Gå til innhold

Hva tenker du om denne drømmen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En død person var i drømmen ikke død likevel, men jeg fant ham i en gammeldags hospitalsal, naken og forsømt.

Da jeg prøvde å gi ham mat og klær var han plutselig borte, og jeg måtte lete etter ham over alt.  Da var vi ikke lenger på det gammeldagse hospitalet, men ute i byen, på stranda, hos kjente osv.
Jeg fant ham flere ganger, og han forsvant like plutselig hver gang.
Det var ikke slik at han gjemte seg for meg, eller at han ikke ville at jeg skulle hjelpe, det var mer som om han ble revet bort fra meg, og omsorgen jeg kunne og ville gi.

Jeg ble mer og mer desperat i drømmen, og fikk mer og mer skyldfølelse for at jeg ikke kunne hjelpe, og den følelsen har sittet i i flere dager etterpå.

Hva tenker dere om denne drømmen?

Anonymkode: 4beba...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min tanke: Denne drømmen kunne kommet i tilfeller hvor man føler man stiller opp for noen gang på gang og hvor en føler på utakknemlighet; når noen bare tar imot og ikke gir og så stikker av.... også det å føle avmakt og ikke strekke til/føle seg god nok og at en ikke blir sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En død person var i drømmen ikke død likevel, men jeg fant ham i en gammeldags hospitalsal, naken og forsømt.

Da jeg prøvde å gi ham mat og klær var han plutselig borte, og jeg måtte lete etter ham over alt.  Da var vi ikke lenger på det gammeldagse hospitalet, men ute i byen, på stranda, hos kjente osv.
Det var ikke slik at han gjemte seg for meg, eller at han ikke ville at jeg skulle hjelpe, det var mer som om han ble revet bort fra meg, og omsorgen jeg kunne og ville gi.

Jeg ble mer og mer desperat i drømmen, og fikk mer og mer skyldfølelse for at jeg ikke kunne hjelpe, og den følelsen har sittet i i flere dager etterpå.

Er det en død person du kjente og nylig har mistet, eller var det bare en tilfeldig person?

Anonymkode: 77f34...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (9 timer siden):

Min tanke: Denne drømmen kunne kommet i tilfeller hvor man føler man stiller opp for noen gang på gang og hvor en føler på utakknemlighet; når noen bare tar imot og ikke gir og så stikker av.... også det å føle avmakt og ikke strekke til/føle seg god nok og at en ikke blir sett.

Takk for svaret, det var interessant å lese tolkningen din.  Den siste setningen satte ord på hvordan jeg har følt det etterpå.  Jeg må tenke litt på den, fordi følelsene drømmen ga meg er så motstridende til de bevisste følelsene jeg har til den døde.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det en død person du kjente og nylig har mistet, eller var det bare en tilfeldig person?

Drømmen var om en død person jeg kjente veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

At drømmen forteller oss at du jobber som sykepleier. 

Anonymkode: 765ca...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At drømmen forteller oss at du jobber som sykepleier. 

Anonymkode: 765ca...07e

:ler:  sykepleier er jeg absolutt ikke.  Jeg jobber ikke innen helsesektoren i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Drømmen var om en død person jeg kjente veldig godt.

Da er det nok helt tydelig at du føler at du har noe uoppgjort med denne personen. Kanskje du føler at du ikke strakk til nok før personen døde eller at du skulle ønske du kunne ha gjort noe mer. Noe som er en vanlig følelse etter dødsfall av kjente og kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da er det nok helt tydelig at du føler at du har noe uoppgjort med denne personen. Kanskje du føler at du ikke strakk til nok før personen døde eller at du skulle ønske du kunne ha gjort noe mer. Noe som er en vanlig følelse etter dødsfall av kjente og kjære.

Takk for svaret, det var interessant å lese hva du mener.

Jeg er enig i tolkningen din, men som jeg skrev i svaret over er det veldig motstridende hva jeg vet og føler i virkeligheten, og hva som kommer frem i drømmen.
Det må være at jeg ubevisst føler skyld, eller har et ønske om å kunne gjort mer, selv om jeg vet at jeg ikke kunne gjort noe annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...