikke gjør det. Kjøp noe større typ 68. Da kan barnet bruke det mer enn 9dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du har tenkt å bruke 500, ville jeg kjøpt både pysj & bamse 😀.pysj  i str 62 , så baby har å vokse i . Finner fine rimelige pysjer på Cubus , å søte bamser på Princess. ( har jeg sett nå nylig ) 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ønsket strl 68-74. Jeg er selv gravid med nr to, og har alt klart i de minste størrelsene i god tid før fødsel :) Min første brukte heller aldri strl 50, det var rett i 56. Men de vokser fort og ofte har man mer enn nok i de små størrelsene! Mitt beste tips er: Tenk heller noe ekstra fint/dyrt, heller enn mange billige plagg.. Nå har jo du bestemt deg for en sum, så finn noe litt «luksus» til den prisen. Jeg satte ekstra pris på en litt dyr pyjamas til baby fordi det var noe jeg ikke unnet meg å kjøpe selv (føltes for dyrt ut, mtp hvor fort de vokser..). Men det ble en favoritt og den ble brukt kjempemye! Den var myk, deilig og i så god kvalitet at den tålte vask etter vask og skal arves til lillesøster :) Den var fra merket Lilleba. 

Anonymkode: 0543b...163

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en kjempefin pysj i str 62, den ble mye brukt. Klær i str 50 og 56 har man ofte kjøpt mer enn nok av selv. Anbefaler også å kjøpe noe fra en butikk som finnes ikke så langt fra der de bor. Vi fikk ting fra Lindex som måtte byttes, er eneste kjedebutikken vi ikke har her vi bor. Og for all del, ikke kjøp kjoler.

Anonymkode: 14b2e...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det beste jeg fikk til siste var et spillende speil til å henge over senga 😀

ensånn sophie the giraffe bitemerker er også en fin gave. Sammen med noen gulpekluter er det perfekt spør du meg 😀

Anonymkode: 5d670...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg tror det blir str 62 iallfall. Skal ikke kjøpe kjole 😀 Det blir nok et plagg i en av ønskefargene, og en bamse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar! Jeg tror det blir str 62 iallfall. Skal ikke kjøpe kjole 😀 Det blir nok et plagg i en av ønskefargene, og en bamse. 

Kjøper også med byttemuligheter. Der de bor er det alle slags butikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir mye bamser, personlig er jeg ikke så fan av å ha så mange.

Ville kjøpt i str. 68 eller 72 ☺️ Pysj er koselig, men ikke alle bruker det.

Anonymkode: 9956e...05f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke kjøp for små størrelser, er bedre at klærne er litt større. Et problem mange opplever er at de har for mye smått og ikke får brukt det før baby er vokst ut av det. 

En ting å huske på, om du går for 6 mnd klær, tell deg 6 mnd frem i tid, hvor er vi da? Er det varmt i været, er kanskje kortere klær en bedre ide enn «vinterklær».

Bodier kan de ikke få nok av. Babyer bytter klær opptil flere ganger om dagen, bodier er alltid noe som trengs. En liten bamse er også koselig synes nå jeg 😄

Anonymkode: 41a4d...5d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk drøssevis med bamser, så ville ikke kjøpt det 😛 er standard at folk kjøper bamser/klut, samt klær i str. 56, det vi merket vi trengte fort var pysjamaser i størrelse 68 og oppover😅 altså 4-6 mnd.

Anonymkode: cf7f2...32d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mest i 62 og 68 noe jeg ble  veldig glad. Baby hoppet over 50 og rett inni 56 og her hadde jeg nok. Også mye hjemme i starten så kjekt med litt større størrelse tilnår man begynner å dra mer ute. 

Anonymkode: af4f9...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør foreldrene.

Noen får bare klær i 62-68, og  må ut og handle for har for lite babyen kan bruke med en gang. For andre er det motsatt.

Rangle, biteleke og sånt som babyen etterhvert kan leke litt med kan være bedre gave enn en bamse.

Helseteppe, sånn luftig bomullsteppe, er veldig nyttig til baby på sommeren. De pleier å ha på princess.

Anonymkode: fe7b3...6b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt i str 56 til nyfødt baby. Jeg ble veldig glad da våre fikk klær i 50-56. De aller fleste kjøper i 62-68, men for oss kunne vi ikke få nok klær den første tiden. Mye gulp, og nedprioritert klesvask..🙈

Anonymkode: 0d062...dd2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått baby selv(1mnd siden) og sagt til de som spør, at vi ønsker oss klær i litt større strl da de vokser så fort. 50/56 får man jo nesten ikke brukt. Så jeg har ønsket klær fra 68 og oppover.  Ellers kan jo noe ull være fint å få nå som det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...