AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Var tidligere Pepsimaxiker, men har kuttet ut koffein og brus etter jeg fant ut at jeg er gravid. Er sukkerfri saft skadelig? Jeg vet at vann er best, men det er ofte deilig med noe litt friskere.. Anonymkode: a8f26...9bf
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Kunsig søtning er helt ufarlig. Pepsi max er også helt ok. Det er bare 15 ml koffein pr dl pepsi max, så du kan trygt drikke noen glass om dagen uten at det er et problem. Anonymkode: e39e9...62a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kunsig søtning er helt ufarlig. Pepsi max er også helt ok. Det er bare 15 ml koffein pr dl pepsi max, så du kan trygt drikke noen glass om dagen uten at det er et problem. Anonymkode: e39e9...62a Det hun sa ☝️ Anonymkode: 3cbc7...59a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 Med tanke på tannhelse bør vann være primær tørstedrikk 🙂 Anonymkode: 2d00a...061 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Med tanke på tannhelse bør vann være primær tørstedrikk 🙂 Anonymkode: 2d00a...061 Dette vet jo alle. Det er jo ikke tørstedrikk TS spør om. Hun spør om det er innafor å ta seg et glass saft av og til. Og det er det selvsagt. Anonymkode: 3cbc7...59a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette vet jo alle. Det er jo ikke tørstedrikk TS spør om. Hun spør om det er innafor å ta seg et glass saft av og til. Og det er det selvsagt. Anonymkode: 3cbc7...59a Hun spurte om sukkerfri saft er skadelig, og det var det jeg svarte på. Det er jo skadelig for tennene. Men så klart det er innafor å ta seg et glass saft av og til. Anonymkode: 2d00a...061
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Er sukkerfri saft skadlig for tennene altså? Er det pga syre, er det det i sukkerfri saft og? Hvis det er det så er det jo verdt å tenke på siden tennene er mer utsatt i graviditeten. Men må innrømme at jeg har tatt null hensyn til dette og har spist godteri og drukket sukkerbrus likevel. Sukkerfri saft er ikke farlig for fosteret TS Litt pepsi max går nok også helt fint om du ikke samtidig drikker kaffe og annet med koffein Anonymkode: cf214...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Jeg er overbevist om at sukkerfri brus og saft, med aspartamhelvetet, kommer til å bli påvist som helseskadelig i fremtiden. Bombesikker. Anonymkode: 1632f...3b1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Jeg tror verken sukkerbrus eller sukkerfri er bra, men skal jeg velge noe så blir det sukkerfri. Nå har jeg selv tenkt å prøve å gå over til farris bris eller noe sånt, men prøve å holde inntak til helgene. Har lest så mye ymse om alt.. Anonymkode: 70ae2...c2b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er overbevist om at sukkerfri brus og saft, med aspartamhelvetet, kommer til å bli påvist som helseskadelig i fremtiden. Bombesikker. Anonymkode: 1632f...3b1 Enig. Det er allerede endel studier som peker i den retning, blandt annet at det øker risikoen for overvekt hos baby i voksen alder. Er selv gravid og unngår all kunstig søtning. Anonymkode: 8311f...107
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 Unngår aspartam som pesten. Det har vært flere studier som viser at det potensielt skader utvilkingen av hjernen til fosteret og vår egen hjerne og nervesystem. Det har nesten samme kjemisk komposisjon som tresprit som er malingfortynnende. Gift er det når man drikker det hver dag. Den vanligste bivirkningen er insomnia. Ville aldri tatt sjangs på noe som er så lite forsket på. Anonymkode: 4c040...b85
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Var tidligere Pepsimaxiker, men har kuttet ut koffein og brus etter jeg fant ut at jeg er gravid. Er sukkerfri saft skadelig? Jeg vet at vann er best, men det er ofte deilig med noe litt friskere.. Anonymkode: a8f26...9bf Vann og sitron,lime,agurk,mynte,te,sitronmelisse etc Anonymkode: bbed4...07a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Unngår aspartam som pesten. Det har vært flere studier som viser at det potensielt skader utvilkingen av hjernen til fosteret og vår egen hjerne og nervesystem. Det har nesten samme kjemisk komposisjon som tresprit som er malingfortynnende. Gift er det når man drikker det hver dag. Den vanligste bivirkningen er insomnia. Ville aldri tatt sjangs på noe som er så lite forsket på. Anonymkode: 4c040...b85 Diskuter det med Tjomlid da🤣 Anonymkode: bbed4...07a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå