Gå til innhold

hvilken alder mener dere det er okei og be kun de nærmeste vennene ? min ønsker det nå,men er usikker på den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min blir 9 år til søndag og vil gjerne ha kun de nærmeste som er 5 i klassen ,de er 13 av samme kjønn og  2 i pardell klassen barnet er mye med, i den klassen er det 15 av samme kjønn. jeg tenkte vel egentlig at vi skulle vente i alle fall til 6 klasse, han går i 3 klasse nå.

så når begynte dere og feire bursdag med kun de nærmeste vennene til barna? vi har det kun hjemme da jeg ikke har all verdens råd da jeg er 100% , og de andre i klassen har for det meste ute,men jeg har ikke mulighet til det med 15 stk, men med 7 stk er det mer sjans i alle fall

Anonymkode: 15600...ca7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine får ikke lov å velge ut bare noen få til selskap. De går i syvende og niende. Jeg tenker at sjansen er stor for at det er de samme som aldri blir invitert og det kan ikke jeg stå inne for. Eldste hadde bare litt kompiser fra forskjellige klasser på pizza og film sist bursdag og det syns jeg er greit. 

Anonymkode: b32cb...473

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes det er litt tidlig. Vent noen år. Kan du slå deg sammen med noen andre som har bursdag omtrent samtidig?

Anonymkode: 42669...ae6

• Liker 8
Skrevet

La bursdagsbarnet velge fritt så lenge ikke bare én i klassen ikke blir invitert. 

Anonymkode: 40efc...321

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar

Nei er ingen som har bursdag nær han, er kun han i februar, så har neste gutt i april igjen, er en som har den 5 januar,men han har allerede holdt bursdagen.

Ja jeg synes det er litt tidlig selv,men samtidlig er det jo hans bursdag så han bør jo bestemme litt tenker jeg

Skrevet

Nei nei og nei. Det er veldig lett å tenke at "det er jo mange som ikke blir invitert" så da er det greit. Men folk glemmer at hvis alle skulle tenke slik kan fort være noen få som aldri blir invitert. En 9åring tenker ikke nødvendigvis over sånt, derfor styrer foreldre slikt når de er så små. For å unngå utestenging. Her samles man til utebursdag om det er dårlig med plass inne. Det går i first price pølser og lomper/brød og sjokoladekake.

Anonymkode: ba8ff...a8b

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei nei og nei. Det er veldig lett å tenke at "det er jo mange som ikke blir invitert" så da er det greit. Men folk glemmer at hvis alle skulle tenke slik kan fort være noen få som aldri blir invitert. En 9åring tenker ikke nødvendigvis over sånt, derfor styrer foreldre slikt når de er så små. For å unngå utestenging. Her samles man til utebursdag om det er dårlig med plass inne. Det går i first price pølser og lomper/brød og sjokoladekake.

er litt uenig i dette.. er ingen som blir utestengt og alle ha noen og leke med i klassen hans, så akkarat den er jeg uenig i. utebursdag er veldig riskabelt pga været

• Liker 3
Skrevet

Stakkars barn som tvinges til å være sammen med de som de ikke har kjemi med. Kanskje er det en mobber de tvinges til å be også. Jeg er mor selv og har sett hvor galt det kan gå når man ber alle. Jeg har aldri tvinget mine til å be dem de ikke går godt sammen med. 

Anonymkode: 3dca5...d56

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

er litt uenig i dette.. er ingen som blir utestengt og alle ha noen og leke med i klassen hans, så akkarat den er jeg uenig i. utebursdag er veldig riskabelt pga været

Og dette vet du med 100% sikkerhet? Dette er en gjenganger hos mange foreldre. Men dessverre er det slik at selv om Jens leker mye med 8 andre i klassen på skolen er han ikke nær nok til å bli invitert i bursdagen eller halloweenfesten til Ola. Synes som sagt ikke noe om det. Du spurte om det var greit, min mening er fortsatt nei. Du står fritt til å gjøre akkurat som du vil.

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville latt ham be de han ville be.

Og så er jeg sikker på at mange av de voksne som er sånn veldig "må inkludere alle" på barnas vegne, ikke er slik selv i sitt eget liv 😄

• Liker 1
Skrevet

På barneskolen er det vel en slags regel om alle eller ingen? Har dere ikke snakket om dette på foreldremøte feks?

Anonymkode: 77769...961

• Liker 6
Skrevet

Når ungen selv vil

Anonymkode: 54aca...25c

• Liker 1
Skrevet

På vgs. Problemet med å be bare "de nærmeste" er at det alltid da er en eller fler unger som ikke er "nærmest" for noen. Og da aldri blir bedt i bursdag. Og det hjelper ikke at de leker med noen i klassen til daglig, hvis de alltid havner som nr 7 på lista og folk bare skal be 3. 

Anonymkode: 0ca2e...bd1

• Liker 7
Skrevet

Min mor slo igjennom at jeg skulle få invitere bare noen få når jeg gikk i fjerde. Da hadde jeg året før stengt meg inke på do gråtende, fordi jeg ikke taklet kaoset og oppmerksomheten.

Min mor passet på at de jentene som lettest ville bli utestengt ble invitert. De var uansett blant mine venner, men jeg ville nok ikke valgt dem uten oppfordring.

Jeg er veldig takknemlig, for dette var min første ok bursdag. Ei av de min mor fikk meg til invitere ble senere en av mine bestevenner.

Anonymkode: 8605c...9c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar

Nei er ingen som har bursdag nær han, er kun han i februar, så har neste gutt i april igjen, er en som har den 5 januar,men han har allerede holdt bursdagen.

Ja jeg synes det er litt tidlig selv,men samtidlig er det jo hans bursdag så han bør jo bestemme litt tenker jeg

Enig med deg . Men vær obs på at det vil slå andre veien og. At han blir invitert til færre også . Pluss vær obs på at det er flere ikke -inviterte enn inviterte . Så ikke det blir de samme få som ikke er invitert . Ville nok lagt bursdagen mot helg , å invitert via foreldre , så det ikke ble et samtale -emne på skolen . Bursdagen altså 🥳 Det blir oftest en mye roligere og koseligere bursdag ,med få og nære venner . 

Skrevet (endret)

Jeg synes det er altfor tidlig. Inkludering trumfer å skulle bestemme selv. Hjemmebursdager er hyggelige! Lag et tema, eller inviter til filmkveld. Kanskje kan du vente til våren og ha det utendørs (Akebursdag med pølsegrilling har vi vært på flere ganger, veldig gøy, og noen andre hadde skattejakt i skogen hvor alle ingrediensene til maten som skulle grilles på bål måtte finnes først), eller slå deg sammen med andre som har bursdag omtrent på samme tid og feire med dem, da blir det billigere. :) 

Endret av Arkana
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Min mor slo igjennom at jeg skulle få invitere bare noen få når jeg gikk i fjerde. Da hadde jeg året før stengt meg inke på do gråtende, fordi jeg ikke taklet kaoset og oppmerksomheten.

Min mor passet på at de jentene som lettest ville bli utestengt ble invitert. De var uansett blant mine venner, men jeg ville nok ikke valgt dem uten oppfordring.

Jeg er veldig takknemlig, for dette var min første ok bursdag. Ei av de min mor fikk meg til invitere ble senere en av mine bestevenner.

Anonymkode: 8605c...9c0

Har lignende erfaringer som deg. Den første bursdagen jeg husker som hyggelig var den hvor vi bare var noen få... Før det var det rent pliktløp, og jeg gruet meg ofte til både egne og andres bursdagsselskap.

Anonymkode: 73c41...354

• Liker 1
Skrevet

Altfor tidlig i 3. klasse.

Anonymkode: 5e399...5bc

• Liker 4
Skrevet

Det er for tidlig. Husk at det alltid er de samme som ikke blir bedt hvis alle ber bare noen få.

Anonymkode: 621a2...94e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er for tidlig. Husk at det alltid er de samme som ikke blir bedt hvis alle ber bare noen få.

Anonymkode: 621a2...94e

Dette! 👏👏

Anonymkode: 138a8...67a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...