AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Hvor farlig er det for baby at mor som fullammer spiser kaker, is eller godteri? Skjønner at dette ikke er bra for mor selv, men hvordan påvirker det baby? Mor spiser også sunn og vanlig mat hver dag, men alltid en dessert eller noe snacks på kvelden. Anonymkode: b650d...e6a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Ikke farlig. Anonymkode: 193fe...35a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Selvfølgelig så er det best hvis mor spiser så sunt som mulig. Jeg spiste en del nystekte rundstykker og unnet meg godt pålegg som løvtynn skinke, kokt egg osv. Da kosa jeg meg med mat som fremdeles var sunn 😊 Anonymkode: ea4cf...9d8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig så er det best hvis mor spiser så sunt som mulig. Jeg spiste en del nystekte rundstykker og unnet meg godt pålegg som løvtynn skinke, kokt egg osv. Da kosa jeg meg med mat som fremdeles var sunn 😊 Anonymkode: ea4cf...9d8 Hvordan påvirker det melken? Anonymkode: d3bae...95a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan påvirker det melken? Anonymkode: d3bae...95a Først og fremst så var det kanskje det som var best for meg. Jeg blir ofte oppblåst og sliten av godteri (klarer nemlig ikke å gi meg etter å ha spist bare bittelitt), i tillegg til at jeg får dårlig samvittighet 😆 Det anbefales hvert fall ikke å drikke så mye kaffe mens man ammer så jeg har bare tatt det for gitt at morsmelkens innhold er helt og holdent sammensatt av mors kosthold. Anonymkode: ea4cf...9d8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Så sant jeg har fått med meg burde det ikke ha noen ting å si. Koffein, alkohol og melkeproteiner går over i morsmelka, ellers har jeg ikke hørt om noe annet som overføres(bortsett fra at smaken påvirkes av det du spiser). Så lenge du har et sunt variert kosthold og får i deg alle «byggeklossene» kroppen trenger tror jeg kroppen tar det den trenger for å produsere morsmelk. Anonymkode: c1ba3...d6b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Lurer og!! Noen som vet mer? Anonymkode: 7173e...fc2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Så sant jeg har fått med meg burde det ikke ha noen ting å si. Koffein, alkohol og melkeproteiner går over i morsmelka, ellers har jeg ikke hørt om noe annet som overføres(bortsett fra at smaken påvirkes av det du spiser). Så lenge du har et sunt variert kosthold og får i deg alle «byggeklossene» kroppen trenger tror jeg kroppen tar det den trenger for å produsere morsmelk. Anonymkode: c1ba3...d6b Nå sier de jo at alkohol nesten ikke går over. Men koffein gjør tydligvis, sies det fremdeles. Synes det er så rart! Anonymkode: d3bae...95a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Brystene kommer jo til å produsere de næringsstoffene babyen trenger uansett, ekstra fett kommer til å havne på deg, er ikke sånn at melka blir fløte 🕺🏼 Jeg har spist veeeldig usunt både i svangerskapet og nå når jeg ammer, pleier å tulle med at babyen er laget på kake og sjokolade 😅 kanskje ikke anbefalt, men både babyen og jeg er friske og normalvektige😂 går utover energinivået mitt da😅😅😅 Anonymkode: 761d0...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå