Gå til innhold

Mistrives på jobb og greier ikke å legge den fra meg, selvom jeg er hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt utmattet, fysisk og psykisk, og sliter meg ut psykisk ved å tenke på ting som har skjedd i løpet av en arbeidsdag. Det er selvsagt slik at jeg «overtenker» og bebreider meg selv for alt. For å gjøre det hele verre er jeg ansatt på en arbeidsplass med høy grad av trynefaktor, stressfaktor og vi jobber med mennesker, og ikke alle er like godt likt av sjefen. Det er slitsomt og jeg føler meg veldig alene. Ikke greit å stå i det. Jeg har vurdert å bytte jobb og sykemelding, men utelukker begge deler fordi jeg har regninger å betale. Jeg kan ikke si opp jobben før ny jobb, med samme lønnsnivå er i boks. Og sykemelding løser ingenting for min del. 

Det at det er slitsomt på jobb er greit nok, men det som sliter meg mest ut er at jeg ikke greier å legge vekk jobben etterpå. Blir sittende å tenke og grue meg til neste arbeidsdag. Dette går utover familielivet og fritiden min. Har dere tips til hvordan jeg kan greie å legge vekk jobben? 

Anonymkode: 028b1...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk søk søk etter ny jobb. Er vel ikke så mye annet du kan gjøre. 

Anonymkode: 717ac...824

• Liker 2
Skrevet

Sykmeld deg og brukt tiden til å søke andre jobber. Etter sykmelding får du dagpenger og det er iallefall noe.

Jeg var i samme jobb i over 10 år før jeg til slutt sykmeldte meg for godt. Det tok meg over 2 år å bli kvitt indre stress av den jobben. Dette var en jobb jeg ikke fikk gjort noe med hjemmefra, men allikevel kværnet den i hue på meg hele tiden.

Slutt før du ødelegger deg.

Jeg er hjemmeværende/AAP på 4 året og ennå ikke istand til å begynne jobbe.

Anonymkode: 3c8b6...8ed

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gjøre noe med det. Om du vil sykemelde deg så gjør du det. Ikke stå i det altfor lenge.

Har vært i en lignende situasjon der det var mye indre stress og jobben var alltid med meg hjem. Tilslutt klarte jeg ikke mer og ble sykemeldt. Det er helt forferdelig å ha det sånn så håper du får deg en annen jobb der det ikke er sånn.

Skrevet

Samme her :(

Anonymkode: 6c413...f4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Søk søk søk etter ny jobb. Er vel ikke så mye annet du kan gjøre. 

Anonymkode: 717ac...824

Det gjør jeg, men det er veldig få andre jobber jeg er kvalifisert til. Jeg har en fireårig yrkesrettet utdanning, så jeg kvalifiserer bare til tilsvarende stillinger som jeg har nå. Jeg kan ikke slutte å jobbe og begynne på en ny utdanning eller videreutdanning, fordi jeg ikke vil ha nok til regninger i mellomtiden.  Mannen min mistet sin jobb pga korona, han jobber nå som vikar, tjener veldig greit, men har ingen fast jobb. Han er under utdanning og vil bli ferdig om ett år. Frem til da kan ikke jeg studere. Situasjonen vår er ganske låst :( 

Skrevet

Du kan jo søke om lån og stipend fra Lånekassen til ny utdanning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sykmeld deg og brukt tiden til å søke andre jobber. Etter sykmelding får du dagpenger og det er iallefall noe.

Jeg var i samme jobb i over 10 år før jeg til slutt sykmeldte meg for godt. Det tok meg over 2 år å bli kvitt indre stress av den jobben. Dette var en jobb jeg ikke fikk gjort noe med hjemmefra, men allikevel kværnet den i hue på meg hele tiden.

Slutt før du ødelegger deg.

Jeg er hjemmeværende/AAP på 4 året og ennå ikke istand til å begynne jobbe.

Anonymkode: 3c8b6...8ed

Jeg er livredd for å ende opp med langtidssykemelding og AAP/uføre. Men er redd det går den veien hvis jeg ikke tar grep snart …

Skrevet
Knoot skrev (1 minutt siden):

Du kan jo søke om lån og stipend fra Lånekassen til ny utdanning. 

Lån og stipend er ikke nok til å betjene boliglånet og de utgiftene vi har nå med barn i barnehage etc. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er helt utmattet, fysisk og psykisk, og sliter meg ut psykisk ved å tenke på ting som har skjedd i løpet av en arbeidsdag. Det er selvsagt slik at jeg «overtenker» og bebreider meg selv for alt. For å gjøre det hele verre er jeg ansatt på en arbeidsplass med høy grad av trynefaktor, stressfaktor og vi jobber med mennesker, og ikke alle er like godt likt av sjefen. Det er slitsomt og jeg føler meg veldig alene. Ikke greit å stå i det. Jeg har vurdert å bytte jobb og sykemelding, men utelukker begge deler fordi jeg har regninger å betale. Jeg kan ikke si opp jobben før ny jobb, med samme lønnsnivå er i boks. Og sykemelding løser ingenting for min del. 

Det at det er slitsomt på jobb er greit nok, men det som sliter meg mest ut er at jeg ikke greier å legge vekk jobben etterpå. Blir sittende å tenke og grue meg til neste arbeidsdag. Dette går utover familielivet og fritiden min. Har dere tips til hvordan jeg kan greie å legge vekk jobben? 

Søk ny jobb før du går på en smell og ikke KAN gå på jobb.

Anonymkode: 773ed...eb9

Skrevet

Dere har boliglån ja, blir litt verre. 

Skrevet

Har du tatt opp utfordringene med sjefen din? Åpen og ærlig kommunikasjon letter både deg og leders mulighet til å forbedre situasjonen for deg, og for å beholde folk videre.

Om det da ikke bedres, så er det også lettere å gå inn i en sykmelding eller et jobbytte.

Anonymkode: 79c1e...268

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du tatt opp utfordringene med sjefen din? Åpen og ærlig kommunikasjon letter både deg og leders mulighet til å forbedre situasjonen for deg, og for å beholde folk videre.

Om det da ikke bedres, så er det også lettere å gå inn i en sykmelding eller et jobbytte.

Anonymkode: 79c1e...268

Jeg har medarbeidersamtale neste uke, så det gjør jeg da…

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber du i Rogaland? Kanskje vi har samme sjef?

Anonymkode: 763f6...816

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...