Gå til innhold

Romaskin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til hjemmebruk. Vi er to voksne som skal bruke den, normal vekt og høyde (170-173 cm og 60-73 kg)

Begge har erfaring med romaskin på treningssenter. 

Hvilken anbefaler du? 

Anonymkode: bf79f...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Concept 2, helt klart! Har en annen type på gymmen på jobb og jeg bruker den minimalt, men Concept 2-en på treningssenteret jeg er medlem hos brukes nesten hver gang. 

Anonymkode: 5e011...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig kar concept 2 er best, men ulempen med den hjemme er at den tar MYE plass. Den er vel 241 lang og man skal derfor ha ekstra takhøyde for å kunne rydde den unna på høykant og ha et ganske stort rom å bruke den i. Jeg valgte derfor xebex i stedet, fordi den kan slås sammen, noe som gjør at den tar minimalt med plass. Den har mye av de samme funksjonene og samme oppbygning. Så selv om jeg liker concept 2 best, er xebex er fint alternativ for hjemmegymmet. Jeg kjøpte min hos sportsmaster med åpent kjøp, de selger også concept 2 så man kan bytte. Jeg kjøpte først noe billigere enn xebex, men angret. Fikk topp service uten spørsmål fra sportsmaster.

Anonymkode: f7fd0...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er enig kar concept 2 er best, men ulempen med den hjemme er at den tar MYE plass. Den er vel 241 lang og man skal derfor ha ekstra takhøyde for å kunne rydde den unna på høykant og ha et ganske stort rom å bruke den i. Jeg valgte derfor xebex i stedet, fordi den kan slås sammen, noe som gjør at den tar minimalt med plass. Den har mye av de samme funksjonene og samme oppbygning. Så selv om jeg liker concept 2 best, er xebex er fint alternativ for hjemmegymmet. Jeg kjøpte min hos sportsmaster med åpent kjøp, de selger også concept 2 så man kan bytte. Jeg kjøpte først noe billigere enn xebex, men angret. Fikk topp service uten spørsmål fra sportsmaster.

Anonymkode: f7fd0...7c0

Ja, Concept2 romaskinen tar overraskende mye plass hjemme (på treningssenteret ser de jo ikke så store ut), men den kan jo faktisk deles i to og legges sammen, bokstavelig talt i løpet av tre sekunder. Sportsmaster reklamerer jo med at Xebex er en kopi av Concept2 og det ser ikke ut som den er noe mindre hverken i bruk eller ved lagring?

Om jeg hadde veldig lite plass tilgjengelig og ikke var interessert i målbare resultater/fremgang, så ville jeg prøvd en Waterrower. Har ikke prøvd den, men motstanden kommer jo fra bevegelse av vann, så den føles kanskje realistisk? Concept 2 er ellers den eneste romaskinen(e) jeg har prøvd som har gitt riktig "feeling". Hadde forhåpninger da Techonogym kom med sin Skillrow, men den føles jo bare helt merkelig, og det til en pris av kr 64 300,-!

Anonymkode: 22d9b...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...