Gå til innhold

Hvorfor skjønner ikke damer hvor priviligerte de er......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min søster er egentlig veldig close, vi er hhv 27 og 25 år, men forskjellige. Jeg var en skolenerd helt siden 2.vg, fikk greie karakterer, tok en mastergrad på universitetet, tjener i dag i underkanten av en million i finansbransjen, har hatt to korte forhold med hard-core kristne jenter og er derfor fortsatt jomfru. Ser over gjennomsnittet bra ut, er høy og har egen leilighet, og mener selv jeg har mye å bringe til bordet, minuset er at jeg er sjenert i begynnelsen med damer, og derfor sliter......

Min søster har slitt mye siden hun flyttet hjemmefra, ikke fått en utdannelse og har hatt et rusmisbruk og har i dag en dårlig økonomi. Hun har hatt flere kjærester, korte forhold, men får masse tilbud fra kjekke menn, og grunnen til at hun idag ikke er i et forhold er at hun ikke gidder menn tror jeg..... Hun har i en periode fått AAP, men bor nå hos foreldrene våre av økonomiske årsaker.

Jeg, som alle andre normale menn sliter med å finne en kjæreste, hun kan så lett som ingenting å seg en mann. Allikevel skjønner hun i mine øyne ikke hvor priviligert hun er som dame, og egentlig kunne hun ha fått alt som hun peker på.... allikevel klager hun over ganske mange ting i livet, jeg merker at jeg blir trist og lei av å høre en dame klage på noe som helst i livet.... Hadde jeg vært dame hadde jeg bare kunne lent meg tilbake i godstolen, og allikevel fått alt jeg hadde pekt på, som alle andre damer.... istedet har jeg som mann blodslitt meg til alt i livet her, men allikevel ikke fått en dritt.....

Mitt spørsmål til dere damer: hvorfor skjønner dere ikke hvilket privileg det er å være født dame i dagens samfunn....?

Anonymkode: 51429...54f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av mennene i mitt liv har hatt noe problemer med å skaffe seg kjærester. Feilen ligger dessverre ikke i kjønnet ditt, men i personligheten din. Jeg vet du er jomfru så du kan egentlig ikke uttale deg så mye på dette området, men sex er faktisk ikke alt her i livet, og det kurerer hverken rusproblematikk eller psykiske lidelser. 

• Liker 44
Skrevet

Har du snakket med søsteren din om hvorfor hun «ikke gidder menn»? Kan det være fordi de mennene hun har sjans på ikke er så høy kvalitet egentlig, men kun ser på henne som kombinert sengevarmer, kokk og hushjelp? Eller som ei de kan ligge med, men ikke ta med hjem til familien?

Kvinner har andre problemer enn menn. Søsteren din har det ikke problemfritt selv om hun har andre problemer enn de du har.

Anonymkode: 342ef...680

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet

Åh hold kjeft. Vi er ikke mer privilegert enn  menn. Vi får ufrivillige tilnærmelser,  kommentarer, penisbilder(!!!) og verre ting. 

Menn får ikke sex og damer får ikke forhold. Men det er de de fleste vil ha

Anonymkode: 1e191...194

• Liker 18
Skrevet

Du sliter med damer, anbefaler å øve, gjerne med damer du ikke er så veldig interessert i. Fake it til you make it.

Din søster er sannsynligvis både pen, livlig og imøtekommende, egenskaper som får menn å overse at hun har mangler andre steder.

Anonymkode: 69df6...a68

• Liker 3
Skrevet

Du kan garantert få deg en mann du også. Men du er vel for kresen tenker jeg. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Du tjener en million, mens søsteren din har hatt rusproblemer og går på AAP - og HUN er den som er priviligert?? Det er plenty av sjenerte menn som får seg dame. Det er heller ikke sånn at selv om det stemmer at kvinner enkelt kan få seg kjæreste (ikke min erfaring, forresten…), så er det ikke nødvendigvis sånn at de «hvem som helst» av menn som man kan få, er menn som man burde ønske seg å ha. Det du egentlig sier er at kvinner enkelt kan få seg kjæreste hvis de finner seg i å ha seg med hvem som helst. Men sånn er det for menn også. 
Det ser i bunn og grunn ut som at du er bitter for at det ikke blir noe på deg. Den bitterheten virker mot deg. Det er jo litt spesielt at du har vært sammen med to jenter, og begge ønsket å vente med sex til ekteskapet (går jeg ut fra?) pga religion. Det er en ganske liten gruppe i Norge som har et slikt ønske, så du bør kanskje prøve å få en litt annen omgangskrets? Ellers bør du finne deg en hobby, møte kvinner i ulike kretser, og være åpen uten å være desperat eller bitter. Så skal du se at det ordner seg. Hvis du har bra utseende og tjener mye penger, er siste kriterium egentlig bare at du ikke er en drittsekk. Eller at du ikke er skikkelig rar. Så lenge du ikke er drittsekk, og helst ikke er altfor rar, skal du se dette ordner seg! 

Anonymkode: 52d50...978

• Liker 32
  • Nyttig 3
Skrevet

Søstera di har hatt store rusproblemer, men ditt fokus er at hun er heldig som kan få seg et random mannfolk? 

Det at du sliter litt med å se ting i perspektiv er vel største problemet her. Men det har kanskje sammenheng med foreldrene deres, og hvordan de ikke lærte noen av dere nok life skills.

Du får spørre far din hvordan han fikk seg kone. 

Anonymkode: 6836e...e02

• Liker 34
  • Nyttig 2
Skrevet

Det handler også om hvor du legger lista, hadde du sett på litt andre damer, hadde du kanskje fått den du å. Men du har vel høye krav til utseende og status, og ikke personlighet. Du må se på alle de damene som ikke er omsvermet av mannfolk, de som kanskje blir litt usynlige på byen, gå å prat med de du, så kanskje du møter noen hyggelige damer. 

Anonymkode: f7e35...b49

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Du beskriver altså en søster som har vært rusmisbruker, har dårlig økonomi og generelt sliter i livet. Og det er synd på deg? Eh, Okey.. 

Mulig dere begge strever, men hun virker ikke bedre stilt enn deg 

Anonymkode: 00494...f5f

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du tjener en million, mens søsteren din har hatt rusproblemer og går på AAP - og HUN er den som er priviligert?? Det er plenty av sjenerte menn som får seg dame. Det er heller ikke sånn at selv om det stemmer at kvinner enkelt kan få seg kjæreste (ikke min erfaring, forresten…), så er det ikke nødvendigvis sånn at de «hvem som helst» av menn som man kan få, er menn som man burde ønske seg å ha. Det du egentlig sier er at kvinner enkelt kan få seg kjæreste hvis de finner seg i å ha seg med hvem som helst. Men sånn er det for menn også. 
Det ser i bunn og grunn ut som at du er bitter for at det ikke blir noe på deg. Den bitterheten virker mot deg. Det er jo litt spesielt at du har vært sammen med to jenter, og begge ønsket å vente med sex til ekteskapet (går jeg ut fra?) pga religion. Det er en ganske liten gruppe i Norge som har et slikt ønske, så du bør kanskje prøve å få en litt annen omgangskrets? Ellers bør du finne deg en hobby, møte kvinner i ulike kretser, og være åpen uten å være desperat eller bitter. Så skal du se at det ordner seg. Hvis du har bra utseende og tjener mye penger, er siste kriterium egentlig bare at du ikke er en drittsekk. Eller at du ikke er skikkelig rar. Så lenge du ikke er drittsekk, og helst ikke er altfor rar, skal du se dette ordner seg! 

Anonymkode: 52d50...978

Jeg er ikke en drittsekk, jeg får alltid høre fra damer at jeg er "litt for snill". Hovedproblemet mitt med damer er at jeg er sjenert og ikke en player/bad-boy.

/Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som søsteren din lever et veldig priviligert liv, ja

Anonymkode: c2ac7...c58

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke en drittsekk, jeg får alltid høre fra damer at jeg er "litt for snill". Hovedproblemet mitt med damer er at jeg er sjenert og ikke en player/bad-boy.

/Ts

Du høres ikke egentlig snill ut. Du bare jobber. Hvorfor bruker du ikke tida di på å hjelpe søstera di? 

Masse sjenerte, familieglade menn får seg kone og familie. 

Anonymkode: 6836e...e02

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

/Ts

Vi vil ikke ha players eller bad boys. 

Men snille menn er sjeldent så snille som de tror selv. Og vi vil ikke ha en tøffel

Anonymkode: 1e191...194

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg og min søster er egentlig veldig close, vi er hhv 27 og 25 år, men forskjellige. Jeg var en skolenerd helt siden 2.vg, fikk greie karakterer, tok en mastergrad på universitetet, tjener i dag i underkanten av en million i finansbransjen, har hatt to korte forhold med hard-core kristne jenter og er derfor fortsatt jomfru. Ser over gjennomsnittet bra ut, er høy og har egen leilighet, og mener selv jeg har mye å bringe til bordet, minuset er at jeg er sjenert i begynnelsen med damer, og derfor sliter......

Min søster har slitt mye siden hun flyttet hjemmefra, ikke fått en utdannelse og har hatt et rusmisbruk og har i dag en dårlig økonomi. Hun har hatt flere kjærester, korte forhold, men får masse tilbud fra kjekke menn, og grunnen til at hun idag ikke er i et forhold er at hun ikke gidder menn tror jeg..... Hun har i en periode fått AAP, men bor nå hos foreldrene våre av økonomiske årsaker.

Jeg, som alle andre normale menn sliter med å finne en kjæreste, hun kan så lett som ingenting å seg en mann. Allikevel skjønner hun i mine øyne ikke hvor priviligert hun er som dame, og egentlig kunne hun ha fått alt som hun peker på.... allikevel klager hun over ganske mange ting i livet, jeg merker at jeg blir trist og lei av å høre en dame klage på noe som helst i livet.... Hadde jeg vært dame hadde jeg bare kunne lent meg tilbake i godstolen, og allikevel fått alt jeg hadde pekt på, som alle andre damer.... istedet har jeg som mann blodslitt meg til alt i livet her, men allikevel ikke fått en dritt.....

Mitt spørsmål til dere damer: hvorfor skjønner dere ikke hvilket privileg det er å være født dame i dagens samfunn....?

Priviligert? 😂

• Liker 5
Skrevet

Når det kommer til menn er jeg svært privilegert. Det er jeg klar over. Nå har jeg tre stk å velge mellom som alle ønsker å være med meg. Menn med eget firma og meget god økonomi. Selv er jeg ufør alenemor. Så ellers i livet vil jeg ikke si jeg er så privilegert. 

Menn og kvinner ser for øvrig forskjellig på det å være privilegert med det motsatte kjønn. Å ha masse tilbud fra menn man ikke vil ha, også kjent som uønsket oppmerksomhet, er ikke noe man ønsker. Mens menn som ikke får noe oppmerksomhet mener at uønsket oppmerksomhet også er oppmerksomhet og dermed bedre enn ingen oppmerksomhet.

Men ja, jeg er privilegert som er kvinne. Hadde jeg vært mann hadde det vært svært få som i det hele tatt hadde vurdert meg.

Anonymkode: bada9...86e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen er interessert i et usympatisk rasshøl som omtaler sin egen søster på denne måten. Dersom du ikke klarer å vise noe omsorg og forståelse for din søsters situasjon nekter jeg å tro at du er i stand til å gjøre det ovenfor en kjæreste når hun har en tung periode i livet. 

Anonymkode: 6aee0...069

• Liker 23
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...