Gå til innhold

Mistet studieplass, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var helt sikker på at jeg hadde betalt studieplassen min ved universitetet, men fikk på fredag mail om at jeg hadde mistet studieplassen min fordi dette ikke var gjort. Har aldri glemt dette tidligere. Jeg sendte mail til alle jeg kunne, klagemelding, og mail til emneansvarlig på bacheloroppgaven. Sistnevnte har vært til stor hjelp, sendt egen mail på vegne av meg, og støtter meg 100%. Jeg har bare bacheloroppgaven og ett emne til, så er jeg ferdig. 

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg er så lei meg og fortvilet, og så redd for at dette ikke skal gå min vei. 

Anonymkode: c0bb9...216

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du har ikke mistet studieplass ennå? Venter på svar? 

Anonymkode: 8afb4...d0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så du har ikke mistet studieplass ennå? Venter på svar? 

Jo, det sto at jeg har mistet studieplassen. Men, man kan klage opptil 3 uker etter, og jeg har klaget og kontaktet alle jeg kan. Men jeg aner ikke utfallet. Er livredd for at de ikke revurderer, og at jeg mister plassen for godt. 

Skrevet

Det er faktisk så brutalt som at dette er ditt ansvar, og har du ikke gjort det er det slett ikke slik at universitetet må ta deg inn igjen som student. Det er utrolig mange studenter som tror det er bare ås i at "ops, det har jeg visst glemt" og så tror de det løser seg, men sånn er det ikke. I verste fall må du søke nytt opptak via samordna opptak, og så be om godkjenning for de fagene du har tatt, og så få tatt opp resten. 

Anonymkode: 18348...d78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, det sto at jeg har mistet studieplassen. Men, man kan klage opptil 3 uker etter, og jeg har klaget og kontaktet alle jeg kan. Men jeg aner ikke utfallet. Er livredd for at de ikke revurderer, og at jeg mister plassen for godt. 

Ordner seg nok. Klart det er ditt ansvar at semesteravgiften er betalt, men alle kan gjøre feil/glemme innimellom. Du har gjort det du kan nå, så får du vente på svar. Men vil bli overrasket om at dette ikke ordner seg. 

Anonymkode: ce6b6...a6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ordner seg nok. Klart det er ditt ansvar at semesteravgiften er betalt, men alle kan gjøre feil/glemme innimellom. Du har gjort det du kan nå, så får du vente på svar. Men vil bli overrasket om at dette ikke ordner seg. 

Anonymkode: ce6b6...a6d

Enig. Kommer nok til å ordne seg 

Skrevet

Det står i loven at den som ikke betaler innen fristen ikke får melde seg til eksamen.

UIO har jeg hørt er ekstremt firkantet på regelhåndhevelsen. Kan være at andre universiteter er litt rundere i kantene. Men uansett bør du ha en god grunn. "Glemt" eller "tastet feil" tror jeg ikke du kommer særlig langt med hos noen universiteter.

Anonymkode: 014b0...bbe

Skrevet

Hvis studieavgiften er betalt skal du jo kunne finne den igjen i banken din. Da er det bare å legge frem kvittering. Hvis du har brukt for lang tid på studiet kan du ha mistet studieretten din. Dette må du i tilfelle snakke med studieveileder om. 

Anonymkode: 126f0...4f7

Skrevet

Hvordan gikk det, ts? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...