Gå til innhold

Flere som synes det kjennes ut som man har UVI tidlig graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare 3+4

testet nettopp positiv.
Det kjennes ut som UVI. Må tisse hele tiden og blir aldri ferdig med å tisse når jeg sitter på do. Det svir ikke, så regner med det ikke er UVI? Blir så bekymret for om det virkelig er UVI eller om det er et graviditets symptom? 

Anonymkode: a1c95...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som er normalt og ikke, men har hørt at man kan få uvi som gravid uten å få den svingen, så sikkert lurt å ta en sjekk hos lege. 

Jeg er i uke 11 og har ikke hatt noen uvi følelse i svangerskapet. Hadde heller ikke behov for å tisse oftere før kanskje uke 7 eller rundt der. Tisser oftere enn før, men det er vanlig tissing liksom.

Anonymkode: d1572...2d3

Skrevet

*svingen skulle selvfølgelig være sviingen. Autokorrekt 🙈

Anonymkode: d1572...2d3

Skrevet

Jepp, all den tissingen var grunnen til at tok en test gang nr 2. Begynte tidlig, varte noen måneder. Var ikke uvi. Sikkert hormoner. 

Anonymkode: 4c9c3...c43

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp, all den tissingen var grunnen til at tok en test gang nr 2. Begynte tidlig, varte noen måneder. Var ikke uvi. Sikkert hormoner. 

Anonymkode: 4c9c3...c43

Trodde bare ikke hyppig tissing kom så tidlig? E jo ikke i uke 4 en gang…. Må tidse hele tiden så begynner å bli gal 😳

Skrevet

For min del var det faktisk UVI. Men jeg er plaget med tilbakevendende UVI, så det var ikke så overraskende at jeg fikk det, bare rart at jeg ikke hadde den vanlige svien (til å begynne med, den kom etter hvert). Så jeg ville sjekket det. Men jeg har hørt flere beskrive hyppig vannlating som et tidlig symptom. Det er hormonendringene som kan ha den virkningen, selv om det fortsatt er lenge til livmor og fosteret legger press på blæren. 

Anonymkode: adf66...00f

Skrevet

Jeg hadde det sånn i begynnelsen, kanskje ikke fult så tidlig som deg men så og si hele 1.trimester. Testet urin flere ganger, alt var fint. Legen sa ikke noe spesielt om det, men det gikk over 

Anonymkode: 96d46...c48

Skrevet

Ta en urinprøve å få det testet 😊 

Men hyppig tissing var et av mine første symtomer og det kom tidlig 🙈 Så fult mulig

Anonymkode: a4913...510

Skrevet

Stikk innom legen med en urinprøve eller kjøp deg selvtester på apotek 😊 Var ikke veldig langt på vei før jeg merket at jeg måtte på do mye oftere enn vanlig, men kan ikke huske noe sviing. Fikk en ganske heftig soppinfeksjon helt i starten da.

Anonymkode: 87d0a...cb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stikk innom legen med en urinprøve eller kjøp deg selvtester på apotek 😊 Var ikke veldig langt på vei før jeg merket at jeg måtte på do mye oftere enn vanlig, men kan ikke huske noe sviing. Fikk en ganske heftig soppinfeksjon helt i starten da.

Nå har jeg også fått soppinfeskjon 😬 pleier aldri å ha dette!! Er det pga graviditeten det også?😳 kan man smøre med canestene krem selv om man er gravid? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg også fått soppinfeskjon 😬 pleier aldri å ha dette!! Er det pga graviditeten det også?😳 kan man smøre med canestene krem selv om man er gravid? 

Er visst ganske vanlig, og for mange er det visst en av de første symptomene😊. Kan fint smøre med krem og  bruke tablett, men man skal sette tabletten inn med fingeren og ikke bruke den plastikk-dingsen som følger meg i pakken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...