AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Er snakk om ca 50 000. Hun skulle betale tilbake neste mnd og en del av beløpet skulle hun betale bare to dager detter hun lånte de.. men ikke fått noe enda å det har gått 4 mnd.. Spør henne litt nå og da (vet hun har mye men da bør hun heller ikke lånt så syns det vanskelig) jeg tilbød henne å låne så er jo min feil (føler jeg litt). Jeg burde visste bedre.. men jeg ser for meg at hvis jeg ikke får pengene fullt tilbake betalt for om ett år eller to så tregt som dette går så er renter noe jeg tenker er greit? Eller hva tenker dere? Vi hadde bare en muntlig avtale om tilbake bet innen to dager og innen en mnd på neste beløpet. Men hun holder ikker det.. blir oppgitt.. hva gjør man? Anonymkode: 8006b...662
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Du får ikke de pengene tilbake... Anonymkode: bf1c7...c42 43 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Du sier veldig, veldig klart i fra at nå må hun begynne å betale tilbake som dere avtalte, og at du begynner å angre på at du lånte henne pengene slik hun holder på nå. En avtale er en avtale. Og dere har heller ikke avtalt renter. Anonymkode: f1550...94b 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 Lag et gjeldsbrev. Google hvilke punkter som bør med. Unngå å låne henne eller andre mer penger uten å skrive gjeldsbrev umiddelbart. Håper du får pengene igjen! Anonymkode: 9ff8c...e34 11
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Tror du kan glemme å få de pengene tilbake. Ta det som en dyr lærepenge og gå videre i livet uten henne. Nå har du lært at penger lånes av banken- ikke av venner..! Anonymkode: b9989...01c 15
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Nei har ikke avtalt renter MEN når hun bryter avtalen vår kan jeg gi henne renter ? For å få henne til å betale fortere? Er egentlig ikke intressert i å få tilbake disse 50000kr min spredt utover 24 mnd periode nå og da. Vil aller helst ha dem på konto slik som avtalt . Anonymkode: 8006b...662
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du kan glemme å få de pengene tilbake. Ta det som en dyr lærepenge og gå videre i livet uten henne. Nå har du lært at penger lånes av banken- ikke av venner..! Anonymkode: b9989...01c Er du gæææren? Tror du jeg GIR opp pengene ??😂😂 hadde du gjort det ? Anonymkode: 8006b...662 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Har litt dårlig råd selv akkurat nå. Skulle så gjerne hatt litt ekstra disse dager MEN jeg var dum å lånte bort penger. Jeg har lært men tar ikke med meg tapet av penger i lærdommen.. mener dete virkelig at jeg bare skal gi henne pengene.!??😅😅 ..så rart… Anonymkode: 8006b...662 1
Gud Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du gæææren? Tror du jeg GIR opp pengene ??😂😂 hadde du gjort det ? Anonymkode: 8006b...662 Det er du som er gæææren, som låner vekk pengar på denne måten. Kva er alternativet til å gi opp? Korleis tenker du å kreve inn desse pengane? Eg støtter dei som seier at du bør ta det som ein dyr lærepenge. Det kjem ikkje til å vere verdt det… 24 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Høres ufattelig slitsomt ut. Blir spennende å se om hun kommer til å tilbakebetale disse pengene. Si til henne at du vil kreve renter, så ser du hva hun sier da. Anonymkode: 87a30...8d5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har litt dårlig råd selv akkurat nå. Skulle så gjerne hatt litt ekstra disse dager MEN jeg var dum å lånte bort penger. Jeg har lært men tar ikke med meg tapet av penger i lærdommen.. mener dete virkelig at jeg bare skal gi henne pengene.!??😅😅 ..så rart… Anonymkode: 8006b...662 Men hvis du ikke er villig til å miste pengene må du jo bare sette hardt mot hardt og be henne betale NÅ! Med tanke på hva du skriver her virker det ikke som om du har satt denne grensen enda… og gjør du ikke det må du nok vinke farvel til dem..! Lag gjerne et gjeldsbrev der du forlanger renter fra og med neste uke. Hun er allerede flere mnd forsinket..! Anonymkode: b9989...01c 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 Jeg tror du skal tenke på det beløpet hun skylder før du tenker på renter. For slik det ser ut nå, så ser det nesten ut som hun ikke gir fra seg 1kr. Anonymkode: 130fb...23a 6
AuroraB Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 Da går du til henne og sier at nå trenger du pengene dine, og ber henne betale mens dere sitter sammen. Om hun ikke er i stand til det, eller vil, så presenterer du et gjeldsbrev for signering. Du mister kanskje en venn, men venner som lyver, snylter og snyter trenger man ikke i livet sitt. Det er ikke flaut å be om å få tilbake noe man har lånt bort. 13 3
Gud Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): mener dete virkelig at jeg bare skal gi henne pengene.!??😅😅 ..så rart… Anonymkode: 8006b...662 Det har du vel alt gjort… 20
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvis du ikke er villig til å miste pengene må du jo bare sette hardt mot hardt og be henne betale NÅ! Med tanke på hva du skriver her virker det ikke som om du har satt denne grensen enda… og gjør du ikke det må du nok vinke farvel til dem..! Lag gjerne et gjeldsbrev der du forlanger renter fra og med neste uke. Hun er allerede flere mnd forsinket..! Anonymkode: b9989...01c ☝️ Anonymkode: 87a30...8d5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har litt dårlig råd selv akkurat nå. Skulle så gjerne hatt litt ekstra disse dager MEN jeg var dum å lånte bort penger. Jeg har lært men tar ikke med meg tapet av penger i lærdommen.. mener dete virkelig at jeg bare skal gi henne pengene.!??😅😅 ..så rart… Anonymkode: 8006b...662 Du skal selvsagt ikke gi henne pengene, men du må være forberedt på at det er en betydelig risiko for at du ikke får pengene tilbake. Hun er sent ute med betaling uten at hun virker nevneverdig opptatt av det. Er ikke det litt underlig? Stor fare for at både penger og vennskap er historie. Anonymkode: 9ff8c...e34 9 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 Har du noe skriftlig der hun bekrefter at hun har lånt penger av deg? Ideelt sett burde du hatt et gjeldsbrev eller hva det heter på forhånd, men jeg ville i hvert fall prøvd å få henne til å bekrefte det over melding eller lignende. Typ at du sender henne melding og spør når du får tilbake de 50 000 hun lånte da og da, så svarer hun forhåpentligvis noe som indikerer at det foreligger en avtale mellom dere. Vet ikke hvor godt det holder juridisk men det er bedre enn ingenting. Hvis hun prøver å lyve senere kan du også vise til meldingene. Når det er i boks ville jeg prøvd å få til en frist, eller en avtale på at hun betaler så så mye innen de og de datoene. Også dette skriftlig. Greit å sette en tydelig dato, forhåpentligvis betaler hun da. Hvis hun ikke gjør det, ville jeg sagt tydelig - og skriftlig - at du må ha pengene tilbake innen en gitt dato, og at du må vurdere rettslige skritt hvis hun ikke betaler. Da kan du også vise til tidligere dialog der du har prøvd å imøtekomme henne, uten at hun holder sin del av avtalen. Igjen, jeg aner ikke om dette holder juridisk, men det er bedre enn ingenting, og hvis hun tror at du faktisk har en sak i og med at hun skriftlig har bekreftet at hun har lånt penger av deg, er hun kanskje mer medgjørlig. Skremme henne litt altså, selv om det er kjipt at det skal være nødvendig. Og neste gang lager du en skriftlig avtale før du låner vekk sånne summer til andre, venner eller ei. Anonymkode: c4b4e...ef7 6 2
Flintis Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du noe skriftlig der hun bekrefter at hun har lånt penger av deg? Ideelt sett burde du hatt et gjeldsbrev eller hva det heter på forhånd, men jeg ville i hvert fall prøvd å få henne til å bekrefte det over melding eller lignende. Typ at du sender henne melding og spør når du får tilbake de 50 000 hun lånte da og da, så svarer hun forhåpentligvis noe som indikerer at det foreligger en avtale mellom dere. Vet ikke hvor godt det holder juridisk men det er bedre enn ingenting. Hvis hun prøver å lyve senere kan du også vise til meldingene. Når det er i boks ville jeg prøvd å få til en frist, eller en avtale på at hun betaler så så mye innen de og de datoene. Også dette skriftlig. Greit å sette en tydelig dato, forhåpentligvis betaler hun da. Hvis hun ikke gjør det, ville jeg sagt tydelig - og skriftlig - at du må ha pengene tilbake innen en gitt dato, og at du må vurdere rettslige skritt hvis hun ikke betaler. Da kan du også vise til tidligere dialog der du har prøvd å imøtekomme henne, uten at hun holder sin del av avtalen. Igjen, jeg aner ikke om dette holder juridisk, men det er bedre enn ingenting, og hvis hun tror at du faktisk har en sak i og med at hun skriftlig har bekreftet at hun har lånt penger av deg, er hun kanskje mer medgjørlig. Skremme henne litt altså, selv om det er kjipt at det skal være nødvendig. Og neste gang lager du en skriftlig avtale før du låner vekk sånne summer til andre, venner eller ei. Anonymkode: c4b4e...ef7 Jeg synes dette høres rimelig ut og jeg håper hun har overført pengene fra konto til konto så det kan dokumenteres.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har litt dårlig råd selv akkurat nå. Skulle så gjerne hatt litt ekstra disse dager MEN jeg var dum å lånte bort penger. Jeg har lært men tar ikke med meg tapet av penger i lærdommen.. mener dete virkelig at jeg bare skal gi henne pengene.!??😅😅 ..så rart… Anonymkode: 8006b...662 Du har allerede gitt henne pengene. Det er du som er dum som låner bort en såpass stor sum uten å skrive kontrakt. Makan til idioti.. Anonymkode: 1bc72...638 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 Gud skrev (9 minutter siden): Det har du vel alt gjort… Har jeg? Jeg har lånt dem bort. Hun har jo brutt avtalen. På hvilket tidspunkt har jeg gitt dem til henne? Virker som du er som henne… Anonymkode: 8006b...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå