AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Jeg står muligens i denne situasjonen nå! Har 2 barn fra før, vært singel i 2år etter et 11-års ekteskap. Har hatt meg med en kjenning/date/kosevenn, kall det hva du vil. Vi er ikke kjærester grunnet hans litt rotete fortid, holdt på med litt røyking av hasj og sånn. Jeg er utdannet sykepleier og har gått på en stor glipp her. Jeg hadde spysyka forrige uke og muligens klart å spy opp minipilla jeg går på. Ja, det kan skje den beste! Kan noen fortelle meg om det har skjedd noen andre her? Jeg er fortvilt, ikke tatt test men er over tiden. Kan jeg bli enslig forsørger til et barn? Det vrimler av spm i hodet mitt. Abort er helt uaktuelt! Kv 34 Anonymkode: d27fb...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Om abort er uaktuelt, er jo alternativet ditt å bli alene-forsørger. Jeg hadde derimot vært bekymret for om faren hadde krevd samvær. Men klart; å være alene med barn går fint. Jeg er alene med tre, tøft til tider, men alt går! Anonymkode: 34786...7a9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om abort er uaktuelt, er jo alternativet ditt å bli alene-forsørger. Jeg hadde derimot vært bekymret for om faren hadde krevd samvær. Men klart; å være alene med barn går fint. Jeg er alene med tre, tøft til tider, men alt går! Anonymkode: 34786...7a9 Takk. Ventet nesten bare spydige tilbakemld her. Om han krever får han isåfall stoppe med hasj. Han brenner for å hjelpe ung og barn i vanskeligstilte situasjoner, så mulig han vil skjerpe seg om han blir far. Men for alt jeg vet, kan han være glad for å slippe farsrollen. Er det ikke mange som legger dette på hylla når de blir pappa? Anonymkode: d27fb...1eb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Er det ikke mange som legger dette på hylla når de blir pappa? Anonymkode: d27fb...1eb Det er nok enda flere som ikke legger det på hylla, er min erfaring iallfall... Anonymkode: dcc02...895 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Dersom du ikke ønsker at far skal være tilstede, så kan du oppgi far ukjent. Det letteste er å si at du ikke vet, og ikke kan finne det ut. Du kommer nok til å bli kalt inn til avhør, men tror ikke du kommer i fengsel eller blir forfulgt i det uendelige... Anonymkode: 140ef...4c4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Hvis du kastet opp minipillen i forrige uke, men er over tiden nå, er det vel ikke så veldig sannsynlig at du er gravid? Mtp at det er to uker mellom eggløsning og menstruasjon. Ville i alle fall tatt en graviditetstest før du tar alle sorger på forskudd. Anonymkode: 218e7...213 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du kastet opp minipillen i forrige uke, men er over tiden nå, er det vel ikke så veldig sannsynlig at du er gravid? Mtp at det er to uker mellom eggløsning og menstruasjon. Ville i alle fall tatt en graviditetstest før du tar alle sorger på forskudd. Anonymkode: 218e7...213 Dette er et kjempegodt poeng! Anonymkode: dcc02...895 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Smart. Dere er jo kjærester. Kall spade for en spade. Djisus. Anonymkode: ca3a6...7af
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Kromosomene hans vil sannsynligvis være i kroppen din i flere år og selv om du tar abort vil fremtidige barn også få Kromosomer av han. Søk opp chimera abortion Anonymkode: b4ad9...556
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kromosomene hans vil sannsynligvis være i kroppen din i flere år og selv om du tar abort vil fremtidige barn også få Kromosomer av han. Søk opp chimera abortion Anonymkode: b4ad9...556 Wtf? Hva er dette for noe tull? Anonymkode: 28f47...501
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kromosomene hans vil sannsynligvis være i kroppen din i flere år og selv om du tar abort vil fremtidige barn også få Kromosomer av han. Søk opp chimera abortion Anonymkode: b4ad9...556 I alle dager 🤭 Hva folk lar seg tro på Anonymkode: 3e998...cc1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kromosomene hans vil sannsynligvis være i kroppen din i flere år og selv om du tar abort vil fremtidige barn også få Kromosomer av han. Søk opp chimera abortion Anonymkode: b4ad9...556 ?? Anonymkode: d27fb...1eb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dersom du ikke ønsker at far skal være tilstede, så kan du oppgi far ukjent. Det letteste er å si at du ikke vet, og ikke kan finne det ut. Du kommer nok til å bli kalt inn til avhør, men tror ikke du kommer i fengsel eller blir forfulgt i det uendelige... Anonymkode: 140ef...4c4 Kommer til å bli kalt inn i avhør? Nei takk. Anonymkode: d27fb...1eb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du kastet opp minipillen i forrige uke, men er over tiden nå, er det vel ikke så veldig sannsynlig at du er gravid? Mtp at det er to uker mellom eggløsning og menstruasjon. Ville i alle fall tatt en graviditetstest før du tar alle sorger på forskudd. Anonymkode: 218e7...213 Er ikke 2 uker mellom mine, nei. Jeg får eggløsning ca 4 dager etter mensen. 🙈 TS Anonymkode: d27fb...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke 2 uker mellom mine, nei. Jeg får eggløsning ca 4 dager etter mensen. 🙈 TS Anonymkode: d27fb...1eb Det er to uker fra eggløsning til mens, ikke fra mens til eggløsning. Hvor lang tid det er mellom mens og eggløsning varierer ut fra hvor lang syklus man har totalt. Anonymkode: 218e7...213 2
ntrane Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 Ikke en gang blir det lagt tanke i hva det betyr for evnt barnefaren og barnet. Her er det bare meg meg meg meg Holdningene er bakstreversk, syke og farlige. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 ntrane skrev (1 time siden): Ikke en gang blir det lagt tanke i hva det betyr for evnt barnefaren og barnet. Her er det bare meg meg meg meg Holdningene er bakstreversk, syke og farlige. Klart jeg skulle sagt det til han. Men jeg må først vite om jeg er gravid. Anonymkode: d27fb...1eb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke 2 uker mellom mine, nei. Jeg får eggløsning ca 4 dager etter mensen. 🙈 TS Anonymkode: d27fb...1eb Har du ekstremt korte sykluser? Anonymkode: b4abb...195 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 Ja, tok selvsagt abort. Å med vilje bli alenemor, når man i tillegg har flere unger, med en mann som er rusmisbruker?? Neineinei. Anonymkode: e3c18...b75 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 Det har skjedd meg. Både jeg og han hadde kommet ut av forhold og var fast bestemt på at vi ikke skulle inn i noe nytt. Var FF/rebound og skjønt enig om at det ikke skulle bli oss av flere årsaker. Jeg var student og skulle flytte til andre kanten av landet etter endt studie, han ville bo der han bodde. Så vi skulle holde på til jeg var ferdig utdannet og skulle flytte- så var det over. Bare noen få uker før endt utdannelse oppdaget jeg at jeg var gravid- med han. Spiralen hadde nok falt ut uten at jeg merker det, for gynekologen fant den hvertfall aldri igjen!! Måtte jo fortelle det til han, da jeg var veldig usikker på hva som var riktig å gjøre. Han fortalte rett ut at han hadde foretrukket abort, men at han skulle støtte meg hvis jeg valgte å beholde. Jeg bestemte meg for å beholde, men sa at jeg ikke kom til å kreve noe fra Han-og at jeg ønsket å flytte hjem. Vi holdt selvfølgelig kontakten. Da jeg var noen mnd på vei og koronaen - hadde han et ønske om å ha hjemmekontor hos meg en periode for å hjelpe. Det endte med at han aldri flyttet ut- og vi har det per dags dato veldig fint sammen 😊 Det er nok stor forskjell på menn, men liker å tro at dem blir glad i barnet sitt uansett! Særlig hvis de får anledning til å være tilstede i barnets liv. Vi har også et ansvar der- ser jeg nå i etterkant. Jeg hadde tenkt å stenge barnefar ute, for jeg følte at alt var min feil og at jeg hadde sviktet han. Jeg tenkte at det beste for alle var at jeg tok konsekvensene av mine "handlinger" og at jeg ikke belemret han med det. Han ønsket jo tross alt abort. Sett i etterkant ser jeg hvor feil de tankene var. Barnet har det SÅ mye tryggere og bedre med en far i livet sitt. En som er tilstede, hjelper til og elsker han. Det gjør vondt å tenke på at jeg en periode trodde det beste for alle ville være at jeg tok støyten alene. Men så feil kan en ta! Masse lykke til, uansett hva som skjer og hvilket resultat en eventuell test viser. Det ordner seg og jeg er sikker på at du tar det riktige valget 😊 Her finnes det ingen fasit på hva en bør gjøre og hvordan det ender. Anonymkode: 88369...452 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå