Gå til innhold

Fargetips til en stor loftstue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver nå og pusser opp loftstua. Har malt tak og lister hvite med kvist- og sperregrunning og hvit maling (ubehandlet panel) og nå vet jeg ikke hva jeg skal male veggene med. Gammeldags tapet der, 2 veldig skråvegger, så ikke så mye vegg å male egentlig, men likevel. Problemet er at det er bare 1 vindu på den ene korte siden og det kommer generelt ikke mye lys innover i rommet. Lysere rundt vinduet og litt innover, men bare det. Det er blitt generelt lysere med hvit tak, men fortsatt mørkt i halve rommet i dager uten sol.

Så jeg trenger en lys farge som vil gjøre rommet større og ikke bidra til at det oppleves enda mørkere. Jeg tenker noe i retning grønt, gult eller lilla, men må være veldig lys farge. Hvilke lyse grønne, gule og lillatoner fra Jotun vil passe? Det er jo loftstue, så den blir brukt som lekerom for barna, kanskje gjesterom ved behov, eventuelt hobbyrom til de voksne.

Anonymkode: 88922...cdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en loftstue som er nesten bare skråtak og et vindu i enden. For å unngå at det ble mørkt har vi satt inn to skikkelig gode lamper, som sprer masse lys i hele rommet. Det kan anbefales!

Vi har malt rommet i mørk himmelblå, med hvite skyer. Det ble veldig pent, og gir en følelse av av at man er under åpen himmel, selv om det er et trangt rom.

Anonymkode: 45b61...400

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har en loftstue som er nesten bare skråtak og et vindu i enden. For å unngå at det ble mørkt har vi satt inn to skikkelig gode lamper, som sprer masse lys i hele rommet. Det kan anbefales!

Vi har malt rommet i mørk himmelblå, med hvite skyer. Det ble veldig pent, og gir en følelse av av at man er under åpen himmel, selv om det er et trangt rom.

Anonymkode: 45b61...400

TS her. Vi har nok belysning, men jeg vil helst unngå mørke farger og å bruke lampene på dagtid. Derfor spør jeg om lyse toner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

TS her. Vi har nok belysning, men jeg vil helst unngå mørke farger og å bruke lampene på dagtid. Derfor spør jeg om lyse toner.

Vi holder på med det samme, og jeg er veldig spent på hvordan det blir. Vi har valgt å lune det litt med Washed Linen, da blir det heller ikke så stor kontrast siden veggene er så små. Soverommet innerst maler jeg i Blushing Peach, for der er det endevegg som er litt høyere. Tak i Klassisk hvit.

Dersom du tenker lysegrønt ville jeg sett på Pale Linden, den blir heller ikke for stor kontrast mot taket. 

9BC62656-7769-40A0-BD68-095975E707CE.jpeg

7678C0A9-E1F7-419C-B1E5-D0A72B92ED76.jpeg

Anonymkode: 876b6...99c

Skrevet

Pale Linden er nydelig. Jeg setter den på lista. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...